-Just-Me- Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Heisann, planlegger å ta en ordentlig avfettning, vask, polering og voksing av bilen, da det ikke har blitt gjort på noen år. Ja, jeg vet, fy meg Har oppdaget disse små "kraterne" i lakken, og ser ut som det ruster i dem. Burde jeg ta meg av disse FØR jeg avfetter/vasker/polerer/vokser, eller er det greit å gjøre det først? Og hvordan burde jeg gå frem for å fikse dette? Faren til samboeren min sa jeg burde ta en noe å skrape vekk rusten, så ta på metaliclakk, så klarlakk eller noe, jeg husker ikke hva han sa. Hva mener dere er greiest? Har noen sånne litt spredt rundt på panseret. De er ikke store, men vil jo ha dem vekk Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 (endret) Det der er dyp rust, det må slipes ned og lakkes skal det bli ordentlig. ville bare vaska over siden du ikke er mye nøye med bilen alikavell. bare flekke det vil se jævlig ut Endret 31. mai 2014 av Yippee Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Gammel steinsprut. Du kan begynne med å pusse vekk rusten og flekklakkere i bilens farge. Eventuelt gå hardere til verks som han over sier og få panseret lakkert. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Gammel steinsprut. Du kan begynne med å pusse vekk rusten og flekklakkere i bilens farge. Eventuelt gå hardere til verks som han over sier og få panseret lakkert. Jepp, var noe sånn jeg tenkte meg Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 (endret) Men går det greit med avfetting, polering og voks før jeg har fått fiksa steinsprutskaden? Har vært slapp med bilen, og det skal det endres på! Edit: Er snakk om små rustflekker, kanskje 1/2 cm brede litt rundt foran på panseret. Endret 1. juni 2014 av The Catalyst Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Det skal gå bra det Så det kan ikke forverre eller øke rusten på noen måte? Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 nei du forverrer ingenting, så lenge du ikke gnir som F der det er rust Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 nei du forverrer ingenting, så lenge du ikke gnir som F der det er rust Bra å vite:) Takk! Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Husk å bruke noe som fjerner bremsestøv og flyverust i lakken også. Henholdsvis Iron-x, korrosol, Geyon Q2M Iron, Auto Finnesse Iron Out og sikkert flere. Det meste av dette fås hos Bilnerden.no. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Ser ut til at rusten har fått ganske bra tak her. Selv om å legge på voks ikke gjør det verre, så vil tiden gjøre det. Faren er at rusten spiser seg bortover på innsiden og du til slutt må bytte hele panelet. Jeg ville prøvd å få bukt med rusten før jeg startet på voksen. En bil uten voks lever lengre enn en bil med rust. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Voksen gjør da ikke noe med rusten, verken beskytter eller skader (den får ikke heft på sånne overflater). Men den beskytter lakken som allerede er der. Rust er jo en kjemisk reaksjon mellom metall og oksygen (oksidering), om jeg husker korrekt fra naturfagen på ungdomsskolen. Men ja, kan ikke la dette forbli uberørt da bilens paneler vil bli oppspist til slutt. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Mente heller at jeg ville brukt tid og penger på å utbedre rusten enn å polere og vokse. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Aha, jo det er vel riktig prioritering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå