Gå til innhold

Tatt med over 0.8 i promille, mistet ikke lappen?

amlelol

Anbefalte innlegg

Ble tatt for promillekjøring for et halvt år siden, og blåste 0.8 i promille. Etter en kjapp tur på stasjonen blåste jeg 0.82 på noe som så ut som en ekstremt dyr promilletester (var på størrelse med en ganske stor pc).
Erkjente straffskyld og det som var, og ble fratatt førerkortet på stedet. Men så skjedde det som jeg syns var litt rart. Jeg ble oppringt en uke senere fra politistasjonen med beskjed om at førerkortet skulle utleveres. Og riktignok kom lappen tilbake i posten to dager senere. Fikk en bot på 10 000 kr, men det var det. Hvordan kan det ha skjedd?

Var 20 år gammel på det punktet da det skjedde, og prøvetida hadde akkurat gått ut. Oppførte meg ganske villig til alt, og kverulerte ikke på noe. Nå som jeg tenker tilbake var det litt rart hvor rolig og avslappet jeg var. Tror ikke noen av politifolka (mann og dame) var studenter. Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å blåse praktisk talt det samme på stasjonen som man gjør i bilen er ganske uvanlig - enten er du på oppadgående eller nedadgående rus. Antagelig kalibrerings- eller målefeil på apparatet.

Du kan alltids be om innsyn i straffesaksdokumentene.

Lenke til kommentar

Vel.. det siste glasset jeg tok var kanskje 10 min før jeg satte meg i bilen, om ikke mindre.. ble stoppet kort tid etter. Pluss at de var ganske kjappe med å få meg til stasjonen så jeg kunne blåse. Men syns det er litt rart jeg og

Endret av amlelol
Lenke til kommentar

Sorry, ble en liten skrivefeil der. Hadde 0,7 i bilen. Hvordan ber jeg om det i så fall? Er bare litt redd for at de har begått en tabbe som kan smelle tilbake på meg hvis jeg spør..

Du er allerede straffet. EMKs syvende tilleggsprotokoll artikkel 4 bestemmer da at du ikke kan straffes igjen for samme handling.

Lenke til kommentar

Sorry, ble en liten skrivefeil der. Hadde 0,7 i bilen. Hvordan ber jeg om det i så fall? Er bare litt redd for at de har begått en tabbe som kan smelle tilbake på meg hvis jeg spør..

Du er allerede straffet. EMKs syvende tilleggsprotokoll artikkel 4 bestemmer da at du ikke kan straffes igjen for samme handling.

Vel det var igrunn betryggende. Hvordan får jeg innsyn i dokumentene da, så jeg kan se hva, om noe, gikk galt?

Lenke til kommentar

Kanskje du har fått lappen tilbake midlertidig i påvente av rettsak, eller at det har vært en saksbehandlingsfeil...?

Du bør kjøpe lodd i alle lotterier du kan komme over, inkludert de nigerianske som sender reklame på mail. For dette er virkelig lykkedagen din.

Håp at de ikke oppdager feilen.

Og aldri fyllekjør igjen!

Lenke til kommentar

Tror lotto er et alternativ. Men ja, har ingen planer om å gjøre det igjen. Trengte en skikkelig vekker. 10000 i bot er kanskje ikke så mye sett i perspektiv, med tanke på at jeg kunne drept noen eller meg selv.

Har forresten hatt tilbake lappen siden november, så hvis det er noen de har "glemt", så tror jeg det er over nå. Men hvem vet, kan hende jeg får kjepp om noen uker eller måneder

Endret av amlelol
Lenke til kommentar

Nei du får som krikkert sier ikke noen kjepp om noen uker eller måneder.

Legg saken død, men ta med deg at du faktisk har fyllekjørt og tenk over hvor himla dumt det egentlig er, selv om du helt åpenbart har mottatt et av de bedre utfallene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...