Bruker-158599 Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 hei. I alle år har jeg hatt en egen gmail for google play. Nå i det siste har jeg vurdert å bruke min egentlige gmail adresse. Grunnen til at jeg ikke har gjort det før er fordi jeg har fryktet at apper kunne få tilgang til litt for personlige opplysninger. Er det trygt å bruke min vanlige gmail adresse? Eller skal jeg fortsette med den jeg har brukt i mange år nå? Tenkte å legge inn kredittkortet. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 (endret) Avhenger jo av hva du har av aktive apper og paranoia-nivået du vil legge deg på. God strategi med fake Google konto sånn ellers, bruker det selv på noen enheter. Synd at Google fortsatt ikke lar folk aktivt velge hvilke tilganger apper skal ha Endret 1. juni 2014 av mandela Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 apper har vel uansett ikke mulighet til å hente ut betalingsinformasjon fra google play. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Bestemte meg for å legge min min ordentlige gmail. Jeg laster bare ned fra utviklere jeg stoler på, så får satse på at det er trygt, noe det sikkert er. Laget en gmail for noen år siden da jeg fikk en android tlf fordi det var så nytt, så det var for å være på den trygge siden Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Synd at Google fortsatt ikke lar folk aktivt velge hvilke tilganger apper skal ha Dette kom i Android 4.4. Usikker på om de fortsatt holder det skjult i stock rom, men på min telefon med custom rom har jeg egen meny hvor jeg kan velge hva apper skal ha tilgang til. Og det er en funksjon som er innebygd i Android. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 (endret) Synd at Google fortsatt ikke lar folk aktivt velge hvilke tilganger apper skal ha Dette kom i Android 4.4. Usikker på om de fortsatt holder det skjult i stock rom, men på min telefon med custom rom har jeg egen meny hvor jeg kan velge hva apper skal ha tilgang til. Og det er en funksjon som er innebygd i Android. Tror det kom i 4.3 og ble fjernet i 4.4. Jepp: https://www.eff.org/deeplinks/2013/12/google-removes-vital-privacy-features-android-shortly-after-adding-them Endret 1. juni 2014 av mandela Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå