Never Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Trenger litt råd ang HW til enkelt og rimelige oppsett til 2 bare metal maskiner som skal kjøre proxmox med 2-8 enkle linux/bsd servere på (minimalt med belasting) + en minecraftserver for 2-8 spillere.+ hva jeg eventuelt trenger for et Isci target (om jeg trenger det) Opplegget er tenkt for å lære meg det grunnleggende ang virualitsering, migrering , osv + kjøre noen av de servene som går konstant her (bruker i dag en eldre amd quadcore med 4 gig ram som klarer noe av dette greit, proxmox i bunnen med minecraftsrv ,smbsrv og owncloudsrv+ en og annen test server ,men den begynner å bli rimelig sliten+ at den pøser ut varme. Har og 2 eldre industriservere som jeg kunne brukt til formålet, men disse støyer for mye til at jeg orker bruke de "jetmotorer" pris og strømforbruk er avgjørende faktorer. vil AM1 5350 med 8 gig ram klare jobben (max 32 gig ram)? eller et HK med celeron 1800/1900 (Max 8 gig ram) være å fortrekke? eller er det å bruke så rimelig HW å kaste penga ut vinduet? (er vel dette som er hoved spørsmålet) og hva trenger jeg eventuelt av lagringsplass på disse 2? Det jeg har kikka på så langt vil koste meg ca 2000-3000kr for 2 maskiner (HK CPU og RAM) + lagring om jeg må kjøpe det (har noen snurredisker og intel nic liggende) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå