Jogga123 Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Hei, jeg har slitt med mitt bredbånd fra get lenge og nå har det blitt enda verre. Det som er problemet er at jeg ikke får de Mbps jeg har betalt for, jeg lurer på om det er 100 Mbps men jeg er ikke sikker Da vi installerte Get så hadde vi en linksys router som vi hadde fra før av som en mann fra Get koblet til get boksen (cisco router) og det funket helt fint, men så ble det bare ustabilt så da tenkte jeg at det kanskje var linksys routeren som begynte å konke ut så vi kjøpte en veldig dyr og god airlink router, men neida det var like dårlig og så jeg testet hastigheten fikk jeg bare opp 20mbps jeg tok til og med en lang lang kabel fra get boksen (cisco routeren) og tok med meg Arilink Routeren en etasje opp der pcen min er, men det var like dårlig så prøvde jeg med kabel tilkobling og så fikk jeg 97mbps som jeg skal forvente å få. så hvorfor er det så dårlig med trådløst til og med når jeg satt routeren rett ved siden av pcen min? Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Du får ikke det du betaler for, men du aner ikke hva du betaler for.. Finn en feil.. 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 (endret) Hei, jeg har slitt med mitt bredbånd fra get lenge og nå har det blitt enda verre. Det som er problemet er at jeg ikke får de Mbps jeg har betalt for, jeg lurer på om det er 100 Mbps men jeg er ikke sikker Da vi installerte Get så hadde vi en linksys router som vi hadde fra før av som en mann fra Get koblet til get boksen (cisco router) og det funket helt fint, men så ble det bare ustabilt så da tenkte jeg at det kanskje var linksys routeren som begynte å konke ut så vi kjøpte en veldig dyr og god airlink router, men neida det var like dårlig og så jeg testet hastigheten fikk jeg bare opp 20mbps jeg tok til og med en lang lang kabel fra get boksen (cisco routeren) og tok med meg Arilink Routeren en etasje opp der pcen min er, men det var like dårlig så prøvde jeg med kabel tilkobling og så fikk jeg 97mbps som jeg skal forvente å få. så hvorfor er det så dårlig med trådløst til og med når jeg satt routeren rett ved siden av pcen min? Hvilken Airlink modell? Og hvilken PC har du? Endret 31. mai 2014 av Uderzo Lenke til kommentar
Jogga123 Skrevet 31. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2014 Du får ikke det du betaler for, men du aner ikke hva du betaler for.. Finn en feil.. Det er min far som betaler for det, men det er jeg som er best i familien på dette her, men jeg regnet med at det var 100 siden jeg fikk den opp i 97 Lenke til kommentar
Jogga123 Skrevet 31. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2014 Hei, jeg har slitt med mitt bredbånd fra get lenge og nå har det blitt enda verre. Det som er problemet er at jeg ikke får de Mbps jeg har betalt for, jeg lurer på om det er 100 Mbps men jeg er ikke sikker Da vi installerte Get så hadde vi en linksys router som vi hadde fra før av som en mann fra Get koblet til get boksen (cisco router) og det funket helt fint, men så ble det bare ustabilt så da tenkte jeg at det kanskje var linksys routeren som begynte å konke ut så vi kjøpte en veldig dyr og god airlink router, men neida det var like dårlig og så jeg testet hastigheten fikk jeg bare opp 20mbps jeg tok til og med en lang lang kabel fra get boksen (cisco routeren) og tok med meg Arilink Routeren en etasje opp der pcen min er, men det var like dårlig så prøvde jeg med kabel tilkobling og så fikk jeg 97mbps som jeg skal forvente å få. så hvorfor er det så dårlig med trådløst til og med når jeg satt routeren rett ved siden av pcen min? Hvilken Airlink modell? Og hvilken PC har du? Airlink 5000AC Dual Band11n 300+900 Mbps og jeg har en HP-p6 2025sc med orginale deler, men det er jo hele familien min som har problemer Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 (endret) Airlink er Jensen og det er ikke bra utstyr (har mange her erfart).Tviler på at du bare har 20mbps. Tipper du har 20Mbps. Det er ganske stor forskjell på m (milli) og M (mega)...Hva slags nettverkskort er det i PC-en og hvilke hastigheter støtter det. 20Mbps kan kanskje tyde på at du bruker 802.11g...Har du sjekka om det er nabonettverk som forstyrrer. Bruk f.eks. WiFiAnalyzer (Android) og endre kanal. Endret 31. mai 2014 av Mr D Lenke til kommentar
Jogga123 Skrevet 31. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2014 Airlink er Jensen og det er ikke bra utstyr (har mange her erfart). Tviler på at du bare har 20mbps. Tipper du har 20Mbps. Det er ganske stor forskjell på m (milli) og M (mega)... Hva slags nettverkskort er det i PC-en og hvilke hastigheter støtter det. 20Mbps kan kanskje tyde på at du bruker 802.11g... Har du sjekka om det er nabonettverk som forstyrrer. Bruk f.eks. WiFiAnalyzer (Android) og endre kanal. jeg har 802.11n Wireless Lan Card, jeg får ikke opp noen av naboen sine nettverk, og jeg mente Mbps istedefor mbps Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Du får ikke det du betaler for, men du aner ikke hva du betaler for.. Finn en feil.. Det er min far som betaler for det, men det er jeg som er best i familien på dette her, men jeg regnet med at det var 100 siden jeg fikk den opp i 97 Poenget mitt står likevel: Finn ut hva dere faktisk betaler for og skal ha før du en gang vurderer å teste denne hastigheten.. Lenke til kommentar
Jogga123 Skrevet 31. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2014 Du får ikke det du betaler for, men du aner ikke hva du betaler for.. Finn en feil.. Det er min far som betaler for det, men det er jeg som er best i familien på dette her, men jeg regnet med at det var 100 siden jeg fikk den opp i 97 Poenget mitt står likevel: Finn ut hva dere faktisk betaler for og skal ha før du en gang vurderer å teste denne hastigheten.. Det er 100Mbps Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Men hvilken hastighet er du koblet opp med? Vet du om du kjører g eller n? Hva slags utstyr er "get boksen (cisco router)"? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Jeg tipper han har et Cisco EPC3010, som er et Docsis 3.0 modem. Realtek wlan kort, kombinert med en Jensen router, er nok grunnen til den lave hastigheten. Jeg har kun hatt dårlige erfaringer med Jensen routere, elendig ytelse når det det gjelder rekkevidde og hastighet. Har heller ikke hatt gode erfaringer med realtek wlan kort. Så den kombinasjonen er uheldig Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Du er også sikker på wlanet kjører på 802.11n? Lenke til kommentar
Jogga123 Skrevet 31. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2014 Du er også sikker på wlanet kjører på 802.11n? ja Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 (endret) Da vil jeg tro problemet ligger i router eller wlan kort eller en kombinasjon av de to. I praksis så skal du klare å oppnå betydelig mer enn 20 Mbps med ditt utstyr. Som Mr. D foreslo, så vil jeg anbefale deg å bruke Wifi Analyzer, hvis du har en android mobil, som vil anbefale hvilken kanal som egner seg best for ditt wlan. Støy kan redusere hastigheten på wlanet betraktelig. Endret 31. mai 2014 av Uderzo Lenke til kommentar
Jogga123 Skrevet 31. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2014 jeg har ikke en android mobil, går det an å få wifi analyzer på iphone? eller noe lignende Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 (endret) Du kan bruke inSSIDer på pc-en din http://www.majorgeeks.com/files/details/inssider.html Endret 31. mai 2014 av Uderzo Lenke til kommentar
Jogga123 Skrevet 31. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2014 Jeg har endret kanal, men det funket ikke jeg fant ut at jeg har en Cisco EP3925, er det noen instillinger jeg må gjøre med den kanskje? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 (endret) Okay, det modemet har innebygget wlan, er modemet satt i bridge mode? Med andre ord, er wlanet operativt? I og med du nevnte at GET montøren satt den opp med deres tidligere linksys router, så er den trolig i bridge mode, og dermed har GET boksen ingenting med deres trege wlan å gjøre. Jeg tipper problemet er Jensen routeren deres. I og med at du nevnte at andre pc-er i huset også har dårlig hastighet på wlanet, og dermed kan vi utelukke wlankortet i pc-en din. En 100 Mbit linje skal gå helt fint*, såfremt det ikke er vanskelige lokale forhold(betong, mange vegger, støy fra andre wlan osv.), på et 802.11n nettverk. Det er ingen i huset som bruker nettet mens dere kjører speedtest på wlanet, riktig? *I hvert fall hvis du tester med pcen rett ved routeren, som du gjorde tidligere. Endret 31. mai 2014 av Uderzo Lenke til kommentar
Jogga123 Skrevet 31. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2014 Ja, jeg har også prøvd rett ved siden av, men ikke noe av det funker heller, har gjort det som står på get.no også Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Er ikke sikker på om EPC3925 i "Get-versjon" kan bridges... Ble det gjort noen endringer i denne da den ble satt opp? Hvis ikke, kan du jo prøve å koble til den. SSID og nettverksnøkkel (passord) står på merkelappen under boksen. har gjort det som står på get.no også Hva da? Det står mye på get.no... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå