Gå til innhold

Noob på vannkjøling, trenger tips og hjelp


Crouser

Anbefalte innlegg

Hei, er helt blank på vannkjøling så går bare rett på sak.

 

Hva ligger prisen på et helt sett med alt man trenger?

Er det noe man bør vite før man kjøper eller setter igang med å koble opp?

Følger det med instruksjoner? Vanskelig for en som aldri har gjort det å koble opp?

Tips til kabinett med god plass, samt mulighet for å skjule kabler? Har sett litt på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Kjøp heller et kabinett du kan ha når du blir "voksen", angrer på at jeg ikke gjorde det, heldigvis er mitt svart i det minste.

 

Hva slags vannkjøling skal du ha? Proff for hele pcen eller en cpu-blokk bare?

Lenke til kommentar

Sålenge det er stor plass og har plass til å skjule kabler så bryr jeg meg ikke om utseende(nesten iværtfall). Var igrunn bare et eksempel, men få's i svart det kabinettet også. Åpen for andre forslag :-)

 

Tenkte på proft for hele pc'en

 

Kjører SLi om det har noen betydning.

Endret av Crouser
Lenke til kommentar

Kjøp så mange radiatorer du får plass til i kabinettet du velger. Tykkelsen på radiatoren betyr noe for kjølekapasiteten, så kjøp gjerne så tykke radiatorer du får plass til.

 

Du trenger en pumpe og et reservoir. En slik gjør montering enkelt. Hvis du går for en annen variant hvor pumpe og tank ikke er integrert, må du sørge for å montere pumpen lavere enn tanken. Dette er veldig viktig, og er nesten den eneste tingen man gjøre.

 

Så kjøper du de blokkene du trenger/ønsker. (Finn ut hvilke her, og bestill på DI eller Techbay). http://www.coolingconfigurator.com/

 

Nipler slange kjølevæske (NB: Pass på at du velger rett nipler ift åssen slange du går for. Målene er ofte oppgitt i tommer, f.eks 3/8" ID 5/8" OD (indre diameter og ytre diameter)

 

Rett valg av vifter er også viktig. Du ser etter høyt mottrykk (mmH20). F.eks disse http://techbay.no/product.html/noiseblocker-vifte-eloop-b12-4-120x25?category_id=93

Med så mange vifter ønsker du også en viftestyring.

 

Pass på lekkasjer! Du vil ikke ha vann over alle de dyre komponentene dine. Mange bygger på utsiden av kabinettet, lekkasjetester det på den måten. Jeg bygger det rett inn, men jeg har ikke påsatt spenning på noen av komponentene mine når jeg starter loopen for første gang.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...