nomore Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Hmm rart. Billige tjenester har sin pris... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 MyTrendyPhone er en bra butikk. Jeg har kjøpt masse greier der og det er god kvalitet, ekstremt kjapp laveringstid og tollfritt såfremt du handler for under 200kr. Jeg ser ikke helt hva som er ulempen her. 1 Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 (endret) Er det lov å henvende seg til norske forbrukere og oppgi priser uten mva? Siden er norsk, det er .no-domene, og de har en norsk adresse og norsk telefonnr. edit: Gjelder hvis de er "etablert" i Norge: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1525900 Endret 9. juni 2014 av eisa01 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 MyTrendyPhone er en bra butikk. Jeg har kjøpt masse greier der og det er god kvalitet, ekstremt kjapp laveringstid og tollfritt såfremt du handler for under 200kr. Jeg ser ikke helt hva som er ulempen her. Det var ikke kjapt når jeg handlet der. Tok over to uker å få en skjerm der i fra. Jeg liker dårlig at de "markedsfører" seg som norsk butikk, med norske sider, norsk adresse osv. men ikke er i stand til å opplyse den korrekte prisen. At man selv må ordne MVA: og evt. toll er for dumt. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Jeg har kjøpt massevis derfra og alt har vært levert dagen etter og aldri seinere enn 2 dager. Snakker du om forenklet tollbehandling så er det vel normen på sendinger fra utlandet over 200kr. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Det er jo samme greia med spreadshirt.no Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Jeg har kjøpt massevis derfra og alt har vært levert dagen etter og aldri seinere enn 2 dager. Snakker du om forenklet tollbehandling så er det vel normen på sendinger fra utlandet over 200kr. Da har jeg vært uheldig når jeg bestilte der i fra. Det hadde vært supert om det gikk like kjapt for meg. Jeg vet om 200 kr regelen. Poenget mitt er at det blir for dumt å kommet med en liten notis i handlekurven om at alt du kjøper (forutsatt at det koster over 200 totalt) egentlig koster 25% mer og at det er ditt ansvar å ordne dette. De kunne vært tydeligere, eller enda bedre, gjør det på samme måte som Dustinhome. De frakter varene fra Sverige til Norge og fikser biffen, prisen du ser i nettbutikken er den prisen du faktisk betaler uavhengig av om varen befinner seg i Sverige når du trykker på "kjøp". Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Min Sony Z1 Compact fikk en knekk i glasset, oppdaget det når jeg tok mobilen opp av lommen. Merkelig.. menmen, ser ut til at en del rundt i verden har det problemet.. Og får etter mye om og men dekket det på garanti. Men over til saken.. Kikket på nettsiden til Mytrendyphone.no.. Der kunne man bestille bytte av skjerm til 1110 kr inkl skjerm og touch.. Det står følgende: TILBYR DERE WALK-IN-REPARASJONER?Ja, det gjør vi! Kom innom butikken vår i Oslo og la oss reparere mobiltelefonen, smarttelefonen eller nettbrettet mens du venter. De fleste reparasjoner tar oftest ikke mer enn 30 minutter, men for å unngå ventetid anbefales du å bestille time hos vår kundeservice. Da er du også sikker på at reservedelen du trenger er tilgjengelig. Jeg prøvde først å bestille reparasjonen på nettsiden, men en kamerat skulle til oslo og kunne gå innom og få den reparert. Men det gikk ikke å bestille det på nett uten frakt. Så derfor tok jeg kontakt med kundeservice på mail, og de oppga at prisen på servicen var + mva. Greit nok det. Så fikk jeg til svar: Det handler om denne reparasjonen http://www.mytrendyphone.no/shop/sony-xperia-z1-130221p.html. Du skulle vite at prisen er uten moms og at i alt koster reparasjonen 1375 NOK.Vil du at vi bestiller tid? Så svarte jeg: Hei En kamerat kommer innom i morgen formiddag med den, og henter den igjen. Han ringer dere litt før. Så han gikk innom butikken i Bogstaveien.. Men fikk til svar at de hadde ikke fått noe bestilling og kjente ikke til saken. Så prøvde han å si at dere reklamerer jo med at dere har walk in-reparasjon i butikken her i Oslo. Men fikk bare til svar at de normalt sendte til Danmark. Men kunne eventuelt høre med de oppe i Nydalen.. !! Men der var ikke en eneste parkeringsplass ledig i km rekkevidde, så han bare kjørte videre. Detter er helt ræva å reklamere med noe slikt og ikke vise interesse for å tilby det!! Skal ta det opp med dem.. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Men dette må vel bety at de kan regnes som etablert i Norge? I så fall er praksisen deres med moms og toll ulovlig. Lenke til kommentar
MaW Is KING Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Har akkurat samme problem som han! Har tatt snart 2 månder, sia eg sendte mobilen min på reperasjon!Kommer til og unngå Denne siden fra no av Lenke til kommentar
ansor Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 styrr unna mytrendyphone.no ren svindel: veldig lang liverings tid, pris pluss toll i tillegg som er ikke nevnt i total prisen. STYRR UNNA. 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Neida, det er ikke svindel. Det står i klartekst at varene sendes fra Danmark og må tolldeklareres hvis de overstiger tollgrensa. De har også leveringsrekord på varer jeg har bestillt fra utlandet med levering 1 1/2 dag etter bestilling, men det forutsetter jo at varen er på lager. Jeg har kjøpt massevis derfra og de har aldri driti seg ut på levering. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Bestilte deksel til telefonen min på mandag 18 Mai. Den kom idag. Har aldri hatt noen problemer derfra, men så har jeg lest det som står der også da. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Er alltid en fordel å kunne lese ja. Lenke til kommentar
Stivi Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Den 11 april, 2014 bestilte av selskapet MyTrendyPhone jeg reparasjon av Galaxy S4 Active Pris ble oppgitt til kr. 1324 +frakt kr. 99,- til sammen kr. 1423,- inkl. mva. Ifølge reklamen på nettsiden skulle reparasjonen ta 2-5 dager. Etter flere purringer ble reparert telefon først levert 8.5.2014, «FORVENTET LEVERINGSTID: 2-5 DAGER» Undersøkelser viste at Telefonen faktisk ble sendt til Danmark til tross for at opplysninger i reklamen tilsier at reparasjonen skal skje i «eget verksted» Selskapet har adressen Nydalsveien 33, 0484 Oslo og deres hjemmeside er www.mytrendyphone.no «Dersom du ikke ønsker å reparere enheten din på egenhånd, kan vi gjøre det for deg. Våre dyktige og erfarne teknikere har reparert tusenvis av telefoner, og på bakgrunn av dette kan vi i de fleste tilfeller garantere at enheten din vil fungere perfekt igjen etter reparasjon hos oss! Vi sender ikke telefonen din avsted til en tredjepart, men reparerer den i vårt eget verksted. Dette betyr at vi kan tilby den raskeste og billigste servicen på markedet. Følg linken under og les mer:» Først når men går Kasse for å betale, opplyses langt nede på siden med liten skrift at telefonen blir sendt til Danmark og at toll og mva «kan påløpe» Så vidt meg bekjent skal totalpris oppgis ved salg til privat kunde. Det burde uansett være en smal sak å beregne totalpris når både grunnbeløp for reparasjon er kjent og dermed tilhørende mva og tollsatser Så vidt jeg kan bedømme situasjonen driver selskapet villedende og kanskje ulovlig markedsføring. Pass på !!. Styr unna MyTrendyPhone! Soffi: Jeg burde lest innlegget ditt først. Snakker om møkkabedrift... Som du sier: Dette er ikke en norsk nettbutikk, selv om de har .no i navnet sitt. Du får moms og toll som tillegg, uten at det kommer frem i fakturaen - til sammen kjempedyrt uansett hva du bestiller over 350 kroner inkl. frakt. Jeg kan føye på treg levering og reklamasjon som ikke ble tatt til følge. Jeg kjøpte to blekkpatroner som jeg har betalt 250 kroner i moms, toll og porto som jeg reklamerte på og som jeg ikke gidder styre med. Mao. 250 kroner for ingenting. Jeg har en reperasjon som ble annulert når jeg skjønte tegninga - dette var før den ble reparert. Denne kom allikevel tilbake med toll og moms kr. 350,-. Hadde det vært eBay OK - da styrer du slikt selv, men hos en .no butikk forventet jeg ikke sånt lureri og tøv. Så er det en som skriver her at man måtte være blind for å ikke se den lille skrifta: Nei, jeg ønsker ikke å forholde meg til en masse forbehold som norsk forbruker i en norsk butikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå