Gå til innhold

www.skype.com - Ip telefoni

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så ut som enda et voice communication program.

Noe ala teamspeak, ventrilo, roger wilco, msn osv...

Hva gjør dette programmet så mye bedre enn de alternativene som finnes?

chart_comparison.gif

Det sto noe om dette i dagbladet også.

Da jeg skumleste det fikk jeg inntrykk av at det var snakk om

PC<->Telefon og omvendt, ikke bare PC<->PC. Må nok ha lest feil.

Lenke til kommentar

takker simen1

Dett skal prøves så fort jeg kommer hjem til "kjæresten min"

Som det sto i dagbladet:

Det mest forbløffende med programmet var den fantastiske lydkvaliteten på samtalen. Skype skryter på sin egen nettside om kvaliteten, og hevder den er bedre enn vanlige telefonsamtaler. Og selv om vi var skeptiske i utgangspunktet må vi bare innrømme at det stemte.

Lenke til kommentar

Den sammenligningstabellen er, for å si det mildt, veldig skjev. :) Det finnes plenty av andre programmer som gjør akkurat det samme som Skype. Det viktigste funksjonen til Skype som ikke alle de andre har er evnen til å kjøre en tunnell slik at man "jobber seg rundt" NAT og brannmur-problemer og det er selvsagt nyttig for hvermansen.

..og ja; de aller fleste som har lest om Skype sitter igjen med inntrykk av at det er mulig å ringe gratis til vanlige telefoner i hele verden, fordi det rett og slett er en stor mengde feilinformasjon og feilaktig markedsføring av stort sett alle som har skrevet om det. Det er vel sannsynlig at dette er gjort bevisst, men jeg vil tro det skader mer enn det gjør godt.

Uansett; å snakke med noen andre som har en PC, microfon og Windows 2000/XP er på langt nær så revolusjonerende som de fleste skal ha det til. :)

Lenke til kommentar

Har dere lest betingelsene?

(9-c) THE SKYPE SOFTWARE IS UTILIZED AND DISTRIBUTED BY THIRD PARTIES WHICH ARE UNRELATED TO SKYPER. YOU ACKNOWLEDGE THAT INSTALLATION OF THE SKYPE SOFTWARE WILL ALLOW THIRD PARTIES WHO ARE NOT AFFILIATED WITH SKYPER THE ABILITY TO COMMUNICATE WITH YOUR COMPUTER ("OUTSIDE PARTIES"). YOU AGREE THAT SKYPER WILL NOT BE LIABLE FOR ANY DAMAGE, CLAIM OR LOSS OF ANY KIND WHATSOEVER, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO INDIRECT, INCIDENTAL, SPECIAL OR CONSEQUENTIAL DAMAGES AS STATED IN PARAGRAPH 9(a) ABOVE, RESULTING FROM ANY ACTIONS OR OMISSIONS OF THE OUTSIDE PARTIES.

Høres ikke så helt fett ut spør du meg..

Mvh,

Thomas.

Lenke til kommentar
(9-c) THE SKYPE SOFTWARE IS UTILIZED AND DISTRIBUTED BY THIRD PARTIES WHICH ARE UNRELATED TO SKYPER. YOU ACKNOWLEDGE THAT INSTALLATION OF THE SKYPE SOFTWARE WILL ALLOW THIRD PARTIES WHO ARE NOT AFFILIATED WITH SKYPER THE ABILITY TO COMMUNICATE WITH YOUR COMPUTER ("OUTSIDE PARTIES"). YOU AGREE THAT SKYPER WILL NOT BE LIABLE FOR ANY DAMAGE, CLAIM OR LOSS OF ANY KIND WHATSOEVER, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO INDIRECT, INCIDENTAL, SPECIAL OR CONSEQUENTIAL DAMAGES AS STATED IN PARAGRAPH 9(a) ABOVE, RESULTING FROM ANY ACTIONS OR OMISSIONS OF THE OUTSIDE PARTIES.

Mvh,

Thomas.

For meg ser det ut som at det betyr at andre folk kan kontakte deg via programmet uten ditt samtykke, og ikke at bedrifter kan angripe maskinen din og misbruke deg.

Lenke til kommentar

Jeg har også programmet og det funker som bare det, bortsett fra når man spiller samtidig som man snakker. Da har lyden en tendens til å bli gradvis lavere, men den blir som regel bra igjen hvis du ringer opp på nytt etter at du har begynt å spille. ANBEFALES :yes:

Lenke til kommentar

Testet dette en stund nå. Det er meget bra.

Snakket med min bror som studerer i USA og det var ingen forsinkelse. Tror han synes det var litt bedre enn telefon.

En annen ting som er kult, er at dersom du bruker USB-headset, kan du be programmet bruke loudspeakerne når det ringer, og headsettet når du snakker. Så da kan jeg sitte i stuen, og så plutselig ringer "telefonen" på rommet.

Gleder meg til fullversjonen kommer ut en gang i tiden! :yes:

Lenke til kommentar
YOU ACKNOWLEDGE THAT INSTALLATION OF THE SKYPE SOFTWARE WILL ALLOW THIRD PARTIES WHO ARE NOT AFFILIATED WITH SKYPER THE ABILITY TO COMMUNICATE WITH YOUR COMPUTER ("OUTSIDE PARTIES")[/b

Mvh,

Thomas.

Man kan disable dette, slik at man bare kan ta imot samtaler fra de som er i "buddy" lista.

Lenke til kommentar

Er i utgangspunktet veldig poitiv til VoIP. VoIP er fremtiden enten telekom-selskapene liker det eller ikke. Kostnadene ved å ringe i dag er alt for høye sammenlignet med kostnadene ved å overføre samtalene som datapakker. Det er bare lav konkurranse som gjør at vi ikke har VoIp allerede.

Men er litt skeptisk til Skype, programmet er jo tross alt lagd av de samme folkene som lagde Kazaa så da blir man jo litt betenkt. Vet jo ikke helt hvilke bakdører og spyware de har lagt inn.

Fra EULA'en til Skype

.."Skyper reserves the right to add additional features or functions to the Skype Software."

Trenger jo ikke bety så mye, men dersom man ikke stoler på selskapet så kan man jo legge hva man vil i den settningen.

Og sikkerheten i programmet er jo tvilsom. Litt kjipt dersom noen kan avlytte samtalene.

Men selve konseptet i programmet med P2P komunikasjon selv bak NAT er jo veldig lovende. Man har jo allerede Teamspeak og Ventrilo men begge disse er avhengig av en server.

Har testet Speak Frealy

http://www.fourmilab.ch/speakfree/

Det er veldig bra, selv om det er litt vanskelig å få til å virke korrekt.

Men får ikke brukt det noe særlig ettersom ingen andre har det...

Det er vel tingen med denne formen for VoIP, man må oppnå en kritisk masse med brukere innnenfor det samme systemet, ettersom Skype ikke har VoIP>POTS.

Kanskje blir det om ikke så alt for lenge mulig å ringe ut av systemet for en rimelig penge men telekomselskapene vil naturlighvis motsette seg dette. Som tillegg til vanlig telefon kan jo Skype bli stort og Kazaa har jo en god del milioner brukere.

Lenke til kommentar

Skype er bra. Ikkeno ads eller noe, eneste negative er at det fremdeles er BETA, så det er noen bugs. Bl.a jeg får ikke til å søke etter folk.

bortsett fra det er skype konge.

ang. det sikkerhetsgreiene: Folka bak skype sier at programmet bruker kryptering når folk prater med hverandre

CALLTO://bagbiter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...