Gjest medlem-332567 Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 1:50 - 2:07 Kan noen forklare meg hva han mener der? Hvordan man gjør det? HVA GJØR DET+ MINDRE LAGG NÅR MAN RECORDER? hjelper det mye? täck så mycket for svar Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Han mener at du burde ha en egen harddisk som du lagrer videoen til, da den andre er opptatt med å kjøre OS og spill osv. altså: HDD1: OS / spill HDD2: Dxtory lagring. Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567 Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Men jeg har nokk plass i min første HDD? burde jeg kjøpe en ny HDD bare for DxTory lagring? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Men jeg har nokk plass i min første HDD? burde jeg kjøpe en ny HDD bare for DxTory lagring? Poenget er at hvis du har kun 1 HDD er den opptatt med andre ting, som da går ut over fps og video kvaliteten. Ingen som sier at du MÅ ha 2 HDDs, det er bare bedre. Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567 Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Men jeg har nokk plass i min første HDD? burde jeg kjøpe en ny HDD bare for DxTory lagring? Poenget er at hvis du har kun 1 HDD er den opptatt med andre ting, som da går ut over fps og video kvaliteten. Ingen som sier at du MÅ ha 2 HDDs, det er bare bedre. 1 HDD= lagger når du recorder. men hva mener du med video kvaliteten? det blir ikke bedre kvalitet av 2 HDD'er... ? og hvorfor har folk 3 TB hdd og sånt, isteden for flere HDD'er for at det ikke skal lagge av spill / og filming? så det er på en måte 1 extra HDD for at du skal filme, så bruker HDD'en bare tid på å film/lage av DxTory isteden for noe annet? Kan man gjøre sonn med spill for da får man mer FPS? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 med kvalitet mener jeg at jeg har feks opplevd å fått lyd/video litt skakkjørt, noe jeg kan se for meg henger sammen med at HDD'en var litt overlastet samtidig som den lagret film. Du skjønner vel selv at det vil gå bedre samme hva du gjør hvis du ikke kjører ihjel 1 HDD istedenfor å dele på arbeidet. Ja, HDD hastighet påvirker mange spill. Her er et teoretisk bra setup jeg har sett dxtory brukere ha: SSD1 for OS (feks 60gb SSD) SSD2 for spill HDD 2TB 7200RPM for Dxtory. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567 Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 (endret) SDD= RASKEST så hvorfor ikke det for Dxtory isteden for HDD? Hvorfor ikke 1tb HDD= lagring av ting. SDD's for bruk av spill/filming? Endret 1. juni 2014 av medlem-332567 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 SDD= RASKEST så hvorfor ikke det for Dxtory isteden for HDD? Hvorfor ikke 1tb HDD= lagring av ting. SDD's for bruk av spill/filming? Fordi det strengt tatt ikke er nødvendig / dyrt / altfor liten lagringsplass. Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567 Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 trodde HDD var bare for lagring. Men tydligvis trenger man en bra HDD for mindre lagg Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 trodde HDD var bare for lagring. Men tydligvis trenger man en bra HDD for mindre lagg Se for deg at HDD'en din gjør oppgaver, kjører program leser og omskriver midlertidige filer hele tiden. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 En harddisk går markant langsommere når den skal gjøre flere ting av gangen. Hvis den skal skrive én fil ett enkelt sted på harddisken går det unna. Hvis den samtidig skal lese Windows-filer ett sted på disken, skrive og lese til virtuelt minne et annet sted på disken, lese informasjon til spillet ditt et tredje sted på disken og skrive den store filen din et fjerde sted på disken - alt samtidig - så går det tregere. Mye tregere. Derfor får du markant bedre ytelse når store mengder I/O skrives og leses til og fra dedikerte disker. Når du har en egen harddisk å strømme videoen til slipper hovedharddisken din å gjøre dette også -> bedre ytelse. Harddisker liker ikke å gjøre flere ting på en gang - da går det tregere. Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567 Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 En harddisk går markant langsommere når den skal gjøre flere ting av gangen. Hvis den skal skrive én fil ett enkelt sted på harddisken går det unna. Hvis den samtidig skal lese Windows-filer ett sted på disken, skrive og lese til virtuelt minne et annet sted på disken, leer du se informasjon til spillet ditt et tredje sted på disken og skrive den store filen din et fjerde sted på disken - alt samtidig - så går det tregere. Mye tregere. Derfor får du markant bedre ytelse når store mengder I/O skrives og leses til og fra dedikerte disker. Når du har en egen harddisk å strømme videoen til slipper hovedharddisken din å gjøre dette også -> bedre ytelse. Harddisker liker ikke å gjøre flere ting på en gang - da går det tregere. Hva men du med hovedhardisk? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Han mener nok disken du har OS / spill på. Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567 Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Ok, så är det mulig å ha 10 HDDer? eller mer? i en pc? eller vanlig med 2-3. Kan man velge hvilke filer skal til hvilken HDD? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Ok, så är det mulig å ha 10 HDDer? eller mer? i en pc? eller vanlig med 2-3. Kan man velge hvilke filer skal til hvilken HDD? du kan ha så mange HDDs hovedkortet ditt støtter. Du velger hva du lagrer på de forskjellige selv. Slik vil det se ut med flere harddisker/ssd/minnepinne: https://www.dropbox.com/s/3e275w4hpe48urv/Screenshot%202014-06-01%2023.11.02.png Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567 Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 (endret) tror jeg har 2 HDD'er http://gyazo.com/f9d341be4ca731297a87c7f5f9229bce hva er minnepinne???????? Endret 1. juni 2014 av medlem-332567 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 tror jeg har 2 HDD'er http://gyazo.com/f9d341be4ca731297a87c7f5f9229bce hva er minnepinne???????? Tror nok det der bare er 1 HDD med backup partisjon. Minnepinne / flash drive - google it. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Du har nok kun én fysisk harddisk. For å få bedre ytelse - vurder å putte i en harddisk til. Har du en stasjonær maskin - så kan du putte i en ny intern disk. Har du en bærbar - så kan du koble til en ekstern disk. Tror vi gir oss der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå