Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Italia!

 

Nå har ikke jeg all verdens erfaring med disse landene, men jeg har tilbrakt ei uke (road trip) i hvert av dem:

- Veisystemene er fantastiske i begge land.

- Været er generelt fantastisk i begge land.

- Naturen, strendene, byene er flotte i begge land.

- Prisnivået er ganske likt.

 

Men, grunnen til at jeg liker Italia best er:

- Historien, ingen land i verden har flere kulturskatter og "World Heritage Sites".

- Maten og matkulturen! Man sitter gjerne hele kvelden, nyter ei flaske vin eller to med venner.

- Vinen. Er glad i god vin, og foretrekker italiensk fremfor fransk "rett fra hylla".

- Fotball! Det er mer som en religion i Italia (mitt inntrykk).

- De italienerne jeg har møtt og vært i kontakt med er generelt høfligere og hyggeligere enn de franskmenn jeg har hatt noe med å gjøre. Dette er dog mitt inntrykk fra typiske feriesteder, hvor de sikkert er møkka lei av bleikfeite nordmenn...

 

Ingen av de overnevnte er vel grunner nok til å ville vokse opp der, men dog.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg ville valgt å vokse opp i Frankrike på grunn av det fantastiske språket, mattradisjonene og landets histroie. For meg finnes det ingen andre land som kan måle seg med landets tidløsehet og eleganse. Det er et land hvor mange moteskapere har vokst opp og uttrykket sin kunst i for av klær, jeg er også svært interessert i den franske kongefamilien. Annet enn dette er arkitekturen, landskapet og ikke minst hovedstaden Paris ting som definitivt får meg til å velge Frankrike

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...