Gå til innhold

Tror du eller er du ikke-troende?

Hva er du?  

69 stemmer

1. 1. Hvilken religion tilhører du?

• Jeg er kristen
      12
    • Jeg er ikke-troende (evt. humanetiker)
      54
    • Jeg er medlem av Islam, Jødedommen osv.
      3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel Geir, djevel og ondt menneske er det samme, se her

I grunnen helt enig. Djevler er onde mennesker. Og engler er gode mennesker. Og vi trenger ikke noen bibel til å fortelle oss det, ei heller noen Gud for å forklare hvorfor det er sånn.

Geir :)

Vel det blir litt mere overbevisende når selveste Jesus Kristus sier det samme :) Det er heller ikke uten grunn at engler blir fremstilt som små barn i kunst og malerier, små barn er engler.
Derav også uttalelsen,
Matt 19:14 "Da sa Jesus: «La de små barna være, og hindre dem ikke i å komme til meg! For himmelriket tilhører slike som dem"
Så både djevler og engler finnes, det samme gjelder himmel og helvete, for himmel og helvete er bare to forskjellige sfærer/tilstander de onde og de gode er i, de ene har det godt, de andre har det vondt, de uskyldige og de skyldige.
Endret av IHS
Lenke til kommentar

Vel det blir litt mere overbevisende når selveste Jesus Kristus sier det samme :)

For deg, men ikke for meg.

Geir :)

Det betyr at du ikke vet at han tenkte på deg når han gikk lidelsens vei, han ville at du for alltid skal være i himmelen dvs. ha det godt. Hvis du kan forestille deg dette, så vil du også kunne forstå hvorfor han har overbevist så mange og står så sterkt som han gjør i verdenshistorien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...