Gå til innhold

Vil det hjelpe meg nevneverdig?

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har idag en p3 500, 256 mb ram, rage fury 32 mb ram, jeg merker tydlig nå at maskinen sliter på de nyeste spillene.

Det er på tide med en oppgradering av i alle fall prosessor, hovedkort, evnt mer ram og bedre grafikkort.

Jeg ser ingen vits i å gjøre dette siden det bare er 1/2 år til jeg skal i militære, heller oppgradere når det året er omme, ettersom jeg ikke blir så mye hjemme hos pc'en i dette året.

Men jeg tenker på å kanskje skaffe meg ett bedre grafikkort. Det kommer nok til å bli ett geeforce 2 kort.

Hva sier dere der ute, vil ett mer solid grafikkort gi meg mer kraft til i alle fall kunne kjøre mer eller mindre glatt på minste oppløsning? oppgradere fra 256 mb ram til 512 har det noe særlig å si på spillsiden?

Gode råd og tips mottaes med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp nytt skjermkort, nå er det sikkert mange som skal kvitte seg med gf2 sin, så du får sikkert tak i ett billig bra brukt.

Ram vil ikke ha så veldig mye å si på spille ytelsen, 256 er nok, og siden prisene på ram ikke er hyggelige akkurat nå, hadde jeg ikke kjøpt det.

Så en boost for deg burde ikke koste mye.. :grin:

Lykke til.

Lenke til kommentar

Teke hva slags hovedkort har du?

Det er ikke noen problem å bruke Geforce2 kort uansett. Disse kortene er AGP 2x og 4X kompatible.

AGP 2X = 3.3V

AGP 4X = 1.5V

Rett meg hvis jeg tar helt feil!

[ Denne Melding var redigert av: Xizor på 2002-02-18 13:51 ]

Lenke til kommentar

Heisann

det er ett seatlekort bx-chipset.

Tror ikke det skal ha noe å si, har agp-kort i fra før. Lillebroren min har ett slik grafikkort jeg har tenkt på å kanskje kjøpe, Asus V7700 GeForce2 Ti 64MB DDR, tenkte jeg skulle teste det i maskina for å se hvilke ekstra ytelse det ville gi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...