Audrey Hepburn Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Jeg går siste året på ungdomsskolen, og kom nettopp opp i spansk til muntlig eksamen. Jeg får ikke vite tema før i morgen, så i dag skal jeg bare pugge mest mulig spansk. Problemet er at jeg ikke helt vet hvor jeg skal starte... noen tips? Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Lurt å pugge på fraser, som "Puedes repitir, por favor?", "no comprendo", osv... Ellers kan du jo bare gå igjennom spanskboka, øve på uttale. Hva får du i spansk? Lenke til kommentar
Audrey Hepburn Skrevet 2. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2014 Lurt å pugge på fraser, som "Puedes repitir, por favor?", "no comprendo", osv... Ellers kan du jo bare gå igjennom spanskboka, øve på uttale. Hva får du i spansk? Takk for svar! Jeg får 4 Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 (endret) Okey, du kan jo prøve å spille litt på duolingo, det er nyttig. Ellers bør du fokusere på riktig gramatikk og god uttale. Kommer kanskje opp i spansk jeg også, og hvis jeg kommer opp i spansk er det det jeg kommer til å vektlegge. Hadde prøvemuntlig i spansk og da så jeg at de ikke bryr seg så mye om innholdet på presentasjonen du har, og du trenger heller ikke å pugge manus. De ser på hvor godt du behersker språket, om hvor mye du kan om språket(geografi, hvor de snakker det f.eks.) I spørsmålene etter presentasjonen bør du drøye tiden på det ene spørsmålet, bare snakk om alt du kommer på. På den måten unngår du flere spørsmål. Lytteprøven ser de på, da ser de på forståelsen av språket. Og den spontane samtalen, da bør du kunne noen hverdagslige fraser som kan redde deg. Er sikker på at du klarer deg utmerket Endret 2. juni 2014 av StilleVann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå