Merlin Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg bare lurer på: hvilket grafikk kort vil dere anbefale meg til HL2?, er ATI Radeon 9600 Pro og ATI Radeon 9700 PRO egnet for HL2? Takker for alle svar :wink: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Ja. Sjekk Toms Hardware. Du finner noen HL2-testrapporter der (basert på en veldig tidlig build, selvsagt). Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 takker for svaret Lars men kan du gi meg linken? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hvorfor vil du lete etter kort nå når spillet ikke kommer før i april ? www.tomshardware.com Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hvorfor vil du lete etter kort nå når spillet ikke kommer før i april ? www.tomshardware.com Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Skal du kjøpte deg skjermkort bare for å spille HL2, anbefaler jeg det å vente. Spillet skal jo ikke komme før godt inn på nyåret. Da er det kommet nye modeller og alt er mye billigere. Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 takk for svarene, jeg bestemmer meg for å vente! skal dere ha ATI eller Nvidia til HL2, jeg skal ha ATI Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Det får vel også tiden vise... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg vurderer 9600XT i skrivende stund, Max Payne er rett rundt hjørnet. Og da kjøper jeg selvsagt et kort som kommer bundlet med opsjon på HL2, 'gratis'. Her er linken: http://www.tomshardware.com/graphic/200309...0912/index.html Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 hvilket kort er best av Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 256M DDR og Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB AGP, "Ultimate Edition", Retail ??? skal kanskje kjøpe en av dem etterhvert Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg holder meg til ATI, om jeg ikke husker feil så har ATI samarbeidetet med valve om halflife 2 Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg holder meg til ATI, om jeg ikke husker feil så har ATI samarbeidetet med valve om halflife 2 De har en avtale når det gjelder distribuering av spillet, de har ikke samarbeidet når det gjelder optimalisering av koden slik at det går best på ATi kort... Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 da så :oops: lattis meg Lenke til kommentar
jokki Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Mener å ha lest av 9600 pro atlantis 256 mb og at det var litt bedre en ultimate. Fant ikke url'en nå så google litt så tror jeg du finner svaret du leter etter. Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 hvilket kort er best av Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 256M DDR og Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB AGP, "Ultimate Edition", Retail ??? skal kanskje kjøpe en av dem etterhvert Der er nok 9600XT ja som eier der. Ultimate edition er et 9600pro med heatpipe. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Dere skal vel ikke bare spille Half Life 2. Doom3 skal visst nok gå bedre på nåværende nVidia hardware enn ATI. Dette kommer nok til å forandre seg når ATI's R420 og nVidia's NV40 kommer. Så vi får bare vente å se ut på nyåret hva som lønner seg å bruke penger på. (jeg er fan av det som er best der og da...) Lenke til kommentar
jokki Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Dere skal vel ikke bare spille Half Life 2. Doom3 skal visst nok gå bedre på nåværende nVidia hardware enn ATI. Dette kommer nok til å forandre seg når ATI's R420 og nVidia's NV40 kommer. Så vi får bare vente å se ut på nyåret hva som lønner seg å bruke penger på. (jeg er fan av det som er best der og da...) Å ta fram doom 3 syns jeg blir for dumt. Serlig når det er snakk om en ultra tidlig alpha og gammle drivere både på ati og nvidia sin side. Hvis ikke nvidia gjør noe fantastisk med ytelsen på dx9 mens de ikke reduserer kvaliteten så tror jeg ati sine kort vil kjøre doom 3 bedre enn nvidia Jeg er ikke fanboy men å dra frem doom 3 syns jeg blir for dumt! Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 jokki Doom3 vil bruke OpenGL. Å ta fram Doom3 er ikke dumt slik jeg ser det. Du er dum hvis du kjøper skjermkort for ETT spill! HL2 som det var snakk om her. 3Dmotoren til Half Life 2 og 3Dmotoren til Doom3 vil bli brukt i mange mange andre spill i fremtiden. Derfor lønner det seg å kjøpe ett skjermkort som har bra ytelse i spill som bruker de to 3Dmotorene. Ja, jeg vet at Doom3 Alpha build ble brukt, og at driverene ikke er ordentlig optimalisert enda. Edit : Jeg er ikke fanboy jeg heller. Kjøper bare det beste der og da. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 jokki Doom3 vil bruke OpenGL. Å ta fram Doom3 er ikke dumt slik jeg ser det. Du er dum hvis du kjøper skjermkort for ETT spill! HL2 som det var snakk om her. 3Dmotoren til Half Life 2 og 3Dmotoren til Doom3 vil bli brukt i mange mange andre spill i fremtiden. Derfor lønner det seg å kjøpe ett skjermkort som har bra ytelse i spill som bruker de to 3Dmotorene. Ja, jeg vet at Doom3 Alpha build ble brukt, og at driverene ikke er ordentlig optimalisert enda. Edit : Jeg er ikke fanboy jeg heller. Kjøper bare det beste der og da. jeg er ikke så dum som du skal ha det til Betroz: Jeg er klar over at doom 3 vistnokk skal kjøre OpenGL.Det jeg mente var at hvis nvidia forsetter slik de holder på nå med nye spill så tviler jeg sterkt på at de klarer å slå ati på doom 3 med så mye som alpha builden viste,(Hvis de i det hele tatt klarer å slå ATi).Det kom kansje litt dårlig frem Jeg vil si at Nvidia og ATi ligger nå nogså ligt på opengl! Ati vinner her mens nvidia vinner der, men på dx9 er ati suverene for øyeblikket. Når Doom 3 kommer i beta stadiet skal jeg begynne å tro testene litt mer. Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hmm, joa, men slik som det ser ut nå er det jo faktisk meget mulig at Doom3 kommer ut før HL2 Uansett, jeg kjøpte ny maskin i sommerferien og har nå et Radeon 9800 Pro 256 MB kort. Jeg skal spille alt som kommer utover høsten og våren - noe jeg synes det bør klare... Får meg vel vannkjøling snart også, da kan jeg jo klokke skjermkortet en del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå