Gå til innhold

Når får vi feriepenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke dag man skal få feriepenger ?

Det får du spørre arbeidgiver om.

Når skal feriepengene utbetales?

Feriepengene skal i utgangspunktet utbetales siste vanlige lønningsdag før ferien.

Det mest vanlige er imidlertid at virksomheten utbetaler feriepengene i en bestemt måned, for eksempel juni. Reglene om utbetaling av feriepenger kan fravikes ved tariffavtale.

http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78190#N%C3%A5r_skal_feriepengene_utbetales?

Lenke til kommentar

Vi har lønningsdag den 15 per måned (de med fastlønn), og de med timelønn hver 14 dag.

Siden jeg har fastlønn får jeg alle feriepengene mine 15 juni, og de med timelønn får en pot første lønning i juni, resten får de en hvis sum per dag ferie de tar ut.

Jeg får ikke vanlig lønn denne måneden (bare tilleggene), men til gjengjeld får jeg vanlig lønn selv om jeg f.eks er borte i August :)

Sjekk med jobben din.

Lenke til kommentar

Kan man kreve å få de nå ? Jeg får de ikke før den dagen jeg får lønn 15

Kreve tviler jeg på, men du kan jo bare spørre?

har sjefen noe mulig å utbetale de nå egentlig ?

Ja, kan jo få forskudd på lønn også.

hvordan skal jeg spørre? Er der mulig å få feriepenger utbetalt på forskudd? er det cash?
Lenke til kommentar

Ja, kan jo få forskudd på lønn også.

Det er vel litt drøyt å love det? Det er bedre å si kanskje.

Har ikke lovet noe, forskudd på lønn er normalt, ser ingenting i veien for å få feriepengene utbetalt tidligere også.

Høres ut som du lover når du skriver: "Ja, kan jo få..." Og det er ikke normalt. Det varierer veldig fra firma til firma. Noen sier ja, mens mange konsekvent sier nei.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Jevla kjip sjef .. Han skrev at han har sjekket det, og det var ikke mulig, for noe bullshit.

Hvordan vet du at det er bullshit? Da behøver du jo ikke å spørre om det her...?

Er det din sjef som bestemmer det? Eller er dette et større firma med flere som bestemmer ove din sjef? Kanskje han/firma får slike spørsmål hvert år av sånne som deg og derfor konsekvent sier nei?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...