[Infected] Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jadda jadda vet at "lignende" tråder har vert masser av... Jeg har kommet til det at jeg skal installere LINUX på nytt, og har derfor bestemt meg for at jeg liksågodt kunne prøve noe nytt Jeg har kjørt Red Hat 8 og 9 i lang tid, og synest dette er en flott distro. (Bortsett fra alle de #$£?{ dependency pakkene som du aldri finner) Siden dette er en maskin som ikke er tilkoblet nettet må jeg ha en distro som stort sett kan stå på egne ben ved hjelp av installasjons cd'ene. (les: bredbånd ikke tilgjengelig ) Så med andre ord hjelper det hverken med Apt-get eller ports for meg Å laste ned pakker eller programmer er ingen problemer men de kan som sagt ikke lastes ned der de skal brukes. Hva linux distro passer til mitt bruk :-? Takker for alle svar Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Slackware? Den er liten, men funker på egne ben... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 RedHat 9 kjører jeg, har ISDN. bruker apt + Laptop => snylte på andre som har bredbånd men du får vel de samme dep. problemene i Slackware (om ikke verre?) Noen som vet hvordan jeg kan få lastet ned alle updatene på en cd, og så kjørt denne som repository hjemme el.? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 du kan vel enten installere freebsd med alle pakkene hos en med fastlinje, eller så kan du kjøpe freebsd-dvd'en, som har freebsd + ports. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Du får lastet ned Gentoo ISO'er som har et fullstendig portage-tre. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Debian kommer på 7 cd-er! Lenke til kommentar
[Infected] Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Mange anbefalinger her Tror jeg laster ned Gentoo og Debian så får jeg se hva som er "best". 2 raske om Debian: - Trengs det internett under installasjonen (hørt rykter om dette for feks å få opp X) eller gjelder det bare når en ikke laster ned alle cd'ene. - Kan en laste ned oppdateringer fra en annen maskin og installere de? Eller må en bruker apt? 2 Raske om Gentoo: - Er alt som trengs på cd'ene? Eller må det internett til under installasjonen? - Er Gentoo så kronglete, tungvint og vanskelig som alle skal ha det til? Skal prøve *BSD og en dag (siden alle synest dette er så bra), men det blir ikke nett no. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Gentoo: det er bare å følge http://www.gentoo.org/doc/en/gentoo-x86-install.xml Du trenger GRP-imagene. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Svar om Debian: 1.Funker fint å få en fungerende installasjon med kun en cd(ja, med X), men jeg lasta ned endel også. 2. Med litt knot, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå