Abel29A Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Heisann... Har for tiden to HD i min PC, en Maxtor 160G som hoveddisk og en WD 120G som reserve/lager disk.... Problemet mitt er at wd disken hele tiden insisterer på å spinne opp, uten at den har noe som helst grunn til det. Dette er plagsomt siden disken både bråker endel, og i tillegg "fryser" systemet i 3-4 sekunder når dette skjer. For å være mer spesifikk på hva jeg mener med spinner opp uten noen som helst grunn - starter jeg feks paint shop pro, som ligger på maxtor hd, så spinner wd disken opp.. Sitter jeg å spiller så spinner plutselig wd disken opp, selv om alt av programmer og filer jeg til daglig bruker ligger på maxtor disken. Selv når maskina idler hender det at wd disken spinner opp.... Er det noen som har en ide om hvorfor??? Er det en eller annen tåpelig funksjon i windows som aksesserer wd disken bare for å gjøre det??? Har slått av System Restore så det er det ihvertfalll ikke... Håper noen har en ide om hva dette kan skyldes, siden jeg blir gal av den stadig innpåslitne WD disken som alltid skal lage bråk og forstyrre meg.... Har forresten Win XP SP1 med alt av oppdateringer.... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Tror Windows regner med at alle disker som er tilkoblet er ment å brukes. F.eks. når du åpner Utforsker så søker den gjennom alle disker. Har ikke sjekket effekten av dette selv, men i Device Manager (Enhetsbehandling?) kan du enable / disable ting, du kan jo forsøke å disable den disken. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Slå av indexing service, kommer et stykke da Lenke til kommentar
Abel29A Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Ja det kan jeg alltids gjøre men jeg håpet å slippe å inn å enable disken hver gang jeg skulle kopiere noe over til den. Men når jeg feks åpner My Computer så spinner disken ikke opp før jeg faktisk klikker meg inn på en av partisjonene på WD disken... Så det virker ikke som det er Explorer som lager krøll heller... Lenke til kommentar
Abel29A Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Slå av indexing service, kommer et stykke da Indexing Service saken disablet jeg i msconfig... så den burde være av... Og det burde jeg vel ha nevnt i den orginale posten...... Har MS Office noe tilsvarende?? Mener å huske å ha vært borti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå