kjerstiNa Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Vintererle Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Tipper hard beskjæring som har rappa litt av kvaliteten på fuglen. Jeg ville forsøkt å dempe lyset og øke kontrasten noe for å få ut og skille detaljene bedre. Kanskje vil du da se at et ekstra klikk for å skarpe opp er mulig. Bruker du Photoshop kan du rett etter det klikket hvis du synes det er for mye gå til Edit og velge fade så får du opp en glidebryter der du kan redusere til ønsket nivå. Kan brukes på de fleste filter og verktøy - MEN du må gå direkte dit for det er alltid helt siste operasjon som kommer opp. Før det på min smakskonto når jeg sier at jeg ville kutta vekk bortimot 1/3 av bildet i topp for å senke betrakters blikk ned mot det som her er motivet - fuglen. Roar 1 Lenke til kommentar
kjerstiNa Skrevet 7. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2014 Tipper hard beskjæring som har rappa litt av kvaliteten på fuglen. Jeg ville forsøkt å dempe lyset og øke kontrasten noe for å få ut og skille detaljene bedre. Kanskje vil du da se at et ekstra klikk for å skarpe opp er mulig. Bruker du Photoshop kan du rett etter det klikket hvis du synes det er for mye gå til Edit og velge fade så får du opp en glidebryter der du kan redusere til ønsket nivå. Kan brukes på de fleste filter og verktøy - MEN du må gå direkte dit for det er alltid helt siste operasjon som kommer opp. Før det på min smakskonto når jeg sier at jeg ville kutta vekk bortimot 1/3 av bildet i topp for å senke betrakters blikk ned mot det som her er motivet - fuglen. Roar Hei takker for tips, jeg holder meg til formatet siden jeg leker bevisst med det om dagen. Men kan nok være enig med deg. Har ikke edit knappen fordi jeg har CS5, så jeg kjørte en highpass, overlay soft og litt unsharp mask på denne https://www.flickr.com/photos/91699405@N06/14346523905/ Håper du liker den litt bedre. Mvh Kjersti Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg