Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Små rustflekker i lakken

Anbefalte innlegg

Heisann, planlegger å ta en ordentlig avfettning, vask, polering og voksing av bilen, da det ikke har blitt gjort på noen år. Ja, jeg vet, fy meg

Har oppdaget disse små "kraterne" i lakken, og ser ut som det ruster i dem.

Burde jeg ta meg av disse FØR jeg avfetter/vasker/polerer/vokser, eller er det greit å gjøre det først?

Og hvordan burde jeg gå frem for å fikse dette? Faren til samboeren min sa jeg burde ta en noe å skrape vekk rusten, så ta på metaliclakk, så klarlakk eller noe, jeg husker ikke hva han sa.

Hva mener dere er greiest?

post-158056-0-36072000-1401553482_thumb.jpg

Har noen sånne litt spredt rundt på panseret. De er ikke store, men vil jo ha dem vekk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men går det greit med avfetting, polering og voks før jeg har fått fiksa steinsprutskaden?

Har vært slapp med bilen, og det skal det endres på! :)

Edit: Er snakk om små rustflekker, kanskje 1/2 cm brede litt rundt foran på panseret.

Endret av The Catalyst
Lenke til kommentar

Ser ut til at rusten har fått ganske bra tak her. Selv om å legge på voks ikke gjør det verre, så vil tiden gjøre det. Faren er at rusten spiser seg bortover på innsiden og du til slutt må bytte hele panelet.

Jeg ville prøvd å få bukt med rusten før jeg startet på voksen. En bil uten voks lever lengre enn en bil med rust.

Lenke til kommentar

Voksen gjør da ikke noe med rusten, verken beskytter eller skader (den får ikke heft på sånne overflater). Men den beskytter lakken som allerede er der. Rust er jo en kjemisk reaksjon mellom metall og oksygen (oksidering), om jeg husker korrekt fra naturfagen på ungdomsskolen.

Men ja, kan ikke la dette forbli uberørt da bilens paneler vil bli oppspist til slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...