Gå til innhold

P4 eller Barton (whats it gonna be?)

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et større problem en ventet med å plukke ut den nye pc'en :o :o :o min men har kommet frem til disse 2 løsningene... Jeg trenger derfor ultra expertise hjelp til og plukke ut en av de.

Allternaltiv 1:

HK http://www.epox.nl/english/products/mother...board/4pca3.htm (1.5V graphics card only) <-- Kan jeg kjøre mitt gf4 4800SE GS Pro på det? :-? , P4 2,6Ghz (800), 2x512MB DDR400 i dual mode.

Allternaltiv 2:

HK http://www.epox.nl/english/products/mother...board/8kra2.htm , AMD XP3000(barton), 1GB DDR400

Do you se potensiale ?

Har en thermaltakeII kit liggende... passer sikkert utmerket på begge...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hvor langt du klarer å klokke en XP3000, men vil tro at du kommer omtrent like langt med en XP2500. Det samme gjelder med P4 2,4. Tror det var Snekker'n som sa at den klokker like langt som P4 2,6. Det vil i praksis si at du kan spare litt penger ved å kjøpe en P4 2,4 siden du klarer å klokke den like langt som P4 2,6. P4 2,4 er vel den som også vil gi best ytelse til slutt.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at den som har høyeste ytelse uten overklokking er XP3000+. Da yter den omtrent som en P4 3,06(533), eller en plass mellom P4 2,8 og P4 3,0(800).

Hw.no har endel prosessor tester som du kan lese om her.

Her kan du lese om hva folk har klart med en XP2500+. Flere har klart å klokke den like langt som hw.no klarte å klokke XP3000+

Flere klarer å klokke XP2600+(barton) rimelig langt også, gjerne lengere enn hva hw.no klarte med XP3000+.

Kan selvsagt være at steppingen på hw.no sin prosessor ikke var av det gode slaget.

Multiplyeren er låst ja. Så du må øke fsb. P4 2,4 har vel, av en eller annen grunn, vist seg å være villig til å klokke omtrent like langt som P4 2,6.

Hvis jeg ikke skulle klokke ville jeg valgt XP3000+. For klokking er jeg ikke så sikker. Men P4 2,4/2,6 stiller vel rimelig sterkt der.

Lenke til kommentar
hmm, detta ble ikke akkuratt enklere. Men du trur barton vil gå raskere enn p4 selv om p4 kjører 800fsb? kan jo ikke kjøre mer enn 333 med barton. Jeg skal ha en pc til og game med. Jeg trudde fsb'n ville ta igjenn for den tapte prossesorkraften fra 2,4?

takk for all hjelpen :)

Man kan fint kjøre mer enn 333bus med barton.. 400 er ikke noe problem, og har man ram som støtter det så er heller ikke 420-440 noe problem. Selv så kjører jeg nærmere 460 når jeg bencher og leker litt.

Til gaming så kjøper du en XP2500+ et NF7 .. du vil da spare nærmere 1000.- .. og disse pengene legger du til i skjermkortet du skal ha. Feks istedenfor en P4 med 9600 kort så kjøper du en AMD XP med et 9800 kort.. AMD systemet blir da MYE raskere til spilling.

BTW: XP2500+ klokkes til XP3200+ på under 10 sekunder, og er så lett at jeg ikke engang vil kalle det overklokking.

Ble det enklere nå? :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...