Reptilia Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Jeg har tenkt å kjøpe denne laptopen: https://www.komplett.no/asus-g750jz-173-full-hd/809845 Ser at den har Windows 8.1 noe som jeg ikke er kjent med i det hele tatt. Har kun hatt Windows 7 på mine maskiner og vil fortsette med Win7. Spørsmålet mitt er; - Vil laptopen være raskere med Windows 7 istedet for Windows 8.1? - Noen fordeler med å ha Win8.1 istedet for Win7? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 -Nei -Støtte for nyere Directx versjoner når det evt. kommer spill som utnytter dette. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Hvis du er nogenlunde oppegående når det kommer til data hadde jeg valgt 8. 1 Lenke til kommentar
Reptilia Skrevet 30. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2014 Men er det ikke sånn at man ikke har start-knappen i windows 8.1? Jeg bruker den veldig mye for å komme meg inn på Min datamaskin, søke etter dokumenter, finne programmer osv. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 (endret) maskinen vil være mye raskere ved windows 8.1 da det krever mindre og er mye bedre koda enn windows 7, raskere i spill og programbruk, det gir igjen mindre resursbruk og mindre stress for pcen, det gir igjen økt livslengde pga lavere temps og stillere maskin. Windows 8.1 har synlige ikoner og finnes mange nybegynner guider. men det er som å arbeide med windows 7 pluss android på et å samme os, det er veldig enkelt og greit å bruke og begynner å komme en del kule apps au Windows 7 er bra ja men windows 8.1 er bedre Men er det ikke sånn at man ikke har start-knappen i windows 8.1? Jeg bruker den veldig mye for å komme meg inn på Min datamaskin, søke etter dokumenter, finne programmer osv. start knappen kommer iløpet av sommeren/høsten tilbake inn i windows 8.1 og i mellomtida er det bare å gå på metro skjermen og begynne å skrive rett på skjermen så er du i søkefeltet Endret 30. mai 2014 av DrHawkins Lenke til kommentar
myhken Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Men er det ikke sånn at man ikke har start-knappen i windows 8.1? Jeg bruker den veldig mye for å komme meg inn på Min datamaskin, søke etter dokumenter, finne programmer osv. Bruk 30 kroner på Start8 fra Stardock, så merker du knapt at du har Windows 8.x på pcen. Bare tull å ta seg jobben med å nedgradere til Win7, vanskelig å få tak i ekte versjon (du tenkte selvsagt ikke på å kjøre piratkopi ). Nye pcer som kommer med Win 8.x er jo designet for det, all hardwaren fungerer uten problemer osv. Skal du nedgradere, må du gjøre en stor jobb med å finne drivere til alt, om de finnes til Win7 (det gjør det jo vanligvis). Lenke til kommentar
Reptilia Skrevet 30. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2014 Jaha. Hvis det er fakta at laptopen blir å prestere bedre med 8.1 må jeg nesten gå for det. Har Windows 7 på plate og hadde ikke vært noe problem å finne drivere. Men om 8.1 er best for ytelsen så orker jeg ikke nedgradere til win7. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 (endret) Jaha. Hvis det er fakta at laptopen blir å prestere bedre med 8.1 må jeg nesten gå for det. Har Windows 7 på plate og hadde ikke vært noe problem å finne drivere. Men om 8.1 er best for ytelsen så orker jeg ikke nedgradere til win7. windows 8 krever så lite at de har brukt det oset på windows 95 maskin som kjører helt glatt, det er noe win 7 ikke kan. det gir lavere temperaturer som igjen gir mindre bråk fra vifta som gjør at kjølepasta holder lenger og økt livslengde. http://usabilitygeek.com/windows-8-vs-windows-7-speed-and-performance-testing/ 3dmark bildet så er det viktig å legge merke til skjermkort og drivere, noe som ikke var ordentlig i den tida da den artikkelen kom men er ordentlig nå så det vil være enda større forskjeller til det bedre den dag i dag Endret 30. mai 2014 av DrHawkins Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå