madammim Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Hei. Har en eldre laptop med Linux Mint LTS. Denne har fungert bra, men plutselig nå så vil ikke Firefox åpne full screen. Når jeg åpner den så dekker den bare ca. 60% av skjermen. F11 vil bare vise/fjerne valget for full screen/minimert/lukk, men bare "lukk" virker. Det virker også som FF krasjer lett, når jeg feks. dobbeltklikker øverst så krasjer den. Har funnet og prøvd diverse tips på nettet. 1. Trykke F11 og lukke FF, for så å starte FF, men det virket ikke. 2. Har prøvd under about:config å forandre verdiene for browser.fullscren.animateUp til "0", samt browser.fullscreen.autohide til "false". 3. Har også prøvde å rename .mozilla i home-folderen til .mozillaold, men ingen forskjell med problemet. Har også kjørt alle oppdateringene som ble foreslått. Chromeium og andre program virker normalt. Håper noen kan hjelpe her. Alternativt noen tips om andre nettlesere jeg kan prøve? Er avhengig av å benytte 2 samtidig. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Tror det må være noe mer feil her... Installerte Opera som et alternativ til FF, og den oppfører seg helt likt FF. Ikke mulig å få full skjerm der heller. Tenkte at dette må være noe feil jeg har gjort selv. Prøvde derfor å ta bort ting/program jeg har lagt inn, og som ikke brukes. Gjorde for ei stund siden et mislykket forsøk på å kjøre et windows-program gjennom Wine. Fulgte en eller annen guide, men fikk det ikke til. Husker jeg fikk startet programmet, men det var tregt og krasjet. Gikk inn på "meny-wine-uninstall software" og fjernet de 2 som lå der. Forsøkte så å avinstallere wine "sudo apt-get remove wine", men fikk beskjed om at wine ikke er installert... Kan fortsatt åpne wine og se i menyene osv. Merkelig at det går når programmet ikke er installert Den versjonen av Wine som ligger inne er 1.6.1. Jeg kan installere og avinstallere Wine fra terminalen (1.7.1 tror jeg det var som ble installert), men ikke bli kvitt den gamle versjonen. Har forsøkt med "autoremove og --purge også, men OS vet ikke at Wine er installert. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fjerne Wine v1.6.1? Vet jo ikke om det er den som skaper problemer, men greit å bli kvitt den uansett Lenke til kommentar
madammim Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Fikk det til etter mye leting. Fant en tråd med samme symptomer. Det viste seg at det var window manager som ikke kjørte. Der var det en guide for å erstatte xfwm4, og voila, alt normalt Har dog ikke fått fjernet Wine, men den får bare ligge der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå