Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Datamaskin vil ikke skru seg på i det hele tatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I bilde nr 1 og 2 er det en løs kabel som går til strømforsyningen (svart boks, helt nederste hjørne) koble denne til riktig plass. Regner med etter litt søking fort finner ut av hvor den skal kobles til.

Hvis vi ser det samme så står det at det er en lyd-kabel, men den er koblet til. Jeg vet ikke helt hvorfor den er sånn, men den har visst to ender.

Lenke til kommentar

Skjer det absolutt ingenting når du trykker på PÅ-knappen på kabinettet? Det er ingen lys på hovedkortet, ingen vifter som starter, helt dødt?

 

Sikkert et idiot-spørsmål: Men du har ikke fått slått av hovedstrømbryteren bak på PSU?

Og har du gått over alt av kabler + rengjort maskinen inni?

 

Det kan godt tenkes at PSU har tatt kvelden. Du kan jump-starte PSU for å se om dette hjelper:

http://seasonicusa.com/RMABeta/JumpStart/JS.pdf

 

Hvis dette går, kan det jo tenkes at du har en feil på hovedkortet, eller PÅ-knappen på kabinettet ditt.

Lenke til kommentar

Skjer det absolutt ingenting når du trykker på PÅ-knappen på kabinettet? Det er ingen lys på hovedkortet, ingen vifter som starter, helt dødt?

 

Sikkert et idiot-spørsmål: Men du har ikke fått slått av hovedstrømbryteren bak på PSU?

Og har du gått over alt av kabler + rengjort maskinen inni?

 

Det kan godt tenkes at PSU har tatt kvelden. Du kan jump-starte PSU for å se om dette hjelper:

http://seasonicusa.com/RMABeta/JumpStart/JS.pdf

 

Hvis dette går, kan det jo tenkes at du har en feil på hovedkortet, eller PÅ-knappen på kabinettet ditt.

Ja, ganske selvfølgelig at jeg har skjekka på/av-knappen på psuen :p Har også skjekket med strømmåler om det er brudd mellom stikkontakten og skjermkortet, cpuen og sånt.. Det er ikke strømbrudd mellom kablene ihvertfall. Har også gått gjennom alle kablene, skjekket om de er ordentlig i osv.

 

Skal prøve den linken du sendte nå jeg ;)

 

Trenger en rengjøring, cpu viften/kjøleren er full av støv.

Hvis ingen av de andre forslagene fungerer, kan jeg jo sikkert gi det et forsøk :)

 

 

Støv har ikke noe å si om den starter eller ikke. Som han over her spør. Lyser LED-lyset på hovedkortet? Normalt så skal det lyse en lampe på hovedkorte så lenge den får strøm.

Ingenting lyser som jeg kan se nei, når jeg trykker på start knappen er det ingen reaksjon.. Hvis vi skal skjekke ledningen for brudd må vi demontere, og det har jeg ikke så veldig lyst til akkurat nå. Da sender jeg den heller på reperasjon i nærheten :)

Lenke til kommentar

Da kan det være psuen som har tatt kveld, send maskinen til der du kjøpte den.

Hvilken psu har du?

 

Jeg er fult klar over at støv ikke er årsaken til at maskinen ikke starter? Så var ikke nødvendig å si det da mann?

Jeg skal sende den der jeg kjøpte den fra imorra, kan heller ikke så lett finne ut hvilke psu det er siden jeg kjøpte den ferdigbygd og de selger den ikke som den var før lenger :/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...