KnutValentino Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 (endret) For ca. et halv år siden, så begynte jeg på Venlafaxin (for sosial angst) og Seroquel (for søvnen). Etter denne tiden, så har jeg merket at jeg fort, på en litt merkelig måte, blir slapp, skjelven, takykardik (får hjertebank), svetten og ellers de samme symptomene man får ved f.eks. en koffeinoverdose. Dette er noe jeg får flere ganger daglig, og kan bare dempes eller fjernes ved at jeg legger meg nedpå i ca. 30 min (da kan jeg være "normal" i opp til 2-3 timer, før jeg må gjenta det igjen). Noen flere enn meg som har disse "plagene" og som vet om dette er en bivirkning av Venlafaxin? Evt. ideer til hva dette kan være? Noe jeg har merket funker, er avslappende midler som f.eks. små mengder alkohol. Til og med 1-2 kopper kamille-te (som jeg er blitt veldig glad i de siste dagene) funker ganske bra. Fordi stoffer som virker avslappende demper dette, så tenker jeg også at dette også kan være psykisk, selv om det ikke føles sånn, og gir null mening, da jeg ikke har noe særlig problemer med angst for tiden. Endret 1. juni 2014 av KnutValentino Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Mener du venlafaxin eller fluanxol? Du skrev et innlegg under her om fluanxol, og nevner ikke at du bruker den i dette... Lenke til kommentar
KnutValentino Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Mener du venlafaxin eller fluanxol? Du skrev et innlegg under her om fluanxol, og nevner ikke at du bruker den i dette... Jeg mener Venlafaxin. Fluanxol kommer jeg på liv og død, til å aldri gå på igjen! Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Jeg mener Venlafaxin. Fluanxol kommer jeg på liv og død, til å aldri gå på igjen! Jeg hadde mye kaldsvetting når jeg brukte Cymbalta. Det er et SNRI akkurat som venlafaxin. Husker jeg satt og frøs og svettet selv om jeg fyrte som bare det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå