sevs Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 (endret) Hei. Finner ikke igjen den gamle tråden, og siden vi fant ut at budsjettet lå på max 6k, samt at vi har funnet deler allerede, så lager jeg en ny tråd. Er dette bra deler som passer sammen og er flotte? Hadde egentlig tenkt å kjøpe et 7970 brukt, men det viste seg at prisen på 1800kr var for ett og ikke to (som nå er nedsatt til 1400), så vi lar skjermkort-saken vente, foreløbig. Han har et ATI 3870 han kan bruke midlertidig. Har et firma som ikke tar noe for selve byggeprosessen, og tar inn delene fra Itegra. Endret 31. mai 2014 av sevs Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Velg en 8-core FX 8150 i steden.. mye for pengene! bruker den selv til alle typer spill. ingen problem Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Jeg ville hatt en basis av: Intel 4670 Asrock z97 ud3 + et brukt skjermkort. Så bra som du har råd til 7970 og gtx 680 koster ca 12-1500kr Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Jeg ville hatt en basis av: Intel 4670 Asrock z97 ud3 + et brukt skjermkort. Så bra som du har råd til 7970 og gtx 680 koster ca 12-1500kr Nå skal ikke jeg starte diskusjon med hva som er best av AMD og Intel:P men sier bare han får mye for pengene med en sånn type prossesor Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Jeg ville hatt en basis av: Intel 4670 Asrock z97 ud3 + et brukt skjermkort. Så bra som du har råd til 7970 og gtx 680 koster ca 12-1500kr Nå skal ikke jeg starte diskusjon med hva som er best av AMD og Intel:P men sier bare han får mye for pengene med en sånn type prossesor I5 er nok endel bedre. skal den konkurrere må det vel være 8350? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 (endret) Det jeg tenker er at det er veldig greitt å ha en god cpu som er bra på entråd og flertrådytelse. Da vil datamaskinen holde lengre, og man kan oppgradere skjermkortet når man får råd til det. Cpuen overklokker også veldig bra. Å kjøpe noe som er billig er liksom ikkje vits om det ikkje yter bra nok i lengden. Cpuen koster vel 7-800kr mere, men hva er det over f.eks 3 år Det er verdt å leve på havregrøt en uke, hvis man kan velge mellom "8" core AMD og Intel 4 serie cpu. På noen år så er det sikkert noen som kan regne seg til at man sparer penger på en intel cpu VS en AMD cpu pga strømforbruk. Man kan sikkert også spare litt penger på kjøling av cpu, siden AMD cpuen blir rimelig varm. (kan være litt faktafeil, men kjører på alikavel ) Jeg sier ikkje at AMD cpu er dårlig, de er elendige Beklager, men det er fakta Endret 31. mai 2014 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 "Jeg sier ikkje at AMD cpu er dårlig, de er elendige" Der tar du nok veldig feil, hehe.. Bruker min prossesor til alt fra redigering, film, musikk, hard gaming, og har ikke hatt et problem! multitasking også kjempe bra. så hva er vitsen med noe annet da? hvorfor er ikke den bra nok? hatt min i 2 år btw forskjellen på 8150 og 8350 vet jeg ikke noe om.. 1 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 (endret) Er snakk om en som har konfirmert seg. Budsjettet kan ikke heves, men heller den andre veien. Stømforbruk aner ikke hans foresatte noe om hva det er for noe en gang. Bruker forøvrig (ville brukt hvis PSUen var i god stand) en AMD Athlon 64 X2 4600+ i den stasjonære, og den fungerer knirkefritt og tar lettere spill som bare det. Endret 1. juni 2014 av sevs Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Er snakk om en som har konfirmert seg. Budsjettet kan ikke heves, men heller den andre veien. Stømforbruk aner ikke hans foresatte noe om hva det er for noe en gang. Bruker forøvrig (ville brukt hvis PSUen var i god stand) en AMD Athlon 64 X2 4600+ i den stasjonære, og den fungerer knirkefritt og tar lettere spill som bare det. Er ikke jeg har gjøre med, Men kan ikke budsjettet heves litt`? Har heller ikke hatt konfen enda, den kommer neste år (880 Classy ) Men jeg har nå kjøpt min rig ut av penger jeg har tjent. om han ikke har mulighet så kan han vel jobbe f.eks som en butikk ansatt (deltid) for å få noen hundrelapper ekstra? Lenke til kommentar
sevs Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 (endret) Ikke mulig. Grunnen: han får ikke lov til å bruke mer enn 6k. Endret 1. juni 2014 av sevs Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 (endret) Ikke mulig. Grunnen: han får ikke lov til å bruke mer enn 6k. Om det er sånn det er, Så må vi jo finne en liste ut av det Endret 1. juni 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå