Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blå skjerm (BSOD) - Hjelp!

Anbefalte innlegg

Har i det siste hatt mye problemer med Blue Screen (BSOD)

Lurte på om noen kunne hjulpet meg med å bli kvitt de.

Har oppdatert BIOS da den var ikke oppdatert, men har fortsatt samme problemet etter den.

Legger til ett screenshot av BlueScreenView der det står "Caused By Driver: atikmdag.sys"
- Google litt om dette, og sett at flere får samme meldingen.

post-183008-0-33241600-1401553216_thumb.png

CASE: Cooler master HAF 912

PSU: Corasair 650W
GPU: Gigabyte HD7950 3GB
RAM: Kingston HyperX blu 2x8GB (16gb totalt)
CPU, Intel i7 3700k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres jo i utgangspunktet ut som om det er relatert til skjermkortet og driveren. Kommer disse BSODene i forbindelse med noen spesiell aktivitet?

Når det gjelder skjermkort så er jo temperatur ofte en relevant problematikk.....litt trykkluft for å blåse bort støv og rusk er jo alltid verdt å prøve.

Ellers så er det jo naturlig å tenke at problemet kan være relatert til en softwareendring, og en eller annen konflikt som da har oppstått. Jeg ville prøvd å avinstallere skjermkortdriveren og kjørt inn en ny, eller evt en kjent versjon som du vet funker.

Lenke til kommentar

Det høres jo i utgangspunktet ut som om det er relatert til skjermkortet og driveren. Kommer disse BSODene i forbindelse med noen spesiell aktivitet?

Når det gjelder skjermkort så er jo temperatur ofte en relevant problematikk.....litt trykkluft for å blåse bort støv og rusk er jo alltid verdt å prøve.

Ellers så er det jo naturlig å tenke at problemet kan være relatert til en softwareendring, og en eller annen konflikt som da har oppstått. Jeg ville prøvd å avinstallere skjermkortdriveren og kjørt inn en ny, eller evt en kjent versjon som du vet funker.

Har merket at det skjer ofte når jeg laster en del videoer (YouTube eller Vines) etter hverandre.

Har oppdatert GPU driveren, og har skjedd etter den tid også.

Er vel på tide å demontere og støvtørke/blåse PCen. Har ikke vært gjort enda.

-- For at jeg skal få kunne nedgradere Driveren for GPUen, må jeg avinstallere den nyeste beta driveren, også installere den nye, eller er de direkte backwards compatible.

Lenke til kommentar

Vil generelt alltid anbefale at du gjør en clean installasjon av (spesielt) skjermkortdrivere.

Så hvis du laster ned noen forskjellige versjoner, for å se om det er mer stabilt med en eldre versjon, så avinstallerer du før du legger inn den nye. ATI har vel et eget verktøy for dette, ellers finnes det programmer som Driver Sweeper også http://www.guru3d.com/content_page/guru3d_driver_sweeper.html (du må boote etter avinstallasjon)

Det kan også være smart å rense registeret ditt etter boot'en. Crap Cleaner gjør dette for deg.

Og rengjøring er et must ja. Støv kan og vil skape problemer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...