Gå til innhold

Anbefalte innlegg

God kveld godtfolk!

 

Jeg har kodet i as3 i underkanten av ett år, og har selvfølgelig navngitt variabler, funksjoner, konstanter osv før, men det jeg lurer på er om jeg følger "standarden" for navngiving. Min "regel" er å skrive i kamelstil på det meste (variabler, funksjoner o.l.). Kamelstil er å skrive alle ord med stor forbokstav med unntak av det første, den skal være liten, slik: "enVariabel". Konstanter skriver jeg som dette
"HER_ER_KONSTANT". Er det noe som er i libary som jeg skal bruke i koden skriver jeg det som "SirkelBall". Dette skyldes når man skal plassere denne eller bruke den i koden, noe som blir slik: "var sirkelBall:SirkelBall = new SirkelBall;". Bruker det altså for å følge regelen i koden. Hvordan navngir dere instanser? Skriver dere f.eks. "melding_txt", "knapp_btn" og "firkant_mc"? Setter pris på svar!

 

- Boil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

C/C++:

type var{}

class name{};

snake_case ved behov. Namespaces der det gir mening.

matrix::rotate::ccw() > matrix::rotate_ccw(), selv om sistnevnte ikke er så ille.

 

Haskell:

Haskell krever at typer begynner med stor bokstav og funksjoner små, så det er jo greit.

 

Foretrekker navn som består av ett ord, men som konvensjonen er ellers er det camel det går i (dessverre, siden det er en cancer). Heldigvis begrenser det seg til ting som mapM og runState, så helt krise er det ikke.

 

lisps etc.

Siden alle navn er uniforme er det name-with-dash all the way.

 

Perl:

Veldig greit, siden språket har en del krav.

my $var = expr;

sub fun {}

my @arr = ()

 

python etc:

se C/C++

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...