Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fluanxol har gjort kroppen min til et torturkammer

Anbefalte innlegg

Siden dette ikke er så lett å forklare, så fant jeg heldigvis en artikkel da jeg søkte opp "fluanxol og ufrivillige bevegelser" som jeg kjenner meg veldig igjen inn. Allikevel skal det sies at denne kvinnen har det helt klart MYE VERRE enn meg:

Forskjellen er hovedsakelig det at mine "ufrivillige bevegelser" foregår hovedsakelig i nakke, hode, ansikt, hals og bryst (noe som kan gi sterke pusteproblemer, evt. midlertidig pustestans).

Kort sagt, så gikk jeg i en periode for ca. 3 år siden på små doser Fluanxol (opptil 5 mg daglig), som ga meg bivirkningen "ufrivillige bevegelser". Noe jeg totalt siden da, har blitt innlagt ca. 4 ganger for på sykehus.

Mitt liv nå, 3 år senere etter at jeg sluttet med medikamentet, går dagen min ut på å kan være oppe og i aktivitet i maks 2-3 timer før jeg må legge meg nedpå i 20-30 min.

Om jeg ikke gjør dette, så vil jeg etter 2-3 timer begynne å få ufrivillige bevegelser som etter ca. 4-6 timer vil nå det punktet som mildt sagt, kan kalles "kroppen - et torturkammer".

Noe jeg nylig har merket, er at sommervarme, dessverre er noe som forverrer og "aktiverer" disse "ufrivillige bevegelsene" i betydelig grad!

Det jeg lurer på, er om det er flere enn meg her på forumet som har fått denne bivirkningen etter bruk av antipsykotika?

Hva er evt. DIN historie?

Har du evt. tips og råd til ting/øvelser/stoffer/medisiner/behandling som du selv, personlig, har erfart at kan bedre disse symptomene?

Endret av KnutValentino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...