amlelol Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Ble tatt for promillekjøring for et halvt år siden, og blåste 0.8 i promille. Etter en kjapp tur på stasjonen blåste jeg 0.82 på noe som så ut som en ekstremt dyr promilletester (var på størrelse med en ganske stor pc).Erkjente straffskyld og det som var, og ble fratatt førerkortet på stedet. Men så skjedde det som jeg syns var litt rart. Jeg ble oppringt en uke senere fra politistasjonen med beskjed om at førerkortet skulle utleveres. Og riktignok kom lappen tilbake i posten to dager senere. Fikk en bot på 10 000 kr, men det var det. Hvordan kan det ha skjedd? Var 20 år gammel på det punktet da det skjedde, og prøvetida hadde akkurat gått ut. Oppførte meg ganske villig til alt, og kverulerte ikke på noe. Nå som jeg tenker tilbake var det litt rart hvor rolig og avslappet jeg var. Tror ikke noen av politifolka (mann og dame) var studenter. Noen ideer? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Hvis det blir oppdaget feil på apparatet, må vel testresultatet skrotes. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Tok de ikke blodprøve? Lenke til kommentar
amlelol Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Nope. Er det pålagt? Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Nei, de tar enten blodprøve eller utåndingsprøve, i ditt tilfelle det siste. Lenke til kommentar
amlelol Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Så hva var det som egentlig skjedde da? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Å blåse praktisk talt det samme på stasjonen som man gjør i bilen er ganske uvanlig - enten er du på oppadgående eller nedadgående rus. Antagelig kalibrerings- eller målefeil på apparatet. Du kan alltids be om innsyn i straffesaksdokumentene. Lenke til kommentar
amlelol Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Sorry, ble en liten skrivefeil der. Hadde 0,7 i bilen. Hvordan ber jeg om det i så fall? Er bare litt redd for at de har begått en tabbe som kan smelle tilbake på meg hvis jeg spør.. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Du hadde altså 0,7 i bilen og 0,82 på stasjonene? Har ikke peling på dette, men burde den ikke vært lavere på stasjonen? Lenke til kommentar
amlelol Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 (endret) Vel.. det siste glasset jeg tok var kanskje 10 min før jeg satte meg i bilen, om ikke mindre.. ble stoppet kort tid etter. Pluss at de var ganske kjappe med å få meg til stasjonen så jeg kunne blåse. Men syns det er litt rart jeg og Endret 1. juni 2014 av amlelol Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Du hadde altså 0,7 i bilen og 0,82 på stasjonene? Har ikke peling på dette, men burde den ikke vært lavere på stasjonen? Det kommer jo helt an på når han sist drakk... Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Sorry, ble en liten skrivefeil der. Hadde 0,7 i bilen. Hvordan ber jeg om det i så fall? Er bare litt redd for at de har begått en tabbe som kan smelle tilbake på meg hvis jeg spør.. Du er allerede straffet. EMKs syvende tilleggsprotokoll artikkel 4 bestemmer da at du ikke kan straffes igjen for samme handling. Lenke til kommentar
amlelol Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Sorry, ble en liten skrivefeil der. Hadde 0,7 i bilen. Hvordan ber jeg om det i så fall? Er bare litt redd for at de har begått en tabbe som kan smelle tilbake på meg hvis jeg spør.. Du er allerede straffet. EMKs syvende tilleggsprotokoll artikkel 4 bestemmer da at du ikke kan straffes igjen for samme handling. Vel det var igrunn betryggende. Hvordan får jeg innsyn i dokumentene da, så jeg kan se hva, om noe, gikk galt? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 De kan vel fortsatt inndra sertifikatet av "sikkerhetshensyn" eller hva de kaller det? Det kan være risikabelt å minne dem på at man kanskje burde miste lappen. Lenke til kommentar
amlelol Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Å gud.. Jeg tror jeg bare skal holde kjeft. Men fremdeles ingen som har noen ideer om hva som kan ha skjedd? Kan det hende at de bare bestemte seg for å være snille den dagen? Haha Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Kanskje du har fått lappen tilbake midlertidig i påvente av rettsak, eller at det har vært en saksbehandlingsfeil...? Du bør kjøpe lodd i alle lotterier du kan komme over, inkludert de nigerianske som sender reklame på mail. For dette er virkelig lykkedagen din. Håp at de ikke oppdager feilen. Og aldri fyllekjør igjen! Lenke til kommentar
amlelol Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 (endret) Tror lotto er et alternativ. Men ja, har ingen planer om å gjøre det igjen. Trengte en skikkelig vekker. 10000 i bot er kanskje ikke så mye sett i perspektiv, med tanke på at jeg kunne drept noen eller meg selv. Har forresten hatt tilbake lappen siden november, så hvis det er noen de har "glemt", så tror jeg det er over nå. Men hvem vet, kan hende jeg får kjepp om noen uker eller måneder Endret 1. juni 2014 av amlelol Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Nei du får som krikkert sier ikke noen kjepp om noen uker eller måneder. Legg saken død, men ta med deg at du faktisk har fyllekjørt og tenk over hvor himla dumt det egentlig er, selv om du helt åpenbart har mottatt et av de bedre utfallene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå