Gå til innhold

billig ferie i sommer


Anbefalte innlegg

hei, vi er en familie på 5 med 2 voksene og barn på 16,14,10 år som ønsker å dra på ferie i sommer. flyplasser som er aktuelle er berge, trondheim, ålesund, molde, kristiansund, gardermoen, torp, rygge. hvor vi skal vet vi ikke, så håpet på litt hjelp,

budsjettet er på usle 20 000, helst under det også. vi har funet noe til under 15 000, men det var gamelt og slitt. de fikk også dårlig vurdering på tripadvisor.no. vi tenker 1 ukes ferie, enten mellom den 10/7-21/7 eller 6/8-15/8

burde vere badebasseng og wifi

noen som kan hjelpe oss litt? :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en del nordmenn som leier ut (3-5k for en uke omtrent) i en liten spansk by som heter Alcossebre. Er vel en drøy times kjøretur fra Valencia eller 2 fra Barcelona om jeg husker rett. Basseng, 50m fra stranda, parkering, wifitilgang kan kjøpes på den lokale butikken.
Problemet er vel kanskje helst å få rimelige flybilletter på den tiden?

Lenke til kommentar

hvilken nettside er det?

ryanair fra rygge til barcelona= 7100 for alle her, men så kommer litt i bagasje og alt det ryanair vil ha penger for++++

Det varierer litt. Noen leier ut selv, andre bruker et eget selskap til det formålet. Du kan finne en del av de på finn.no i hvertfall; bare søk på alcossebre. Svigerfar har leilighet der, så har vært der en 2-3 ganger. Absolutt et ålreit sted. Pøsj, blås i bagasje, evt samle opp alt dere føler at dere ikke klarer å være foruten i ett kolli. Man får plass til det mest nødvendige i håndbagasjen når man skal være borte en så kort periode.

 

Når dere kjører ned eller opp fra barcelona så anbefaler jeg Port Aventura. Visstnok Europas beste fornøyelsespark. Jeg og dama har vært der to ganger (vi er 27) og synes det er artig.

Lenke til kommentar

Skulle tro dere fikk mest for pengene ved å reise til Alanya.
Legg inn søk på restplass.no og finn.no - reise.

Klarer dere å komme dere til Bulgaria er der billig å leve. Sunny Beach kan være litt dunk dunk og festing fra ungdom nå midt på sommeren, men Nessebar kan jeg anbefale på det varmeste! Har vært der nede 3 ganger og bod i Sunny Beach, Nessebar og Pomorie. Sistnevnte var fiaskotur deluxe. Stort sett latviere, russere og romenere som ferierer i denne byen og feriekulturen er helt annerledes enn de feriebyene vi typisk er vandt til. Tror jeg møtte på 3-4 nordmenn på hele oppholdet i byen. Jeg mener jo selvsagt ikke at man skal være i Norge i syden, men greit å slippe russisk ompa uansett hvor man skal gå å spise. Stranden var heller ikke fin her.

Sandstranden i Nessebar er gull! I tillegg kan man spassere ut på gamle Nessebar som står på UNESCO`s verdensarvliste. Her kan man vandre i gamle koslige gater, spise på koslige resturanter og se på festspill på festningen. Flott for hele familien!
Anbefaler et hotell som heter "Aphrodite" som ligger i Nessebar. Jeg fant billietter for 2 stk til 4-5000,- nå i juli med fly fra OSL.
http://www.apollo.no/reiser/europa/bulgaria/burgaskysten/nessebar-og-pomorie/hotell/aphrodite?simple=true
Ligger rett ved stranden og er svært familievenlig.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...