Twinflower Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 (endret) Hei, Jeg er ute etter et nytt speilløst kamera. Fra hør har jeg hatt Samsung NX300 som jeg var veldig fornøyd med. - Ønsker gjerne GPS, men det er ikke en dealbreaker - Liker både korte og lange lukkertider (NX300 hadde 1/6000 --> 30'') - Må ha litt linser å velge mellom, spesielt om det er en spesiell linsefeste - Fint med litt bildestabililisering - Elsket den vertikalt vridbare skjermen på NX300. - Pris rundt 5000. Altså ikke 12000 og ikke 1200. Ellers så er jeg på lavt amatørnivå, og liker best landskaps/by/oversiktsbilder Forslag? Endret 1. juni 2014 av Twinflower Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Hvorfor kvittet du deg med NX300? Det kan kanskje gi føringer for hva du bør velge videre siden du blir i samme prisklassen. Du foretrekker kanskje vidvinkelobjektiver, men du trenger kanskje ikke dyre objektiv med liten dybdeskarphet så ofte? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 2. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2014 Hvorfor kvittet du deg med NX300? Det kan kanskje gi føringer for hva du bør velge videre siden du blir i samme prisklassen. Du foretrekker kanskje vidvinkelobjektiver, men du trenger kanskje ikke dyre objektiv med liten dybdeskarphet så ofte? Ex'en kvittet meg med det, siden det tross alt var en gave til henne. Jeg har aldri hatt et vidvinkelobjektiv, men det stod høyt på ønskelisten. Hva med Nikon 1 v3? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Hvorfor kvittet du deg med NX300? Det kan kanskje gi føringer for hva du bør velge videre siden du blir i samme prisklassen. Du foretrekker kanskje vidvinkelobjektiver, men du trenger kanskje ikke dyre objektiv med liten dybdeskarphet så ofte? Ex'en kvittet meg med det, siden det tross alt var en gave til henne. Jeg har aldri hatt et vidvinkelobjektiv, men det stod høyt på ønskelisten. Hva med Nikon 1 v3? Synes nikon sine faller litt mellom to stoler, selv om de er litt kule, de har liten sensor, men er ikke mindre enn varianter med større sensorer. Er ikke så mange objektiv heller. Mao, trenger du ikke det som er spesielt med dette systemet (nikons), så hadde jeg valgt noe annet. AtW Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 2. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2014 Hvorfor kvittet du deg med NX300? Det kan kanskje gi føringer for hva du bør velge videre siden du blir i samme prisklassen. Du foretrekker kanskje vidvinkelobjektiver, men du trenger kanskje ikke dyre objektiv med liten dybdeskarphet så ofte? Ex'en kvittet meg med det, siden det tross alt var en gave til henne. Jeg har aldri hatt et vidvinkelobjektiv, men det stod høyt på ønskelisten. Hva med Nikon 1 v3? Synes nikon sine faller litt mellom to stoler, selv om de er litt kule, de har liten sensor, men er ikke mindre enn varianter med større sensorer. Er ikke så mange objektiv heller. Mao, trenger du ikke det som er spesielt med dette systemet (nikons), så hadde jeg valgt noe annet. AtW Takk for synspunktet ditt. Jeg har egentlig ingenting som drar meg i den ene eller andre retningen, annet enn hvis det har kommet noe bedre på markedet siden NX300. Ser at NX300M med Tizen og "selfieskjerm" er lansert i Asia. Det skal visstnok være litt kjappere. Nikon hadde forøvrig en imponerende lukkehastighet (1/16200) og kunne filme i veldig høy hastighet (1200 fps i apekattoppløsning), noe som kan være interessant på jobb for min del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå