Gå til innhold

DXTORY % HDD 2X

Gjest medlem-332567

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-332567

1:50 - 2:07

Kan noen forklare meg hva han mener der? Hvordan man gjør det? HVA GJØR DET+ MINDRE LAGG NÅR MAN RECORDER? hjelper det mye? täck så mycket for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men jeg har nokk plass i min første HDD? burde jeg kjøpe en ny HDD bare for DxTory lagring?

Poenget er at hvis du har kun 1 HDD er den opptatt med andre ting, som da går ut over fps og video kvaliteten. Ingen som sier at du MÅ ha 2 HDDs, det er bare bedre.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567

Men jeg har nokk plass i min første HDD? burde jeg kjøpe en ny HDD bare for DxTory lagring?

Poenget er at hvis du har kun 1 HDD er den opptatt med andre ting, som da går ut over fps og video kvaliteten. Ingen som sier at du MÅ ha 2 HDDs, det er bare bedre.

1 HDD= lagger når du recorder. men hva mener du med video kvaliteten? det blir ikke bedre kvalitet av 2 HDD'er... ? og hvorfor har folk 3 TB hdd og sånt, isteden for flere HDD'er for at det ikke skal lagge av spill / og filming? så det er på en måte 1 extra HDD for at du skal filme, så bruker HDD'en bare tid på å film/lage av DxTory isteden for noe annet? Kan man gjøre sonn med spill for da får man mer FPS?

Lenke til kommentar

med kvalitet mener jeg at jeg har feks opplevd å fått lyd/video litt skakkjørt, noe jeg kan se for meg henger sammen med at HDD'en var litt overlastet samtidig som den lagret film.

Du skjønner vel selv at det vil gå bedre samme hva du gjør hvis du ikke kjører ihjel 1 HDD istedenfor å dele på arbeidet.

Ja, HDD hastighet påvirker mange spill.

Her er et teoretisk bra setup jeg har sett dxtory brukere ha:

SSD1 for OS (feks 60gb SSD)

SSD2 for spill

HDD 2TB 7200RPM for Dxtory.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567

SDD= RASKEST så hvorfor ikke det for Dxtory isteden for HDD? Hvorfor ikke 1tb HDD= lagring av ting. SDD's for bruk av spill/filming?

Endret av medlem-332567
Lenke til kommentar

En harddisk går markant langsommere når den skal gjøre flere ting av gangen. Hvis den skal skrive én fil ett enkelt sted på harddisken går det unna. Hvis den samtidig skal lese Windows-filer ett sted på disken, skrive og lese til virtuelt minne et annet sted på disken, lese informasjon til spillet ditt et tredje sted på disken og skrive den store filen din et fjerde sted på disken - alt samtidig - så går det tregere. Mye tregere. Derfor får du markant bedre ytelse når store mengder I/O skrives og leses til og fra dedikerte disker.

Når du har en egen harddisk å strømme videoen til slipper hovedharddisken din å gjøre dette også -> bedre ytelse.

Harddisker liker ikke å gjøre flere ting på en gang - da går det tregere.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567

En harddisk går markant langsommere når den skal gjøre flere ting av gangen. Hvis den skal skrive én fil ett enkelt sted på harddisken går det unna. Hvis den samtidig skal lese Windows-filer ett sted på disken, skrive og lese til virtuelt minne et annet sted på disken, leer du se informasjon til spillet ditt et tredje sted på disken og skrive den store filen din et fjerde sted på disken - alt samtidig - så går det tregere. Mye tregere. Derfor får du markant bedre ytelse når store mengder I/O skrives og leses til og fra dedikerte disker.

Når du har en egen harddisk å strømme videoen til slipper hovedharddisken din å gjøre dette også -> bedre ytelse.

Harddisker liker ikke å gjøre flere ting på en gang - da går det tregere.

Hva men du med hovedhardisk?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567

Ok, så är det mulig å ha 10 HDDer? eller mer? i en pc? eller vanlig med 2-3. Kan man velge hvilke filer skal til hvilken HDD?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...