Snarre Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Jeg er interesert i å lære religionen som forfedrene før oss trodde på. Så jeg lurer på om denne boken anbefales for det NB: Ikke interesert i debatt om hva som er sant eller ikke. Bare om kildene stemmer riktig iforhold til sagn, trosretning osv. http://cdon.no/b%C3%B8ker/aune%2c_jorg/norr%C3%B8n_mytologi-4198668 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 (endret) Jeg kjenner ikke til forfatteren og det står jo at det er en oppslagsbok. Så jeg ville ikke si at det er en god start. Eller det kan være med på en god start så kan du slå opp i den boken mens du leser noe annet. Blir litt som å lese norsk-engelsk ordboka for å lære engelsk. Jeg vil anbefale Gro Steinsland som en ekspert på området med flere gode bøker, også til salgs på cdon, men om du har et bibliotek i nærheten kan du sikkert få lånt det gratis der. Jeg kan også sterkt anbefale Den Eldre Edda så kan du lese diktene som er grunnlaget for mye av vår forståelse av norrøn religion. Diktene er noen ganger vanskelig å forstå, men ofte svært gode og til og med humoristiske. Også de første delene av Heimskringla har mye interessant stoff om de hedenske nordiske kongene, selv om forfatteren Snorre Sturlason ikke alltid er historisk korrekt. Endret 30. mai 2014 av Abigor 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå