awesnes Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Mye bra den siste tiden, falt mest for "grønt" den 12. juni. Glassklart og fine farger. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 Pent, liker hovedmotivet i spoileren best, men der er den andre litt forstyrrende. Som "helt bilde" er hovedbildet fint. Er enig i alt billen i spoileren var best, men den sto litt krøkkete til.Det er ikke så lett å få dem til å posere der jeg bil ha dem. Flott fokus, du hadde et annet på Flickr -der den er under bladet, tenkte å kommentere, men det gikk ikke. Bildet er fint, men jeg hater å se de der - tror jeg har greid å utrydde de her nå, for denne sommeren.... Grrr - Flickr endrer stadig innstillingene mine, nå har jeg lagt inn tillatelse til å kommentere igjen. Jeg prøver gang på gang å legge inn beskrivelse for hvert album, men de forsvinner uansett hvor mye jeg lagrer dem. Liljebillene lar seg nok ikke utrygge her, jakter hver dag og knekker en del, men de er flinke til å stikke av. Mye bra den siste tiden, falt mest for "grønt" den 12. juni. Glassklart og fine farger. Takk for det. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Rart det der med Flickr, Jorun. Har aldri hatt det problemet der. Nå har jeg helt fra starten, på alle, gitt tillatelse til kommentarer - og da holder det seg der. (Man må trykke "save" når man endrer noe, men det vet du sikkert) Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Ikke noe å si på skarpheten synes jeg da! Knallrød og fin bille, men høres ikke ut som en velkommen gjest.. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Visste ikke at biller kunne være så dekorative og vakre. Kan det være evolusjonsmessig fornuftig å være så rød, da? Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2014 Rart det der med Flickr, Jorun. Har aldri hatt det problemet der. Nå har jeg helt fra starten, på alle, gitt tillatelse til kommentarer - og da holder det seg der. (Man må trykke "save" når man endrer noe, men det vet du sikkert) Joda, selvsagt lagrer jeg hver gang, men neste gang jeg legger inn et nytt bilde, er det endret tilbake til den begrensede tilgangen. har skrevet til Flickr, men har foreløpig bare fått et 'goddag-mann-økseskaft'-svar. Ikke noe å si på skarpheten synes jeg da! Knallrød og fin bille, men høres ikke ut som en velkommen gjest.. Nei, ingen liker vel liljebiller, selv om de er flotte å se på. Visste ikke at biller kunne være så dekorative og vakre. Kan det være evolusjonsmessig fornuftig å være så rød, da? Har diskutert dette med hensikten med fargen på et annet forum tidligere, en mente at fargen var så skrikende at den kanskje sendte signaler om at den måtte være farlig, og derfor 'hold deg unna', men det virker i alle fall ikke på meg. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2014 18. juni - På rekke og rad Naboen har en potte med små fioler som har stått og smilt til meg i lang tid. Jeg klarte ikke å få alle de blide fjesene helt i samme plan, så noen ble litt uskarpe, men en en blir jo glad av å møte slike? 1/200 s, f/2,8, ISO 200 _6181270-Edit Smiling violets.jpg by JorunT, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Nydelige farger.PS. Den Flickr opplastingen din, kan det komme av at du bruker en annen måte å laste opp bildene til Flickr på, synes jeg du nevnte. Jeg laster ikke opp fra Foto-redigeringsprogrammet mitt, men direkte fra Flickr. Slik: Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Syns det ble pent selv om ikke alle ble klare. Liker fargen på disse blomstene. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 Takk Randi og Per Yngve. Jeg foretrekker å publisere direkte fra Lightroom til Flickr (slipper å lagre en ekstra versjon av redigert bilde da, sparer plass og tid), og har satt 'Public' i Publishing Manager under 'Privacy and Safety' settings. Hver gang jeg legger inn et nytt bilde, endres imidlertid den valgte rettigheten som gir alle Flickr-medlemmer rett til å kommentere tilbake til 'Family and Friends' for alle bildene i albumet, så jeg må endre det på nytt for hvert bilde jeg legger inn. Ganske irriterende. Tror ikke det har noe med LR å gjøre. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 (Dagens bilde på Flickr var helt nydelig, og jeg fikk til å kommentere med en gang) Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 16. Juni, markjordbær er det beste! Nydelig, og ikke minst smakfullt bilde! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 Syns det ble pent selv om ikke alle ble klare. Liker fargen på disse blomstene. 19. juni - Nødløsning Jeg hadde tatt noen bilder tidligere i dag som jeg trodde var OK, men den sterke vinden gjorde alt håpløst uskarpt, så alt måtte forkastes. I full fart måtte det bli noe fra en kasse ved inngangsdøren. Jeg kjenner ikke navnet på disse (får se om jeg kan finne ut av det senere), men det er noen planter med små, rosa blomster i kurvplantefamilien (Asteraceae). Jammen er du rask, Randi. (Jeg sørget for å rette rettighetene med en gang). 1/400 s, f/3,5, ISO 200 _6191340-Edit Small Asteraceae.jpg by JorunT, on Flickr Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 16. Juni, markjordbær er det beste! Nydelig, og ikke minst smakfullt bilde! Takk for det, bæret ble brukbart, men stilken hadde ikke helt rette fasongen, synes jeg. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Jeg syns dette siste bildet er veldig pent. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 (Sitter og jobber med red. av dagens bilde (i regn), ser når det popper inn noe.....ja det bilde var helt nydelig! Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Av og til blir nødløsninger også veldig severdige bilder! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2014 Takker og bukker, ofte er det uplanlagte det beste. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2014 (endret) 20. juni - Geiterams Det nærmer seg avreise og lite tid til kamerajakt. Sliter med en gammel laptop, den nye ble innlevert til Infocare for 24 dager siden for en enkel reparasjon, de har feilbestilt en del tre ganger og skylder på ASUS, hadde aldri levert den inn om jeg hadde ant at jeg ikke ville få den tilbake før ferien, så nå må jeg slepe på flere kilo ekstra bagasje og en treeeg laptop. Geiteramsen har inntatt en del av hagen, aner ikke hvor den er kommet fra. De enkelte blomstene er små, og på denne oppdaget jeg at det var enda mindre insekter. En liten nettvinge av noe slag, ligner på gulløye, men mye mindre, hang godt fast,det satt en liten edderkopp på bakside av den, så det var nok kamp på liv og død. 1/80 s, f/6,3, ISO 640 _6201368-Epilobium angustifolium.jpg by JorunT, on Flickr Endret 20. juni 2014 av JorunT Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Her var det mye dramatikk, godt fanget. Visste faktisk ikke at det var sånn geiterams så ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå