Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Air Condition har sluttet å funke.

Anbefalte innlegg

Jeg har en Mini Cooper 08 mod.

Air conditionen har sluttet å virke nå. Noen som har greie på hva det kan være?

Må det etterfylles AC-gass/ kjølevæske?

Jeg har også hørt at det kan være kupefilteren som er gåent, og det kan ødelegge viftemotoren til AC´en. Selv har jeg ikke peiling.

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går viftemotoren? Hvis ikke viftemotoren går, så ville jeg utredet det aller først. Hvis problemet er at det ikke blåser kaldt, så kan problemet være at det er lekkasje i systemet, og mangel på gass. Hvis det er null respons når du skrur på vifta, så ville jeg begynt der. Pollenfilteret blir som regel ikke så tett at det ikke blåser.

Lenke til kommentar

Går viftemotoren? Hvis ikke viftemotoren går, så ville jeg utredet det aller først. Hvis problemet er at det ikke blåser kaldt, så kan problemet være at det er lekkasje i systemet, og mangel på gass. Hvis det er null respons når du skrur på vifta, så ville jeg begynt der. Pollenfilteret blir som regel ikke så tett at det ikke blåser.

Altså, det kommer varmluft, hvis jeg ønsker det. Og hvis jeg setter klimaanlegget på feks 16 grader, så kommer det luft ut, men den er ikke så kald kan du si. Det vil vel da kanskje si at viftemotoren fungerer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det må trolig etterfylles gass, ikke uvanlig etter 6 år. Samtidig må det sjekkes etter lekkasjer i slanger/overganger og i kondensatoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...