Fylliksen Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Jeg har lenge vingla frem og tilbake på hvilken mobil jeg bør kjøpe av Z1, Z1 compact eller S4. Fattern har en Z, og klager på at kameraet er tregt fra man trykker på utløseren til kameraet tar bilde. Testet et Z1 i butikken og syntes også det var treigt. Det var betydelig treigere enn kameraet på iPhone 4Sen jeg bruker nå, og så vidt jeg husker også kameraet på min HTC One X+, som tok kvelden etter et par harde fall i bakken for to mnd siden. Erfaringsmessig holder sjelden telefonene mine noe særlig mer enn 1-1,5 år, enten har de sluttet å funke av en eller annen grunn, de blir ødelagt etter for mange knall og fall eller de har blitt stjålet/mistet. Derfor frister det lite å legge ut så alt for mye for en tlf. I tillegg er jeg gjerne uansett keen på ny tlf når det har gått en stund og jeg ser nye modeller som kommer ut. Har egentlig tenkt å finne en brukt Z1 compact eller S4/S4 active på finn til under 2500, helst 2000, men ser at S5 er tilgjengelig til under 5000 nå også, og vurderer sterkt å spytte i litt ekstra og kjøpe en ny S5. Har nesten alltid pleid å kjøpe brukt tlf på finn og har igrunn bare gode erfaringer med det. Hvordan er kamerahastigheten på Galaxy S4 i forhold til Z1? Er kameraet og resten av S5 såpass mye bedre at det er verdt å legge ut så mye mer? Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 (endret) Jeg hadde en Xperia Z1 som jeg solgte etter en måneds tid. Synes kameraet var elendig. Det skal visstnok være 20MP kamera men autofokus og nærbilder av ting var bestandig tåkete (ute av fokus). I tillegg ble bildene mer kornete og uklar hvis man zoomet inn på bildene i ettertid. Jeg hadde en Galaxy S2 fra før av og den tok mye klarere bilder enn Z1 til tross for at S2'en kun hadde 8MP, merkelig nok.. Og bildene var ikke kornete eller uklar hvis man zoomet inn på bildene på PCen. Det eneste positive med Z1 er at den er kjapp i menyen og hvis man bruker krevende apps. Også vanntett da. Jeg hadde likevell kjøpt Z1 Compact fremfor Galaxy S4 men det er pågrunn av at over 5" skjerm blir alt for stort for meg. Når man må bruke to hender for å surfe/skrive meldinger, da er den på grensen til å være en tablet. Endret 2. juni 2014 av Adrax Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Har en Z1 Compact som er helt strøken til 3.000 kr om du er interessert. Lenke til kommentar
Fylliksen Skrevet 2. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2014 freddjoh: Takk for tilbudet, men var i en butikk og testa telefonene igjen i dag, og har bestemt meg for å kjøpe en S4 Hvis noen har en til max 2300 er jeg interessert! Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Støtter det som sies om Z1. Hadde en compact og bildene fra den var horrible. De kunne se greie ut på den lille skjermen, men når man fikk de over på PC eller TVen så var de helt ødelagte av prosesseringen eller hva det kan ha vært. Bare grøtete, uskarpe bilder. S4 derimot gir flotte bilder. Lenke til kommentar
Fylliksen Skrevet 4. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2014 Takk for inputs alle sammen. Det ble en S4, har foreløpig ingenting å klage på Deilig å gå tilbake til Android også, etter å ha måttet holde ut i over 2 mnd med iPhone! Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Gratulerer med et godt valg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå