Gå til innhold

Hvordan ville et borettslag for datanerder sett ut?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dugnad hadde blitt omgjort til achievements. Ellers hadde ingen blitt motivert.

De som ikke er med får strupet båndbredde.

Måtte hatt en admin på bygget som styrte, om man f.eks ikke vasket gangen eller fellesområde når man skulle ville man mistet Internett en stund :)

Lenke til kommentar

Det med dugnadsånd og mangel på hygiene/rydding er jo bare ren stereotypisvada som er like gjeldende for alle unge :p Intet er vel bedre enn et kollektiv for man har samme interesser, og man snakker samme språk.

Jeg har bodd i kollektiv (arrangert av studentsamskipnaden, med store innslag av utvekslingsstudenter) hvor folk kommer omtrent rett fra "bushen" og må ha opplæring til hvordan en komfyr virker. Deodorant? Ikke der i gården, nei. Disse folkene som ikke lefler med data kan godt være typen som etterlater seg et reir av kroppshår i dusjen etter endt vask, før de går inn på kjøkkenet og leker "modent menneske" mens de diskuterer politikk i hjemlandene sine. Just saying ;)

Skulle med glede bodd i et datanerdkollektiv - de av dere som er gamle nok til å studere f.eks. informatikk har nok sett litt hvordan det fungerer - plutselig inviterer noen til AOE2 på datarommet, eller what not. Koselig!

Endret av knopflerbruce
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er bare ett problem. Er allerede omgitt av datanerder på jobb med varierende fritidsinteresser. Visst jeg må mengde meg med gamere på ettermiddagen, så skjer to ting.

 

1) Jeg har null overskudd til å overleve arbeidsuka etter lan og pokerkveld hver helg (jo, gamere får ett kick av analoge spill også.)

 

2) Jeg kommer meg aldri ut av blokka, og kommer til å bli funnet bak en stabel med pizza-esker etter at jeg har gått glipp av ett par julemiddager med familien.

 

Nei, hiv inn ett åpent lokale for hacker- og makerspaces også. Der tror jeg faktisk mye kreativt og interessant kan skje, og man får ett sted å leke med alt mellom himmel og jord. Klart i sterk kontrast til den daglige "vi må løse de her issuene innen 3 timer, ellers går prosjektet i snørra.." osv. :p

 

PS: Det man gjør på ett hacker eller makerspace, behøver ikke engang å være teknologirelatert om man ikke føler for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...