kent12345 Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg skal snart installere en S-ATA disk, hvordan forløper det når den kobles til; planen er å ha den gamle IDE disken som slave, for så å kopiere de gamle filene over. Blir S-ATA disken funnet av BIOS med en gang(Det er noe drivere for denne..?), og går det greit å bruke både IDE og SATA disker samt.? Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 [*] Når du skal koble til en S-ATA disk skjer dette på samme måte som med en IDE-disk, bare at kablen er anderledes, og at strømkablen i noen tilfeller er 15-pins og ikke 4-pins. Da trenger du en 15-pins strømkabel. Du slipper derimot instillinger med master/slave - bare pass på at på noen hovedkort må du flytte på en jumper for at bios skal søke etter harddisken. [*] Skal du installere operativsystem på en S-ATA-disk må du noen ganger trykke F8 rett etter du har boota med XP-cden for å installere S-ATA drivere. Disse kan f.eks følge med HK. [*] Det går helt greit å bruke S-ATA og IDE-disker sammen. Jeg bruker selv dette. Lenke til kommentar
martinha Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Croyfer: vet du noe om hvilke hovedkort som har denne jumperen? Jeg sitter selv med et MSI 875p Neo- hovedkort og en s-ata disk jeg har os på. Planen var å sette i en ide-disk for å få litt bedre plass, men uansett hva jeg gjør finner ikke bios denne disken!! Lenke til kommentar
Folo Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 er det ikke F6 du skal trykke på under installasjonen, du får noen sekunder på deg å velge dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå