Gå til innhold

[Løst] Egen gmail for google play?

Anbefalte innlegg

hei. :)

I alle år har jeg hatt en egen gmail for google play. Nå i det siste har jeg vurdert å bruke min egentlige gmail adresse. Grunnen til at jeg ikke har gjort det før er fordi jeg har fryktet at apper kunne få tilgang til litt for personlige opplysninger.

Er det trygt å bruke min vanlige gmail adresse? Eller skal jeg fortsette med den jeg har brukt i mange år nå? Tenkte å legge inn kredittkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avhenger jo av hva du har av aktive apper og paranoia-nivået du vil legge deg på. God strategi med fake Google konto sånn ellers, bruker det selv på noen enheter.

Synd at Google fortsatt ikke lar folk aktivt velge hvilke tilganger apper skal ha :mellow:

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Bestemte meg for å legge min min ordentlige gmail. Jeg laster bare ned fra utviklere jeg stoler på, så får satse på at det er trygt, noe det sikkert er. :)

Laget en gmail for noen år siden da jeg fikk en android tlf fordi det var så nytt, så det var for å være på den trygge siden :p

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Synd at Google fortsatt ikke lar folk aktivt velge hvilke tilganger apper skal ha :mellow:

Dette kom i Android 4.4.

Usikker på om de fortsatt holder det skjult i stock rom, men på min telefon med custom rom har jeg egen meny hvor jeg kan velge hva apper skal ha tilgang til.

Og det er en funksjon som er innebygd i Android.

Lenke til kommentar

Dette kom i Android 4.4.

Usikker på om de fortsatt holder det skjult i stock rom, men på min telefon med custom rom har jeg egen meny hvor jeg kan velge hva apper skal ha tilgang til.

Og det er en funksjon som er innebygd i Android.

Tror det kom i 4.3 og ble fjernet i 4.4. Jepp: https://www.eff.org/deeplinks/2013/12/google-removes-vital-privacy-features-android-shortly-after-adding-them

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...