Archeron Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Har planer om å anskaffe et 4.1-system, nærmere bestemt z-560. Har fått forståelse gjennom endel tester (ikke av nyere dato ritignok, men uansett) at dette fungerer ganske greit. Har pr. idag kun høytaleren på min Hyundai Q17S som lydkilde, og det holder så klart ikke! Bor for tida på en 12m2-hybel, og har ikke så enormt med penger. Derfor passer z-560 godt innenfor mitt budsjett på ca 2000. Det er vel verdt pengene, håper jeg... Har nylig anskaffet ny pc, som forhåp. står spesifisert i sign, og valgte å drite i lydkort inntil videre. Har enda ikke planer om å anskaffe meg et, om ikke absolutt nødvendig, og hovedspørsmålet mitt er egentlig: funker det å bruke det integrerte lydkortet i hovedkortet mitt til dette? Har aldri brukt surround før, men det er vel ikke noe problem å bruke 4.1-system på 5.1-lydkort? Er ganske noob på pc-lyd, har ikke prøvd så mye forskjellig her. Blir det ok+ lyd i denne kombinasjonen? Har jo en liten hybel, så det skal nok ikke så mye til for å riste litt liv her. Kommer til å bruke dette til alt fra spill, musikk, film (kobler sikkert til tv/video etterhvert). Ethvert synspunkt mottas med takk! (fant akkurat z560 på www.techonweb.com/shop/products/productdetails.aspx?id=442827&src=PG billig! $105.64 hvilket tilsvarer 734,51NOK. Mot komplett.no's 2300,- er dette ganske billig! Spørsmålet er bare shipping fares, som jeg har mailet dem om, og eventuelt fortolling. Noen som vet noe om dette og?) Lenke til kommentar
Hea|ix Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 sitter her me Z-560 og er strålenes fornøyd ....utrolig mye for pengene og absolut de beste pchøytalerne som er på markede i dag ....når det gjelder lydkort så har jeg brukt den intigrerte lyden helt til nå (skal kjøpe meg Audigy 2)....det har funket forholdsvis greit nokk, men hvis du har penger anbefaler jeg deg og kjøpe et lydkort. (vet egentlig ikke hvordan den intigrerte lyden er på ditt kort, men som regel er det best å kjpe et lydkort med futt Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 På en 12 kvm hybel bør dette systemet kunne gi deg tildels sterk pipelyd i ørene. Funker fint sammen med hk du har har, du vil neppe føle behov for noe bedre lydkort. Jeg har så langt tre ting å utsette på dette systemet: - "Slitsom" lyd. Funker greit til bakgrunnsmusikk, film og spill. Men hvis du hører på noe mer avansert enn 50 cent merker du TYDELIG at systemet ikke koster mer enn det gjør. - Byggekvalitet. Kontrollboksen røk etter noen uker. Har vært flere på dette forumet med lignende erfaringer. Garantisak, men litt irriterende. - Dårlig elektromagnetisk skjerming. Når jeg spiller høyt flimrer pcskjermen. Dog skjelden at dette egentlig er noe problem. Lenke til kommentar
Hea|ix Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 min kontrollboks røyk også, men jeg fikk ny med en gang. At bilde på skjermen rister skjer me meg også når jeg spiller høyt...men d er vel bare bilderøret som vibrerer? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Hmm.. 12 kvadratmeter? Det er jo lite.. På størrelse med rommet mitt, og jeg syns det er trangt.. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 min kontrollboks røyk også, men jeg fikk ny med en gang. At bilde på skjermen rister skjer me meg også når jeg spiller høyt...men d er vel bare bilderøret som vibrerer? Nope, tror ikke det. Hold en magnet intill skjermen for å observere lignende fenomen. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 min kontrollboks røyk også, men jeg fikk ny med en gang. At bilde på skjermen rister skjer me meg også når jeg spiller høyt...men d er vel bare bilderøret som vibrerer? Nope, tror ikke det. Hold en magnet intill skjermen for å observere lignende fenomen. Han sa det var når han spillte høyt. Skjer det samme hos meg, men jeg har ikke høyttalerene i nærheten av skjermen. Det blir lilla/blått og bildet på skjermen bøyer seg litt hvis det er snakk om magnetisme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå