Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Feilkoder VW Golf 4

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har søkt igjennom bilen min og fant ut at det var en feil på temperatursensoren i motoren (G62).

Derfor byttet jeg denne, men har ikke fått slettet feilkoden.

Mitt spørsmål er da om jeg trenger å slette feilkoden for at bilen skal skjønne at den er byttet? altså om problemet med evt bensinforbruk ikke vil forsvinne før jeg har slettet feilkoden.

Jeg leste litt rundt om at bensinforbruket kan øke hvis det er en feil på temperatursensoren. Jeg synes bilen bruker altfor mye bensin i forhold til det den burde. Mulig det er noe bare jeg synes.

Kort info om bilen:
1.6 liter 101hk automatgir. Vet at automatgir øker forbruket litt, men synes den likevel er litt vel tørst. Vet at kjørestilen også har mye å si.

Noen som kan svare på dette??

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...

Hei!

Jeg har søkt igjennom bilen min og fant ut at det var en feil på temperatursensoren i motoren (G62).

Mitt spørsmål er da om jeg trenger å slette feilkoden for at bilen skal skjønne at den er byttet? altså om problemet med evt bensinforbruk ikke vil forsvinne før jeg har slettet feilkoden.

Jeg leste litt rundt om at bensinforbruket kan øke hvis det er en feil på temperatursensoren. Jeg synes bilen bruker altfor mye bensin i forhold til det den burde. Mulig det er noe bare jeg synes.

Kort info om bilen:

1.6 liter 101hk automatgir. Vet at automatgir øker forbruket litt, men synes den likevel er litt vel tørst. Vet at kjørestilen også har mye å si. 

På forhånd takk!  :)

Hadde tilsvarende problemet med bilen min. Typisk symptomet er økt forbruk

det er best å slette feilkode slik ECU skjønner det. Hvis ikke ECU tror det er fortsatt feil på komponenten.

En slik feilkode leser.anbefales.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Feilkodeleser-VAG-2000030943/

Lenke til kommentar

Hei!

Kort info om bilen:

På forhånd takk!  :)

Hadde tilsvarende problemet med bilen min. Typisk symptomet er økt forbruk

det er best å slette feilkode slik ECU skjønner det. Hvis ikke ECU tror det er fortsatt feil på komponenten.

En slik feilkode leser.anbefales.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Feilkodeleser-VAG-2000030943/

Endret av lafe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...