Jan R. Halvorsen Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Flotte bilder alle tre, imponerende skarphet på det første med den lukkertiden, ststiv?? Det andre er dog favoritten min. Det siste er på Folkemuseet? Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 4. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2014 Syns gårsdagens er veldig flott. Takk for det Jeg likte 2. juni veldig godt :-) De andre også! Er redd jeg ikke har kunnskap nok til å komme med noe annet vettukt enn på liker/ikke liker-nivå... Takk for det, helt greit å ikke komme med en dyp tolkning av bildene Kairo tobakk & frukt synes å høre til en annen epoke, fin stemning og masse detaljer her. For en koselg liten forretning på hjørnet i dagens bilde! Skulle ønske det fantes flere igjen av dem ennå. Flotte bilder alle tre, imponerende skarphet på det første med den lukkertiden, ststiv?? Det andre er dog favoritten min. Det siste er på Folkemuseet? Takk for det. Men som Jan er inne på, bildet er tatt på norsk folkemuseum, så kiosken er jo "arrangert"... Tror den viser en typisk kiosk på 50-tallet i Oslo. Makrobildet er tatt med stativ ja, Jan. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 5. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2014 (endret) Torsdag 5. juni "Stripe-Pondus" (Det blir litt pussige navn når 3-4-åringer skal navngi dyr...) Tok et par bilder av de nye kollegane mine før de forlater oss til helgen (de skal flytte på landet, bokstavlig talt ,ikke billedlig talt som det foreldrene sier til barna når et husdyr dør.....) Edit, legger ved litt exif-info: 7D + Canon 24-105mm L + Canon speedlite 580ex II f/4.0 - 1/60 - Iso 200 - 67mm Juni05_ 023 by awesnes, on Flickr Endret 6. juni 2014 av awesnes 1 Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Godt å høre de flytter på ordentlig Rimelig søte disse, ser ut som du har tatt den med inn i studio, hvor den så poserer pent. Herlig! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Fint uttrykk på kyllingen. Ser litt forundret ut. Fint komponert glad bilde Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 6. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2014 Godt å høre de flytter på ordentlig Rimelig søte disse, ser ut som du har tatt den med inn i studio, hvor den så poserer pent. Herlig! Fint uttrykk på kyllingen. Ser litt forundret ut. Fint komponert glad bilde Takk for det. Han/hun ble plassert på et hvitt ark i sofaen.. Opplyst av en Canon 580-blits fyrt av mot taket. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 6. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2014 (endret) Fredag 6. juni I dag ble det en liten runde på hageflekken med makro'n. 7D + Sigma 150mm makro Legger ved et forkastet bilde i spoiler. En eller annen flueart skulle jeg tro... f/5.0 - 1/250 - Iso 1000 Juni06_ 182 by awesnes, on Flickr Juni06_ 157 by awesnes, on Flickr Endret 6. juni 2014 av awesnes 1 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Det var en vakker gul flue og fin komposisjon Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 7. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2014 Det var en vakker gul flue og fin komposisjon Takk for det Jorun. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 7. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2014 Lørdag 8.juni Møtte selveste Tøfflus på tur i dag, må si alderen har begynt å sette sine spor... (For dere unge som ikke vet hvem tøfflus er http://no.wikipedia.org/wiki/Jul_i_Skomakergata) Canon 7D + Canon 24-105mm L f/4.0 - 1/500 - Iso 640 - 47mm Juni07_ 034 by awesnes, on Flickr Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Fuglen, makroene og skoen. Jeg likte se alle. Oppfyller utfordringen veldig bra syns jeg. Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Ja, utfordringen gjør du stas på. Perfekt fokus på flua, og skoen er bare en herlig raritet som gjør seg flott i vignett! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Super macro. (komposisjon og passe dybde etter min smak.) Meget pen blurry bakgrunn. Skoen var fin - du har fin variasjon. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Den skoen var litt av ett funn, den har nok vært ute en stund (ikke planlagt rim), og underlaget stemte bra også. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 8. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2014 Fuglen, makroene og skoen. Jeg likte se alle. Oppfyller utfordringen veldig bra syns jeg. Ja, utfordringen gjør du stas på. Perfekt fokus på flua, og skoen er bare en herlig raritet som gjør seg flott i vignett! Super macro. (komposisjon og passe dybde etter min smak.) Meget pen blurry bakgrunn. Skoen var fin - du har fin variasjon. Den skoen var litt av ett funn, den har nok vært ute en stund (ikke planlagt rim), og underlaget stemte bra også. Takk for det folkens Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Flotte bilder - spesilet fluen (tror det er en eller annen Gjødselflue) Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 9. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2014 Flotte bilder - spesilet fluen (tror det er en eller annen Gjødselflue) Takk for det Randi. Jeg må skaffe meg en insektsbok snart (det har jeg vel sagt i mange år nå), greit å kunne identifisere disse krypene man tar bilde av. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Ja, når du fotograferer må du ha både insektsbok, fuglebok og flora Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 9. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2014 (endret) Mandag 9. juni Var på sykkeltur i dag, og slang med en sekk med kameraet. Tenkte å reise "lett", så den var bare 7D med Sigma 10-20mm som ble med i sekken (ulempen med å ha med kameraet er at turen tar jo mye lengre tid med alle disse fotostoppene...) Det blir en skikkelig fargeklatt i dag. Stod mellom et par versjoner, men falt til slutt på denne da jeg synes joggeren akkurat greier å løfte bildet bittelitt. Legger med den andre versjonen i spoiler. Likte ikke helt flaren på det, fikk ikke ordenlig fjernet det i PS heller. Vet ikke om dere er enige eller uenige i det? Bildet er tatt ved Sander gård i Maridalen (Oslo) f/14 - 1/40 - ISO 1000 - 11mm Juni09_ 062 by awesnes, on Flickr Juni09_ 076 by awesnes, on Flickr Endret 9. juni 2014 av awesnes 2 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 9. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2014 Ja, når du fotograferer må du ha både insektsbok, fuglebok og flora Fugler har jeg relativt god oversikt over, med på insekter og flora er fullstendig krise... Noen gode bøker å anbefale? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå