Sjasmin1895 Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 (endret) Hei! hardisken i min hp paviolion g6 pc har feilet og derfor skal jeg bytte den ut men er litt forvirret av alle hardisk typene. Hardisken som feilet var en 2,5 sata hard drive Sata 3,0 0gb/s 5v 700mA DC Jeg tenker å kjøpe den nye hardisken fra komplett men trenger noen tips angående hvilken jeg bør kjøpe , kan den bruke alle slags? eller er det noen spesifikk? Er det snakk om en ssd eller en intern 2,5 , 3,5? Takk på forhånd Endret 1. juni 2014 av Sjasmin1895 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Du kan kjøpe hvilken som helst 2,5 tommers disk/drive med sata 3.0/6.0 som er under 2TB i kapasitet. Bare sjekk at du anskaffer en med 9,5mm høyde. Tykkere vil ikke passe. Mounting kit/plate må du flytte over fra gammel hdd til ny 2,5" enhet. Du kan også vurdere SSD. Lenke til kommentar
Sjasmin1895 Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 (endret) Du kan kjøpe hvilken som helst 2,5 tommers disk/drive med sata 3.0/6.0 som er under 2TB i kapasitet. Bare sjekk at du anskaffer en med 9,5mm høyde. Tykkere vil ikke passe. Mounting kit/plate må du flytte over fra gammel hdd til ny 2,5" enhet. Du kan også vurdere SSD. Tusen takk! forstod det bedre nå. Endret 1. juni 2014 av Sjasmin1895 Lenke til kommentar
Sjasmin1895 Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Du kan kjøpe hvilken som helst 2,5 tommers disk/drive med sata 3.0/6.0 som er under 2TB i kapasitet. Bare sjekk at du anskaffer en med 9,5mm høyde. Tykkere vil ikke passe. Mounting kit/plate må du flytte over fra gammel hdd til ny 2,5" enhet. Du kan også vurdere SSD. Når du snakker om mounting kit/plate antar jeg at du mener ledningen i pc som kobler hardisken til ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Du kan kjøpe hvilken som helst 2,5 tommers disk/drive med sata 3.0/6.0 som er under 2TB i kapasitet. Bare sjekk at du anskaffer en med 9,5mm høyde. Tykkere vil ikke passe. Mounting kit/plate må du flytte over fra gammel hdd til ny 2,5" enhet. Du kan også vurdere SSD. Når du snakker om mounting kit/plate antar jeg at du mener ledningen i pc som kobler hardisken til ?Hei.Nei.... I så og si alt av bærbare er det alltid en slags kasse/cover/bracket rundt harddisken. Dette må du skru av og montere på din nye enhet. Ellers vil den bare ligge å skramme løst inni der. Se her , så skjønner du hva jeg sikter til: http://youtu.be/QQx7PlIXFuE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå