Gå til innhold

Junifest 2014 - awesnes - Variasjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns gårsdagens er veldig flott.

Takk for det

Jeg likte 2. juni veldig godt :-) De andre også! Er redd jeg ikke har kunnskap nok til å komme med noe annet vettukt enn på liker/ikke liker-nivå...

Takk for det, helt greit å ikke komme med en dyp tolkning av bildene :)

Kairo tobakk & frukt synes å høre til en annen epoke, fin stemning og masse detaljer her.

For en koselg liten forretning på hjørnet i dagens bilde! Skulle ønske det fantes flere igjen av dem ennå.

Flotte bilder alle tre, imponerende skarphet på det første med den lukkertiden, ststiv?? Det andre er dog favoritten min. Det siste er på Folkemuseet?

Takk for det. Men som Jan er inne på, bildet er tatt på norsk folkemuseum, så kiosken er jo "arrangert"... Tror den viser en typisk kiosk på 50-tallet i Oslo.

Makrobildet er tatt med stativ ja, Jan.

Lenke til kommentar

Torsdag 5. juni

"Stripe-Pondus" (Det blir litt pussige navn når 3-4-åringer skal navngi dyr...)

Tok et par bilder av de nye kollegane mine før de forlater oss til helgen (de skal flytte på landet, bokstavlig talt ,ikke billedlig talt som det foreldrene sier til barna når et husdyr dør.....)

Edit, legger ved litt exif-info:

7D + Canon 24-105mm L + Canon speedlite 580ex II

f/4.0 - 1/60 - Iso 200 - 67mm

14353723962_1454bf6f0e_c.jpgJuni05_ 023 by awesnes, on Flickr

Endret av awesnes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt å høre de flytter på ordentlig ;)

Rimelig søte disse, ser ut som du har tatt den med inn i studio, hvor den så poserer pent. Herlig!

Fint uttrykk på kyllingen. Ser litt forundret ut. Fint komponert glad bilde :thumbup:

Takk for det. Han/hun ble plassert på et hvitt ark i sofaen.. Opplyst av en Canon 580-blits fyrt av mot taket.

Lenke til kommentar

Fuglen, makroene og skoen. Jeg likte se alle. Oppfyller utfordringen veldig bra syns jeg.

Ja, utfordringen gjør du stas på. Perfekt fokus på flua, og skoen er bare en herlig raritet som gjør seg flott i vignett! :D

Super macro. (komposisjon og passe dybde etter min smak.) Meget pen blurry bakgrunn.

Skoen var fin - du har fin variasjon.

Den skoen var litt av ett funn, den har nok vært ute en stund (ikke planlagt rim), og underlaget stemte bra også.

Takk for det folkens :)

Lenke til kommentar

Flotte bilder - spesilet fluen (tror det er en eller annen Gjødselflue)

Takk for det Randi. Jeg må skaffe meg en insektsbok snart (det har jeg vel sagt i mange år nå), greit å kunne identifisere disse krypene man tar bilde av.

Lenke til kommentar

Mandag 9. juni

Var på sykkeltur i dag, og slang med en sekk med kameraet. Tenkte å reise "lett", så den var bare 7D med Sigma 10-20mm som ble med i sekken (ulempen med å ha med kameraet er at turen tar jo mye lengre tid med alle disse fotostoppene...)

Det blir en skikkelig fargeklatt i dag. Stod mellom et par versjoner, men falt til slutt på denne da jeg synes joggeren akkurat greier å løfte bildet bittelitt. Legger med den andre versjonen i spoiler. Likte ikke helt flaren på det, fikk ikke ordenlig fjernet det i PS heller. Vet ikke om dere er enige eller uenige i det?

Bildet er tatt ved Sander gård i Maridalen (Oslo)

f/14 - 1/40 - ISO 1000 - 11mm

14406161423_40816393ac_c.jpgJuni09_ 062 by awesnes, on Flickr

14382640411_195fbd3cd2_c.jpgJuni09_ 076 by awesnes, on Flickr

Endret av awesnes
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...