Gå til innhold

Junifest 2014 - awesnes - Variasjon

Anbefalte innlegg

Søndag 22. juni

Tilbake til makroland. De dagene jeg ikke har tid til noe "skikkelig" fototur er det enkelt å bare ta med makro'n og finne seg en grøftekant og tilbringe litt tid der. I dag var en slik dag.

Hadde opp til flere jeg var fornøyd med, så slenger noen i spoiler.

Canon 7D + Sigma 150mm makro. Stativ.

F/5.6 - 1/160 - Iso 800

14297958928_86aea8b3c1_c.jpgJuni22_ 093 by awesnes, on Flickr

Hadde egentlig tenkt til å velge dette, men så så jeg at dette er samme sommerfuglart jeg allerede har i festen, så da utgikk denne.... Den var veldig samarbeidsvillig forresten, kunne ta å flytte den dit jeg ville.

14298114827_31967a287c_c.jpgJuni22_ 143 by awesnes, on Flickr

14461432756_fab1f6f47e_c.jpgJuni22_ 178 by awesnes, on Flickr

14481162731_782425b8ee_c.jpgJuni22_ 046 by awesnes, on Flickr

Endret av awesnes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg skal sette fingeren på noe fra i dag så må det bli at det er mandag og ikke søndag. Resten er meget bra!

Hovedbildet har en fantastisk rolig bakgrunn og perfekt DOF. Det samme gjelder sommerfuglen i spoiler, og alle har et vlott detaljnivå. Inspirerende for en nybegynner :thumbup:

Lenke til kommentar

Når det gjelder bildene fra de 21. så er begge bra, men også jeg synes spoileren er ett hakk bedre enn det andre.

Og sånn litt Off-Topic, så gir de meg litt "Windows-følelse" :)

Takk for kommentar.

Hvis jeg skal sette fingeren på noe fra i dag så må det bli at det er mandag og ikke søndag. Resten er meget bra!

Hovedbildet har en fantastisk rolig bakgrunn og perfekt DOF. Det samme gjelder sommerfuglen i spoiler, og alle har et vlott detaljnivå. Inspirerende for en nybegynner :thumbup:

Det er/var datoen og ikke dagen som er feil... :) Sånn går det når klokken har passert midnatt.

Takk for hyggelig kommentar.

Flere meget bra gjennomføret macro-bilder. Om Råde-eika er jeg enig med andre her at spoileren var den beste. Fluer er ikke spesielt vakre - men meget godt gjennomført macro. Av dagens synes jeg du valgte rett - dette bildet hadde best komposisjon. (Etter min smak)

Takk skal du ha

Endret av awesnes
Lenke til kommentar

Fredag 27. juni

Endelig litt ordentlig variasjon av både motiv og utstyr. En svarthvit fluesnapper (og ikke fuglesnapper som jeg kom til å skrive et annet sted) har flyttet inn i en fuglekasse på jobben, og de (tror det er to) er travelt opptatt med å samle mat til de nyklekkede.

Ikke spesielt fornøyd med bakgrunnen, men det får gå. Vanskelige lysforhold inne i mørket. Legger ved et annet i spoiler som ble forkastet grunnet den mye mer urolige bakgrunnen).

Canon 7D + Canon 100-400mm L

f/6.3 - 1/320 - Iso 2000 - 400mm

Trykk for bildet for skarpere versjon

14336177707_d6642c722d_c.jpgJuni27_ 127 by awesnes, on Flickr

14335974930_6c5ac0c727_c.jpgJuni27_ 079 by awesnes, on Flickr

Lenke til kommentar

Riktig pene detaljer - og superskarpt i full versjon. Enig med din kommentar om at bakgrunnen ikke ble helt topp - men fuglen og byttet ble meget bra.

Flott fluesnapperbilde, dekorasjonen på nebbet gjorde seg ekstra bra, bra fangst.

Den fluesnapperen var veldig flott.

Takk for kommentarer

Lenke til kommentar

Søndag 29. juni

"En skal tidlig krøkes og slikt..."

Et skikkelig snapshot tatt med mobilen, en Samsung Note 3, i og med at kameraet var litt opptatt. Jenteungen på tre som utfolder seg. Dessverre stod høyhastighetseriebilde-funksjonen på, så det ble mange bilder å slette da det tydeligvis var veldig gøy med klikkelyden. Men ble jo et knakende godt bilde av undertegnede som tok bilde av ho som tok bilde.. Det at det ikke er i fokus er min feil, da kameraet stod på manuell fokus...

14349933190_ac57c112fa.jpg
Juni29_ 122 by awesnes, on Flickr

14350001029_c9f3a3d65a_c.jpg

20140629_160454 by awesnes, on Flickr

Endret av awesnes
Lenke til kommentar

Tja, på alderen til den unge fotografen er kanskje en lekestue mer interessant en pappa, og følgelig sitter fokus som et skudd. Kanskje hun ikke gremmer seg over valg av fokuspunkt, men heller over mangelen på kunnskapen til å klone bort pappa fra frame'n? :whistle:

Lenke til kommentar

Flott fluesnapper og flott bilde av Canonisten.... :yes:

Takk for det

Skjønn liten fotograf der, det må ha vært rene styrketreningstimen... :)

Ja, det er ikke den letteste kombinasjonen. Bildeserien ble lavere og lavere for hvert bilde ho tok....

Det blir nok en superfotograf, utstyret ser ut til å duge, og bildet av pappaen ble heller ikke verst.

Utstyret kan man ikke klage på, og pappaen er jo stort sett ufokusert uansett...

Tja, på alderen til den unge fotografen er kanskje en lekestue mer interessant en pappa, og følgelig sitter fokus som et skudd. Kanskje hun ikke gremmer seg over valg av fokuspunkt, men heller over mangelen på kunnskapen til å klone bort pappa fra frame'n? :whistle:

Får ta et lite klonekurs når høsten kommer...

Meget flott fest. Morsomt å følge.

Takk for det, regner med at det kommer et bilde til løpet av kvelden, resultatene fra kveldens rusletur er iallefall til redigering...

Lenke til kommentar

Mandag 30.juni

Da er bildene fra dagens kveldstur mellom fotballkampene redigert. I dag var det den vanskeligste dagen å velge ut bilde da jeg hadde 5-6 forskjellige kandidater. Men endte på dette til slutt. Alltid "farlig" å legge andre bilder i spoiler, iallefall når de er såpass forskjellige, men slenger med et par/tre stykker alikevel.

Canon 7D + Sigma 10-20mm

f/9.0 - 1/13 - Iso 200 - 10mm

Som vanlig, trykk på bildet for bedre kvalitet.
14546200605_3b361ed8e6_c.jpgJuni30_ 210 by awesnes, on Flickr

14359526728_660f96cc3b_c.jpgJuni30_ 165 by awesnes, on Flickr

14359646717_bc9ede9087_c.jpgJuni30_ 132 by awesnes, on Flickr

14545164872_842d483482_c.jpg
Juni30_ 063 by awesnes, on Flickr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...