freddan123 Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Jeg har en Mini Cooper 08 mod. Air conditionen har sluttet å virke nå. Noen som har greie på hva det kan være? Må det etterfylles AC-gass/ kjølevæske? Jeg har også hørt at det kan være kupefilteren som er gåent, og det kan ødelegge viftemotoren til AC´en. Selv har jeg ikke peiling. Forslag? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Det er vel mulig å merke om viftemotoren er ødelagt. Lenke til kommentar
freddan123 Skrevet 31. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2014 Det er vel mulig å merke om viftemotoren er ødelagt. Jeg aner ikke. Jeg har ikke så veldig god greie på bil. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Du trykker vel på defrost knappen og kjenner etter om det begynner å blåse? Lenke til kommentar
freddan123 Skrevet 31. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2014 Ja, det gjør det jo. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Det er visst en knapp det står "Max" på. Da bør det også begynne å blåse ganske mye. Hvis det da ikke blir kaldt, så er det tomt for gass eller en annen feil som gjør at kompressoren ikke går. Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Går viftemotoren? Hvis ikke viftemotoren går, så ville jeg utredet det aller først. Hvis problemet er at det ikke blåser kaldt, så kan problemet være at det er lekkasje i systemet, og mangel på gass. Hvis det er null respons når du skrur på vifta, så ville jeg begynt der. Pollenfilteret blir som regel ikke så tett at det ikke blåser. Lenke til kommentar
freddan123 Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Går viftemotoren? Hvis ikke viftemotoren går, så ville jeg utredet det aller først. Hvis problemet er at det ikke blåser kaldt, så kan problemet være at det er lekkasje i systemet, og mangel på gass. Hvis det er null respons når du skrur på vifta, så ville jeg begynt der. Pollenfilteret blir som regel ikke så tett at det ikke blåser. Altså, det kommer varmluft, hvis jeg ønsker det. Og hvis jeg setter klimaanlegget på feks 16 grader, så kommer det luft ut, men den er ikke så kald kan du si. Det vil vel da kanskje si at viftemotoren fungerer? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 (endret) Det vil vel da kanskje si at viftemotoren fungerer? Ja. Endret 1. juni 2014 av mobile999 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Det må trolig etterfylles gass, ikke uvanlig etter 6 år. Samtidig må det sjekkes etter lekkasjer i slanger/overganger og i kondensatoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå