awesnes Skrevet 22. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2014 (endret) Søndag 22. juni Tilbake til makroland. De dagene jeg ikke har tid til noe "skikkelig" fototur er det enkelt å bare ta med makro'n og finne seg en grøftekant og tilbringe litt tid der. I dag var en slik dag. Hadde opp til flere jeg var fornøyd med, så slenger noen i spoiler. Canon 7D + Sigma 150mm makro. Stativ. F/5.6 - 1/160 - Iso 800 Juni22_ 093 by awesnes, on Flickr Hadde egentlig tenkt til å velge dette, men så så jeg at dette er samme sommerfuglart jeg allerede har i festen, så da utgikk denne.... Den var veldig samarbeidsvillig forresten, kunne ta å flytte den dit jeg ville. Juni22_ 143 by awesnes, on Flickr Juni22_ 178 by awesnes, on Flickr Juni22_ 046 by awesnes, on Flickr Endret 24. juni 2014 av awesnes Lenke til kommentar
polljen Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Når det gjelder bildene fra de 21. så er begge bra, men også jeg synes spoileren er ett hakk bedre enn det andre. Og sånn litt Off-Topic, så gir de meg litt "Windows-følelse" Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Hvis jeg skal sette fingeren på noe fra i dag så må det bli at det er mandag og ikke søndag. Resten er meget bra! Hovedbildet har en fantastisk rolig bakgrunn og perfekt DOF. Det samme gjelder sommerfuglen i spoiler, og alle har et vlott detaljnivå. Inspirerende for en nybegynner Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Flere meget bra gjennomføret macro-bilder. Om Råde-eika er jeg enig med andre her at spoileren var den beste. Fluer er ikke spesielt vakre - men meget godt gjennomført macro. Av dagens synes jeg du valgte rett - dette bildet hadde best komposisjon. (Etter min smak) Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 24. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2014 (endret) Når det gjelder bildene fra de 21. så er begge bra, men også jeg synes spoileren er ett hakk bedre enn det andre. Og sånn litt Off-Topic, så gir de meg litt "Windows-følelse" Takk for kommentar. Hvis jeg skal sette fingeren på noe fra i dag så må det bli at det er mandag og ikke søndag. Resten er meget bra! Hovedbildet har en fantastisk rolig bakgrunn og perfekt DOF. Det samme gjelder sommerfuglen i spoiler, og alle har et vlott detaljnivå. Inspirerende for en nybegynner Det er/var datoen og ikke dagen som er feil... Sånn går det når klokken har passert midnatt. Takk for hyggelig kommentar. Flere meget bra gjennomføret macro-bilder. Om Råde-eika er jeg enig med andre her at spoileren var den beste. Fluer er ikke spesielt vakre - men meget godt gjennomført macro. Av dagens synes jeg du valgte rett - dette bildet hadde best komposisjon. (Etter min smak) Takk skal du ha Endret 24. juni 2014 av awesnes Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 26. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2014 Onsdag 25. juni Fikk ikke lagt ut bildet i går, så legger det inn nå. Et "ikke-noe-hokus-pokus" - bilde av en eller annen blomsterkvast i bedet utenfor. Canon 7D + Sigma 18-35mm 1.8 Art f/1.8 - 1/500 - Iso 400 - 28mm Juni25_ 161 by awesnes, on Flickr Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 27. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2014 Fredag 27. juni Endelig litt ordentlig variasjon av både motiv og utstyr. En svarthvit fluesnapper (og ikke fuglesnapper som jeg kom til å skrive et annet sted) har flyttet inn i en fuglekasse på jobben, og de (tror det er to) er travelt opptatt med å samle mat til de nyklekkede. Ikke spesielt fornøyd med bakgrunnen, men det får gå. Vanskelige lysforhold inne i mørket. Legger ved et annet i spoiler som ble forkastet grunnet den mye mer urolige bakgrunnen). Canon 7D + Canon 100-400mm L f/6.3 - 1/320 - Iso 2000 - 400mm Trykk for bildet for skarpere versjon Juni27_ 127 by awesnes, on Flickr Juni27_ 079 by awesnes, on Flickr Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 28. juni 2014 Del Skrevet 28. juni 2014 Riktig pene detaljer - og superskarpt i full versjon. Enig med din kommentar om at bakgrunnen ikke ble helt topp - men fuglen og byttet ble meget bra. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 28. juni 2014 Del Skrevet 28. juni 2014 Flott fluesnapperbilde, dekorasjonen på nebbet gjorde seg ekstra bra, bra fangst. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 28. juni 2014 Del Skrevet 28. juni 2014 Den fluesnapperen var veldig flott. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 Riktig pene detaljer - og superskarpt i full versjon. Enig med din kommentar om at bakgrunnen ikke ble helt topp - men fuglen og byttet ble meget bra. Flott fluesnapperbilde, dekorasjonen på nebbet gjorde seg ekstra bra, bra fangst. Den fluesnapperen var veldig flott. Takk for kommentarer Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 (endret) Søndag 29. juni"En skal tidlig krøkes og slikt..."Et skikkelig snapshot tatt med mobilen, en Samsung Note 3, i og med at kameraet var litt opptatt. Jenteungen på tre som utfolder seg. Dessverre stod høyhastighetseriebilde-funksjonen på, så det ble mange bilder å slette da det tydeligvis var veldig gøy med klikkelyden. Men ble jo et knakende godt bilde av undertegnede som tok bilde av ho som tok bilde.. Det at det ikke er i fokus er min feil, da kameraet stod på manuell fokus... Juni29_ 122 by awesnes, on Flickr 20140629_160454 by awesnes, on Flickr Endret 29. juni 2014 av awesnes Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Flott fluesnapper og flott bilde av Canonisten.... Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Skjønn liten fotograf der, det må ha vært rene styrketreningstimen... Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Det blir nok en superfotograf, utstyret ser ut til å duge, og bildet av pappaen ble heller ikke verst. Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Tja, på alderen til den unge fotografen er kanskje en lekestue mer interessant en pappa, og følgelig sitter fokus som et skudd. Kanskje hun ikke gremmer seg over valg av fokuspunkt, men heller over mangelen på kunnskapen til å klone bort pappa fra frame'n? Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Meget flott fest. Morsomt å følge. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Flott fluesnapper og flott bilde av Canonisten.... Takk for det Skjønn liten fotograf der, det må ha vært rene styrketreningstimen... Ja, det er ikke den letteste kombinasjonen. Bildeserien ble lavere og lavere for hvert bilde ho tok.... Det blir nok en superfotograf, utstyret ser ut til å duge, og bildet av pappaen ble heller ikke verst. Utstyret kan man ikke klage på, og pappaen er jo stort sett ufokusert uansett... Tja, på alderen til den unge fotografen er kanskje en lekestue mer interessant en pappa, og følgelig sitter fokus som et skudd. Kanskje hun ikke gremmer seg over valg av fokuspunkt, men heller over mangelen på kunnskapen til å klone bort pappa fra frame'n? Får ta et lite klonekurs når høsten kommer... Meget flott fest. Morsomt å følge. Takk for det, regner med at det kommer et bilde til løpet av kvelden, resultatene fra kveldens rusletur er iallefall til redigering... Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Mandag 30.juniDa er bildene fra dagens kveldstur mellom fotballkampene redigert. I dag var det den vanskeligste dagen å velge ut bilde da jeg hadde 5-6 forskjellige kandidater. Men endte på dette til slutt. Alltid "farlig" å legge andre bilder i spoiler, iallefall når de er såpass forskjellige, men slenger med et par/tre stykker alikevel.Canon 7D + Sigma 10-20mmf/9.0 - 1/13 - Iso 200 - 10mm Som vanlig, trykk på bildet for bedre kvalitet.Juni30_ 210 by awesnes, on Flickr Juni30_ 165 by awesnes, on FlickrJuni30_ 132 by awesnes, on FlickrJuni30_ 063 by awesnes, on Flickr Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Fin avslutning her, vakkert vann/skogsbilde; av ekstranumrene i spoiler likte jeg spesielt godt det første (165). Det har vært inspirerende å følge deg, tipper det blir vanskelig å velge ut fire. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå