Ooooj Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Diverse forslag til feilsøking: Last opp minidump filer for sjekk (C:\Windows\Minidump). Flytt skjermkortet til den andre pci-e 16 slotten. (Ta forhåndsregler for å unngå skader av statisk elektrisitet.) Evt. prøv skjermkortet i en annen pc/prøv et annet skjermkort i denne pc'en. Gjør en system restore til før problemene startet. Gjør en system refresh. Reinstaller Windows. Dette er forslag jeg kommer på i farten. On Sun 01.06.2014 09:21:41 GMT your computer crashed crash dump file: C:\Windows\Minidump\060114-5359-01.dmp This was probably caused by the following module: nvlddmkm.sys (nvlddmkm+0x152E64) Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFE0000558F010, 0xFFFFF80001C10E64, 0x0, 0xD) Error: VIDEO_TDR_ERROR file path: C:\Windows\system32\drivers\nvlddmkm.sys product: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 331.82 company: NVIDIA Corporation description: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 331.82 Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed. A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 331.82 , NVIDIA Corporation). Google query: NVIDIA Corporation VIDEO_TDR_ERROR Har prøvd å flytte skjermkortet, har ingen andre skjermkort eller andre stasjonære, ingen system restore er lagret siden jeg reinstallerte windows, har nettop reinstallert windows, burde jeg gjøre det igjen? Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Hm, kan ikke han bare kjøre maskinen som normalt, og bare plugge ut skjerm kabelen over til det interne og se hvorfor kortet ikke funker? Er det mulig å se på noe måter som f.eks: enhetbehandling og se om det er feilmelding der? Jeg kan kjøre på den interne, men jeg kan også starte helt fint hvis driverne er avinstallert, men hvis jeg installerer de , klikker pcen, og jeg får bdos: video_tdr_failure nvlddmkm.sys Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Hm, kan ikke han bare kjøre maskinen som normalt, og bare plugge ut skjerm kabelen over til det interne og se hvorfor kortet ikke funker? Er det mulig å se på noe måter som f.eks: enhetbehandling og se om det er feilmelding der? Jeg kan kjøre på den interne, men jeg kan også starte helt fint hvis driverne er avinstallert, men hvis jeg installerer de , klikker pcen, og jeg får bdos: video_tdr_failure nvlddmkm.sys Så den klikker om du installerer drivere fra CD som fulgte med skjermkortet? Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 (endret) Ja, det blir bare en svart skjerm når jeg slår den på, startskjermen dukker ikke opp engang. NVIDIA graphics driver 320.49 Endret 1. juni 2014 av pca9 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Det er ikke usannsynlig at skjermkortet er defekt, men det kan også være andre ting. Den endelige bekreftelsen får du først ved å teste skjermkortet i en annen pc eller et annet nvidia skjermkort i din pc. Det høres ikke ut som du trenger å reinstallere Windows enda engang. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 (endret) Ja, det blir bare en svart skjerm når jeg slår den på, startskjermen dukker ikke opp engang. NVIDIA graphics driver 320.49 Det er jo sprøtt, det skal ikke skje. Drivere som følger med i CD'n med skjermkortet er stabile og SKAL fungere. Når det er sagt, så må det være noe galt med kortet. Hvis du får startet maskinen helt fint uten kortet (men kjøres da den interne) så vil jeg anta at det er kortet som har skylda. Jeg ville ha testet annen grafikkort kun for å utelukke at det ikke er noe galt med PCIe sporet på hovedkortet. + mobile999 svar over ^^ Endret 1. juni 2014 av funkweb Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Det er ikke usannsynlig at skjermkortet er defekt, men det kan også være andre ting. Den endelige bekreftelsen får du først ved å teste skjermkortet i en annen pc eller et annet nvidia skjermkort i din pc. Det høres ikke ut som du trenger å reinstallere Windows enda engang. Kan jeg bare ikke restarte absolutt alt? Finnes det en måte å gjøre det? Bare starte helt på nytt, slik den var når jeg trykket på startknappen for første gang. Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Ja, det blir bare en svart skjerm når jeg slår den på, startskjermen dukker ikke opp engang. NVIDIA graphics driver 320.49 Det er jo sprøtt, det skal ikke skje. Drivere som følger med i CD'n med skjermkortet er stabile og SKAL fungere. Når det er sagt, så må det være noe galt med kortet. Hvis du får startet maskinen helt fint uten kortet (men kjøres da den interne) så vil jeg anta at det er kortet som har skylda. Jeg ville ha testet annen grafikkort kun for å utelukke at det ikke er noe galt med PCIe sporet på hovedkortet. + mobile999 svar over ^^ Jeg sitter og skriver dette fra maskinen nå, men jeg har ingen drivere installert, så er du sikker at det ikke er software/driver feil? Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Har ikke sjansen for å prøve et annet grafikkkort før senere i dag, men det er AMD ikke Nvida Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Kan jeg bare ikke restarte absolutt alt? Finnes det en måte å gjøre det? Bare starte helt på nytt, slik den var når jeg trykket på startknappen for første gang. Dette gjør du vel hver gang du starter pc'en så sant du ikke har endret noe i bios. Det er når Windows begynner å laste at forskjellene skjer. Du kan selvfølgelig forsøke å resette bios, men jeg tror ikke det vil løse problemet ditt. Kanskje likevel verdt forsøket hvis du har den nesten usannsynlige situasjonen at det er et problem her. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 (endret) Har ikke sjansen for å prøve et annet grafikkkort før senere i dag, men det er AMD ikke Nvida Hva mente du nå? I følge ditt første post måtte jeg se nøye. Ingen AMD her. !! Edit: Glem det, du mente AMD skjermkort Endret 1. juni 2014 av funkweb Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Har ikke sjansen for å prøve et annet grafikkkort før senere i dag, men det er AMD ikke Nvida Hva mente du nå? I følge ditt første post måtte jeg se nøye. Ingen AMD her. !! Edit: Glem det, du mente AMD skjermkort haha, jepp:D Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Kan jeg bare ikke restarte absolutt alt? Finnes det en måte å gjøre det? Bare starte helt på nytt, slik den var når jeg trykket på startknappen for første gang. Dette gjør du vel hver gang du starter pc'en så sant du ikke har endret noe i bios. Det er når Windows begynner å laste at forskjellene skjer. Du kan selvfølgelig forsøke å resette bios, men jeg tror ikke det vil løse problemet ditt. Kanskje likevel verdt forsøket hvis du har den nesten usannsynlige situasjonen at det er et problem her. Er ikke helt sikker hvordan man resetter bios, er det ikke bare å ta inn og ut batteriet? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Nei ikke bare. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1073989 Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Nå har jeg: - Renset skjermkortet - Renset begge pci-e til motherboarde - Prøvd pci-e nr.2 - Formatert ssden og reinstallert windows - Resette biosen Fremdeles samme skiten, dette begynner å gå meg på nervene. Blir vell å sende det inn til komplett da. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 (endret) Det blir nok det, spesielt hvis amd-skjermkortet virker uten problemer. Endret 1. juni 2014 av mobile999 Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Det blir nok det, spesielt hvis amd-skjermkortet virker uten problemer. Ja, får prøve i kveld, siden jeg har reinstallert windows og resettet biosen og prøvd alle driverne, må det være feil med maskinvaren ikke driverne/software. Får vell bare vente et par uker, har hørt det tar veldig lang tid. Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 En annen ting jeg oppdaget var på board explorer i biosen, der du kan se Et bilde av motherboarded og se hva som er tilkoblet, når jeg ser på grafikkkortet står det ikke gtx 760 som det stod før, det står: NVIDIA Coroporation. VGA-compatiable controller, running at x16 2.5 GT/s Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 En annen ting jeg oppdaget var på board explorer i biosen, der du kan se Et bilde av motherboarded og se hva som er tilkoblet, når jeg ser på grafikkkortet står det ikke gtx 760 som det stod før, det står: NVIDIA Coroporation. VGA-compatiable controller, running at x16 2.5 GT/s det er vel fordi du kjører med den generiske Windows driveren. Det som slo meg her er om du har hatt noen oppryddingsprogrammer eller liknende som har rensket opp i registeret eller liknende. Det kan oppstå trøbbel dersom man er litt uheldig i forhold til overivrige oppryddingsprogrammer. Vet at det er et longshot, men jeg har faktisk hatt hell med å benytte meg av windows-cden noen ganger, og kjørt repair install. (har fungert en gang iallefall ) Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 En annen ting jeg oppdaget var på board explorer i biosen, der du kan se Et bilde av motherboarded og se hva som er tilkoblet, når jeg ser på grafikkkortet står det ikke gtx 760 som det stod før, det står: NVIDIA Coroporation. VGA-compatiable controller, running at x16 2.5 GT/s det er vel fordi du kjører med den generiske Windows driveren. Det som slo meg her er om du har hatt noen oppryddingsprogrammer eller liknende som har rensket opp i registeret eller liknende. Det kan oppstå trøbbel dersom man er litt uheldig i forhold til overivrige oppryddingsprogrammer. Vet at det er et longshot, men jeg har faktisk hatt hell med å benytte meg av windows-cden noen ganger, og kjørt repair install. (har fungert en gang iallefall ) Har ikke hatt noen sånne programmer, og jeg har nettopp reinstallert windows, har bare installert chrome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå