Fearling Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 (endret) Jeg kom opp i matte! :-D Er overlykkelig.. er så glad jeg ikke kom opp i noe annet. Flere som kom opp i matte eller har hatt matte muntlig eksamen? Hvilket tema fikk dere og hva tror dere vi kommer til å få? Tror jeg får et vanskelig tema, men håper på noe enkelt sånn som reise. Går forresten i 10. klasse. Får vite temaet i morgen, kommer helt sikkert til å trenge litt hjelp, tips og idéer. Endret 2. juni 2014 av haterengelsk Lenke til kommentar
Fearling Skrevet 2. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2014 ingen som kom opp? Lenke til kommentar
Fearling Skrevet 2. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2014 Har dere også tips til øvingsmetoder? Hva jeg kan gjøre i dag.. aner egentlig ikke hva jeg kan gjøre. Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Kom ikke opp i matte, men kan vel gi deg tips for det. Det jeg ville gjort er å gjøre oppgaver til de temaene du er usikker på. Lær deg det enkle som du kanskje har glemt, som hvordan du deler med store tall, med desimaltall, lær deg volumet til ulike figurer, og lær deg viktige formler. Det kan også være lurt å øve på ting som sannsynlighetsregning, løse likninger, omforme formler, lage likninger til promlemstillinger osv. Repeter hele pensum, rett og slett. Og ikke glem det grunnleggende i matematikken. Hva får du i matte? Da er det enklere å gi tips. Lenke til kommentar
Fearling Skrevet 2. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2014 Kom ikke opp i matte, men kan vel gi deg tips for det. Det jeg ville gjort er å gjøre oppgaver til de temaene du er usikker på. Lær deg det enkle som du kanskje har glemt, som hvordan du deler med store tall, med desimaltall, lær deg volumet til ulike figurer, og lær deg viktige formler. Det kan også være lurt å øve på ting som sannsynlighetsregning, løse likninger, omforme formler, lage likninger til promlemstillinger osv. Repeter hele pensum, rett og slett. Og ikke glem det grunnleggende i matematikken. Hva får du i matte? Da er det enklere å gi tips. Takk for tips! Jeg har fått 4 i standpunktkarakter. Men i hele 9. klasse hadde jeg 5, så synes det var veldig kjipt. Jeg har veldig lyst å få 5 på muntlig eksamen. Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Skjønner det, men da er det det jeg allerede har sagt som gjelder egentlig. Vær kreativ, vis at du kan mange forskjellige regnemetoder. Er det to måter å løse en oppgave på, så viser du det til sensor. Det viser at du kan mye og tenker langt og raskt. Bruk gjerne den enkleste regnemetoden først, så sier du at det går an å løse dette mer tungvint, også viser du det også. Imponer dem, rett og slett. Formler er greit å ha, alltid. Og du vil alltid få bruk for det. Ikke vær redd for å ta deg god tid til å tenke, det er bedre enn å løse oppgaven feil. Skulle ønske jeg kom opp i matte i dag, men jeg kommer opp i spansk, naturfag, samfunnsfag eller norsk på onsdag. Lenke til kommentar
Fearling Skrevet 2. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2014 Men alt kommer jo an på temaet jeg får.. jeg kommer nok mest til å slite med romgeometri. Må øve på volum av ulike figurer og pytagoras. Skjønner det, men da er det det jeg allerede har sagt som gjelder egentlig. Vær kreativ, vis at du kan mange forskjellige regnemetoder. Er det to måter å løse en oppgave på, så viser du det til sensor. Det viser at du kan mye og tenker langt og raskt. Bruk gjerne den enkleste regnemetoden først, så sier du at det går an å løse dette mer tungvint, også viser du det også. Imponer dem, rett og slett. Formler er greit å ha, alltid. Og du vil alltid få bruk for det. Ikke vær redd for å ta deg god tid til å tenke, det er bedre enn å løse oppgaven feil. Skulle ønske jeg kom opp i matte i dag, men jeg kommer opp i spansk, naturfag, samfunnsfag eller norsk på onsdag. Okei, skal gjøre mitt beste. Åh, lykke til! Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Selvfølgelig. Det høres lurt ut Ikke noe å bekymre seg for, dette er din gylne muliget til å vise læreren at du fortjener en 5'er i matte Lenke til kommentar
Fearling Skrevet 2. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2014 Selvfølgelig. Det høres lurt ut Ikke noe å bekymre seg for, dette er din gylne muliget til å vise læreren at du fortjener en 5'er i matte Hihi, satser på et bra tema! Lenke til kommentar
Juliareks Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Jeg kom også opp i matte, noe som jeg er likegyldig til. Kan jo ikke akkurat kalle det mitt sterkeste fag heller da, men jeg skal klare det. Tusen takk for gode tips fra deg, StilleVann! Vi gjør det garantert kjempe bra, haterengelsk! Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Bare hyggelig Det er bare å stå på, liker den gode instillingen! Skulle gjerne kommet opp i matte med dere, men det ble ikke matte på meg, dessverre. Lenke til kommentar
Fearling Skrevet 2. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2014 Gjerne skriv hvilket tema dere får i morgen, slik at vi kan hjelpe hverandre :-) Lenke til kommentar
Juliareks Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Jeg trakk temaet "Sommerjobb" Lenke til kommentar
Fearling Skrevet 3. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2014 Jeg trakk temaet "Min bursdag". Har INGEN idéer. HJELP! Lenke til kommentar
Juliareks Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Du kan jo ta sannsynligheten på hvor mange som vil dukke opp, prisen på forberedelsene du gjør (innkjøp osv) og hvor mye du får? Lenke til kommentar
Fearling Skrevet 3. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2014 Okei, takk! Har tenkt å ha med sånn budsjett for bursdagen, men hva kan være i det budsjettet? Lenke til kommentar
Juliareks Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Beklager for så sent svar! Har vært så opptatt at jeg ikke har fått sjekket noen sosiale medier *gisp*.. Regner med du er ferdig nå, men innkjøp av brus, kaker, pynt o.l? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-353915 Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Hei! Jeg kom opp i matte i dag. Kan dere si meg hva slags oppgaver dere fikk ? Takk for svar Lenke til kommentar
Fearling Skrevet 4. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2014 Ferdig med eksamen! Fikk 5, er UTROLIG fornøyd! SR1998: Jeg fikk temaet "Min bursdag". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå