Gå til innhold

Hva kan erstatte smaken av melk?

Anbefalte innlegg

For en stund siden gav jeg mer eller mindre faen i hva jeg proppet i meg, og var sannsynligvis blant litagos beste kunder. Men så kom dagen der jeg innså at dette ikke var så gunstig i lengden, og begynte å bli mer forsiktig med hva jeg spiste og drakk. Det å kutte ut alt det verste var egentlig enkleste sak på jord fordi det fantes alternativer til alle de største belastningene.

Men det var en ting jeg aldri fikk tilbake, og det var smaken av sjokomelk eller sjokolade generelt for den del, nettopp fordi jeg enda ikke har funnet noe som kan erstatte melken!

Jeg tror de aller fleste som har prøvd å lage oboy eller kakao med vann har blitt like skuffet som meg. Det ble vassent og ble helt ut i vasken. Så det jeg lurer på er, hva i melken er det som får melk til å smake melk, og hva kan dette erstattes med? Det kunne jo vært fettet, men kakao smaker jo greit også med skummet melk, så det er ikke det. Det kunne ha vært laktosen, men det smaker jo også greit med laktosefri melk, så det er det heller ikke. Er det proteinene? Hmm kanskje.. Jeg har prøvd med glutamat og det ble ikke noe vellykket ihvertfall, men man kan jo aldri vite.

Ja jeg vet at det finnes havremelk, soyamelk, mandelmelk og lignende produkter, men de er ikke noe gunstige de heller, dessverre. Så hva er?

I Sverige så er havremelk med sjokosmak rimelig, får en liten boks for en femmer. Kjøper du en liter får du enda rimeligere. Oatley tror jeg den heter...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...