Kronidioten Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Støtter forslaget om S-Max. Kjempe god bil å kjøre tiltross for størrelsen, men ikke kjøp 125 hesteren, den er for svak med nogenlunde lastet bil. Lenke til kommentar
hean Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 125 hesteren blir nok passe til C-maksen, linket til C-maks med 140 Hk.... koster litt over 300 K ny, man finner enkelt pene eksemplar til rundt 200 K. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 (endret) Jeg støtter S-Max, har kjørt den jeg også. Veldig god plass til barna i baksetet, som også kan justeres (seteryggen altså). Her kan man også velge mellom mange motorer, sterke diselversjoner og også en bensinmotor på 220 hk om jeg ikke tar helt feil. Den jeg kjørte hadde 173 hk diesel noe som var godt nok. C-max er litt liten kanskje..? Endret 31. mai 2014 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Mest mulig bil for pengene: Japsebil Mest mulig luksus for pengene: Mercedes Mest mulig komfor: BMW En bil som i grunn dekker alle behov i en stor grad: Toyota Avensis (nyere modeller). Ellers har du Volvo, kongen på haugen "if you can afford it" Lenke til kommentar
hean Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Mest mulig bil for pengene: Japsebil Mest mulig luksus for pengene: Mercedes Mest mulig komfor: BMW En bil som i grunn dekker alle behov i en stor grad: Toyota Avensis (nyere modeller). Ellers har du Volvo, kongen på haugen "if you can afford it" Er Avensis høyere enn andre modeller? Leser du vil TS gjerne ha høy bil som man slipper å sette seg ned i... men heller "opp". Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Avensis var vel den bilen som tok over for Camry i begynnelsen på 2000-tallet, da Camry ble litt for stor og kraftfull for norske avgifter (2.4L 180 hk, 3.5L 285 hk, begge bensin). Avensis er litt som en blanding mellom Corolla/Carina og Camry. Min far hadde en i ny 2006-2009, men den syns jeg var lite imponerende. Bare helt grei bil med kjedelig interiør. Lenke til kommentar
_slave_ Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Fra å begynne bli en tullete diskusjon har det nå kommet mange gode tips - tusen takk! Glad for saklige tilbakemeldinger! S-Max har tidligere vært i fokus her i huset også... Stor, kjøreegenskaper som en mindre bil, kurrante motorer. Skal også sies at mitt førstevalg hadde vært Lexus RX400h, men fruen er ikke enig ? Takker igjen for gode tips, tar selvfølgelig imot fler ? Lenke til kommentar
_slave_ Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Toyota Avensis er ikke aktuelt pga det som blir påpekt, setter seg ned i bilen. Rav-4 blir for liten så Toyota er uaktuelt... CX-5 ser fantastisk ut, men er vel enda litt dyr? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 En godt utstyrt og helt ny 4x4 CX-5 lander lett på over 400k ja. Her er prislisten til Mazda: http://www.mazda.no/assets/norway/pdf-downloads/price-list-oct-2013/internetprisliste2013-1001.pdf?epslanguage=en Lenke til kommentar
_slave_ Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 CX-5 får vi vente med noen år... Blir jo solgt nye slike i bøtte & spann så bruktmarkedet blir nok stort etterhvert. Lenke til kommentar
hean Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Helt enig, bruk heller 250K på en slik om 3 år Lenke til kommentar
_slave_ Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46337031&searchclickthrough=true Hva med denne? Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 En Outlander med bensin motor? Den er nok ikke særlig snill med lommeboka Ville heller hatt dieseil utgaven på 2,2liter. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Personlig ville jeg holdt meg unna CVT kasse, men det er nå min smak. Lenke til kommentar
_slave_ Skrevet 2. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2014 Da var det avgjort. Ble en Outlander 2,2 diesel fra Motorforum på Lillestrøm ? Topp utstyrt og helt på grensa av budsjettet ? Takk for alle innlegg! 1 Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Gratulerer med bil! Du kommer sikkert til å bli stor fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå