Gå til innhold

Skal jeg kjøpe chromebook eller ordinær laptop?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en enkel laptop til å ha med på reise. Jeg ønsker en relativt god skjerm mellom 11"-14" og HDMI utgang. Skal benyttes til netflix, surfing, skype/hangouts m.m.

Sliter med å velge mellom chromebook og en ordinær, liten laptop.

Ønsker helst ikke bruke mer enn 5500,- Noen gode råd? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en annen PC som du kan bruke til skikkelige oppgaver?

Jeg har ikke prøvd krombøker, men kan generellt si at jeg ville hatt en skikkelig PC hjemme.

Jeg har toppmodell mobiltelefon og nettbrett med Android, men bruker laptopen når jeg kan.

Ja, har en ordentlig PC hjemme som fungerer bra. Er litt skeptisk til at alt er web-basert, men samtidig er jo det meste jeg ønsker å bruke den til avhengig av nett uansett.

Lenke til kommentar

Du kan ikke bruke Skype på en Chromebook.

...det er ikke det at alt er web-basert. Det er sånn at alt er Chrome-basert. Det du IKKE kan gjøre i en Chrome nettleser, kan du heller ikke gjøre på en Chromebook.

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Du kan ikke bruke Skype på en Chromebook.

...det er ikke det at alt er web-basert. Det er sånn at alt er Chrome-basert. Det du IKKE kan gjøre i en Chrome nettleser, kan du heller ikke gjøre på en Chromebook.

Men Google Hangouts fungerer vel greit som alternativ til Skype?

Lenke til kommentar

Joda, Google Hangouts skal fungere på en Chromebook. Det avhenger jo litt at de du skal ha kontakt med også er brukere av Hangouts, gjør det ikke?

Ja, men det er snakk om et fåtall nære personer jeg vil benytte tjenesten med så det går nok fint.

Ville du heller anbefalt meg å kjøpe en vanlig laptop pga begrensninger med chromebook?

Lenke til kommentar

Du kan ha Skypesamtaler med Chromebooks jo. Har selv lekt med tanken på å kjøpe en. Når du har en vanlig PC og bare vil ha en billig, enkel maskin til å ha med på reise høres det ut som en Chromebook kan passe fint. Chromebooks har blitt oppdatert en god del og mange av begrensningene som var tidligere har blitt fikset. Virker som OS'et har blitt ganske modent og dugelig etterhvert. Tek skrev nettopp en artikkel om Chromebooks og de virket ganske fornøyd.

http://www.hardware.no/artikler/guide-dette-skjuler-seg-bak-innloggingsboksen-i-chrome-os/160368

Lenke til kommentar

Du kan ha Skypesamtaler med Chromebooks jo. Har selv lekt med tanken på å kjøpe en. Når du har en vanlig PC og bare vil ha en billig, enkel maskin til å ha med på reise høres det ut som en Chromebook kan passe fint. Chromebooks har blitt oppdatert en god del og mange av begrensningene som var tidligere har blitt fikset. Virker som OS'et har blitt ganske modent og dugelig etterhvert. Tek skrev nettopp en artikkel om Chromebooks og de virket ganske fornøyd.

http://www.hardware.no/artikler/guide-dette-skjuler-seg-bak-innloggingsboksen-i-chrome-os/160368

Takk for link, det var nyttig lesing!

Lenke til kommentar

Du kan ha Skypesamtaler med Chromebooks jo.

hmm... Tydeligvis skal det funke ja. Min feil. Beklager den. Jeg tok et kjapt søk og det var ingen som mente det var mulig å få til. Er det et offisielt tillegg fra Microsoft, eller er det en tredjepartsløsning?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest bruker-293283

Du kan ha Skypesamtaler med Chromebooks jo.

hmm... Tydeligvis skal det funke ja. Min feil. Beklager den. Jeg tok et kjapt søk og det var ingen som mente det var mulig å få til. Er det et offisielt tillegg fra Microsoft, eller er det en tredjepartsløsning?

http://people.live.com kan du bruke Skype.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...