Gå til innhold

Windows 7 eller Windows 8.1...?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

maskinen vil være mye raskere ved windows 8.1 da det krever mindre og er mye bedre koda enn windows 7, raskere i spill og programbruk, det gir igjen mindre resursbruk og mindre stress for pcen, det gir igjen økt livslengde pga lavere temps og stillere maskin.

Windows 8.1 har synlige ikoner og finnes mange nybegynner guider. men det er som å arbeide med windows 7 pluss android på et å samme os, det er veldig enkelt og greit å bruke og begynner å komme en del kule apps au ;)

Windows 7 er bra ja men windows 8.1 er bedre

Men er det ikke sånn at man ikke har start-knappen i windows 8.1? Jeg bruker den veldig mye for å komme meg inn på Min datamaskin, søke etter dokumenter, finne programmer osv.

start knappen kommer iløpet av sommeren/høsten tilbake inn i windows 8.1 og i mellomtida er det bare å gå på metro skjermen og begynne å skrive rett på skjermen så er du i søkefeltet ;)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Men er det ikke sånn at man ikke har start-knappen i windows 8.1? Jeg bruker den veldig mye for å komme meg inn på Min datamaskin, søke etter dokumenter, finne programmer osv.

Bruk 30 kroner på Start8 fra Stardock, så merker du knapt at du har Windows 8.x på pcen.

Bare tull å ta seg jobben med å nedgradere til Win7, vanskelig å få tak i ekte versjon (du tenkte selvsagt ikke på å kjøre piratkopi ;) ).

Nye pcer som kommer med Win 8.x er jo designet for det, all hardwaren fungerer uten problemer osv. Skal du nedgradere, må du gjøre en stor jobb med å finne drivere til alt, om de finnes til Win7 (det gjør det jo vanligvis).

Lenke til kommentar

Jaha. Hvis det er fakta at laptopen blir å prestere bedre med 8.1 må jeg nesten gå for det.

Har Windows 7 på plate og hadde ikke vært noe problem å finne drivere. Men om 8.1 er best for ytelsen så orker jeg ikke nedgradere til win7.

Lenke til kommentar

Jaha. Hvis det er fakta at laptopen blir å prestere bedre med 8.1 må jeg nesten gå for det.

Har Windows 7 på plate og hadde ikke vært noe problem å finne drivere. Men om 8.1 er best for ytelsen så orker jeg ikke nedgradere til win7.

windows 8 krever så lite at de har brukt det oset på windows 95 maskin som kjører helt glatt, det er noe win 7 ikke kan. det gir lavere temperaturer som igjen gir mindre bråk fra vifta som gjør at kjølepasta holder lenger og økt livslengde.

http://usabilitygeek.com/windows-8-vs-windows-7-speed-and-performance-testing/

3dmark bildet så er det viktig å legge merke til skjermkort og drivere, noe som ikke var ordentlig i den tida da den artikkelen kom men er ordentlig nå så det vil være enda større forskjeller til det bedre den dag i dag ;)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...