Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen klikker hvis jeg installerer driverne, hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et problem med bsod: video_tdr_failure nvlddmkm.sys. Men jeg fikk fikset det med å starte i safe modus og avinstallere driverne, og bruke driver sweeper etterpå. Men nå når jeg skal installere driverne for skjermkortet, blinker skjermen svart, eller blir svart så ser jeg skjermen svart osv.....

Burde jeg levere skjermkortet inn til komplett? Har ikke lyst til det, må betale frakt og "testegebyr" hvis den funker, og kan ta veldig lang tid.

Specs:

https://www.komplett.no/pc-i-deler-intel-gamer/794921

Endret av pca9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det forutsetter selvfølgelig at du fremdeles har angrefrist på det første skjermkortet.

Det har jeg, jeg kjøpte det for 2 uker siden. Eneste jeg mangler er en antistatisk pose eller hva det heter, har esken klar, ville bare forsikre meg at det var ødelagt først.

Lenke til kommentar

Det er kanskje en logisk brist i tankegangen min. Du har jo kjøpt en pakke med pc i deler.

Så det går ikke ann å få pengene tilbake? Jeg snakket med komplett for et par dager siden, de sa at hvis jeg ikke fikk det til, skulle jeg sende det inn så de kunne teste den, men vet ikke helt om jeg kan få pengene tilbake

Endret av pca9
Lenke til kommentar

Nei, du får nytt skjermkort dersom det er defekt.

Har skjermkortet aldri virket med nvidia driveren?

Det virket før, men etter jeg installerte den nyeste driveren for å få bedre ytelse i watch dogs og spilte det det en stund, sluttet det å funke.

Lenke til kommentar

Du skal bruke Display Driver Uninstaller:

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=379506

Jeg brukte den driver sweeperen, så startet den som vanlig, jeg installerte en litt gamlere driver; 335.23, men da ble det svart, så restartet windows, så startet windows som vanlig, men den ble ikke installert. Deretter så jeg at windows hadde en oppdatering, så jeg prøvde å installere den kansje det funker da, men da ble det error, så når jeg restartet pcen igjen, begynte den å installere oppdateringene, ble til slutt en svart skjerm, så restartet den, da var det som før, svart blinkende skjerm på låsskjermen, deretter bdos: video_tdr_failure nvlddmkm.sys

Lenke til kommentar

Diverse forslag til feilsøking:

Last opp minidump filer for sjekk (C:\Windows\Minidump).

Flytt skjermkortet til den andre pci-e 16 slotten. (Ta forhåndsregler for å unngå skader av statisk elektrisitet.)

Evt. prøv skjermkortet i en annen pc/prøv et annet skjermkort i denne pc'en.

Gjør en system restore til før problemene startet.

Gjør en system refresh.

Reinstaller Windows.

Dette er forslag jeg kommer på i farten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...