Gå til innhold

Får ikke tatt inn video på Laptopen m/ AVID

Anbefalte innlegg

Jeg har en Elitegroup 551 centrino laptop med ieee1394 kontakt. Windows 2000 (sp2) har funnet firewire kortet og legger inn drivere osv.

Men når jeg kjører Avid så finner den ingen OHCI port! Kanskje "kortet" på laptopen ikke er OHCI kompatibelt? Det hadde jo vært katastrofe.

Uansett så har jeg ikke andre lisenser enn Avid Dv Xpress 3, så kan ikke teste med premiere osv. Finnes det ikke noen gratis dvgrab programmer til windows? Jeg har til linux, men mangler noen drivere fortsatt så har ikke fått testet det.

Noe annet jeg vet er at Avid er veldig sær på maskinvare, så jeg burde testet noe annet om det fins.. :-?

Det er uansett veldig plagsomt at jeg ikke får tatt inn video på laptopen min!

Noen som har noen ide? Kanskje jeg kan lure maskina til å tro at kortet er et annet kort med å legge inn en annen driver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket om maskinen din står under Avid sin "godkjent laptop" liste? Avid, spesielt 3.0 versjonen er veldig kresen på maskinvare så det kan hende det er det som er problemet.

Men får å sjekke om vi får det til: Hva står kameraet ditt som under "enhetsbehandling"? Som regel finner du det under "Bildeenheter (Imaging Devices)" eller som "1394 DV Device" - under Lyd- video og spillkontrollere

Lenke til kommentar
Har du sjekket om maskinen din står under Avid sin "godkjent laptop" liste? Avid, spesielt 3.0 versjonen er veldig kresen på maskinvare så det kan hende det er det som er problemet.

Men får å sjekke om vi får det til: Hva står kameraet ditt som under "enhetsbehandling"? Som regel finner du det under "Bildeenheter (Imaging Devices)" eller som "1394 DV Device" - under Lyd- video og spillkontrollere

Min far sin laptop er under den listen, men min er ikke. Jeg vet at Avid er kresen da jeg var paa Avid seminar med DMC eller noe for litt siden :p

Jeg skal sjekke neste gang jeg har dongel og kamera siden jeg ikke er hjemme.

I mellomtiden pr0ver jeg aa faa Gentoo Linux systemet mitt opp paa ny tweaket 100% til video :> Faar bare haape det gaar og at Centrino Laptopen takler det.. :)

Lenke til kommentar

Den står under:

Lyd- video og spillkontrollere

og heter så mye som:

1394 DV Camcorder (Non directshow)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...