Gå til innhold

Junifest 2014 - Bykatt - Byliv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

14. ble en flott prosesjon, solrikt og fargeglad.

Takk! Jeg er blant dem som liker å ta bilder i solskinn, liker lyset, og bryr meg ikke så mye om skyggene.

veldig flott bilde av danserne.

Takk! Moro å se på også.

De to siste bildene er skikkelige gladbilder. Gode bidrag!

Takk, takk! Byfester og nasjonaldager - alle er glade og blide da! :)

Fine stemninger i de siste bildene. Godt gjennomført.

Takk, det var god stemning begge steder også.

Skikkelig fargeeksplosjon det ssite bildet, fint fanget.

Takk, fargene var der i utgangspunktet, veldig lite etterbehandling. Tror det primært skyldes fine kostymer, og ikke nødvendigvis at det nye objektivet mitt er så fantastisk. Tiden vil vise! ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

15. Oslo Filharmonien på Myraløkka

IMG_1491-S.jpg

Canon EOS M med EF 40mm - ISO 100, f/3.5, 1/200s.

Strålende sol. Godt det var mange store trær der så man kunne sitte i skyggen.

Masse folk. Må ha vært tusenvis, som alle satt pent og pyntlig og lyttet. Noen hadde tatt med sitteunderlag eller feltstol, andre satt på gresset. Barna lekte med ballonger.

Sentralt, men allikevel utenfor asfaltgryta. Rett ved Akerselven, nedenfor Sagene. Gangavstand for undertegnede.

Og selvsagt vakker musikk av høy kvalitet. Norske klassikere fra Dovregubbens hall til Sommernatt ved fjorden via Alf Prøysen.

Utrolig nok gratis! Årlig tradisjon tydeligvis som jeg har fått med meg først nå.

Jeg <3 Oslo...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Flott konsertbilde. Fine farger og komposisjon.

Takk - flott konsert, rett og slett.

Edit: samme konsert som den JorunnT tok bilde av publikumet til. Hvis noen er nysgjerrige, finnes den i TV-opptak fra NRK Østlandssendingen her.

Endret av Bykatt
Lenke til kommentar

16. ...gå og mate duene...

IMG_1528-S.jpg

Canon EOS M med EF-M 22mm - ISO 100, f/4, 1/1000s.

Ikke akkurat tanta til Beate, men noen har tenkt på duene. Regner med at det ikke er den samme som parkerte sykkelen sin rett ved noens middagsbord...

Litt nødbilde tatt på veien hjem, men jeg synes bildet har en viss sommerstemning i byen-følelse.

Lenke til kommentar

Du hadde et mye bedre bilde fra konserten enn det jeg presterte, flott bilde og et flott arrangement. Fint å se så mange mennesker jeg ellers aldri ser på konserter med dette orkesteret. Merkelig at jeg ikke så deg forresten, det var jo nesten ingen der!

I dagens bilde har de kanskje tatt i litt for hardt med foringen, det var litt i overkant for duene, så det spørs om ikke noe ender opp som rottemat også. Morsomt at sykkelen laget en så skjermet plass for duene, fint bybilde.

Lenke til kommentar

Du hadde et mye bedre bilde fra konserten enn det jeg presterte, flott bilde og et flott arrangement. Fint å se så mange mennesker jeg ellers aldri ser på konserter med dette orkesteret. Merkelig at jeg ikke så deg forresten, det var jo nesten ingen der!

I dagens bilde har de kanskje tatt i litt for hardt med foringen, det var litt i overkant for duene, så det spørs om ikke noe ender opp som rottemat også. Morsomt at sykkelen laget en så skjermet plass for duene, fint bybilde.

Takk! Nesten ingen på gårsdagens konsert, nei </ironi>

Så du at jeg la inn lenke til opptak av den hos NRK Østlandssendingen i svaret mitt til RandiA overfor? Jeg hadde akkurat et gjenhør med "Sommernatt ved fjorden". :)

Mulig rottemat, ja - det tenkte jeg ikke på. Det høres liksom ikke like koselig med "På vei ned Schweigaardsgate for å gå og mate rottene"... :hm:

Lenke til kommentar

Ha,ha...godt fanget med duene der.

Takk. Sykler og parkering av dem vet sikkert du mer om enn meg. ;)

Konsertbildet er veldig pent. Fint utsnitt og flott liv i forkant av scenen der.

Jeg syns også at dueblidet er spesielt med sykkelen som skjermer duene. Gjorde seg litt skråstilt også :)

Takk. Jeg tenkte egentlig at sykkelen var i veien, men ser at den faktisk rammer inn bildet og beskytter maten til fugl.

Her har det kommet mange bybilder siden sist, fine betraktninger. Fotografisk sett synes jeg Cafe Cinema og Byfest var de aller beste, med fint lys og eller mye å se på.

Takk. Angrer på at jeg ikke stoppet og prøvde ut Cafe Cinema selv, bare knipset noen bilder og gikk videre.

Lenke til kommentar

17. Turistfotografering

IMG_1533-S.jpg

Canon EOS M med EF-M 22mm - ISO 100, f/4, 1/800s.

To turister diller med et kamera. Tror de skal fotografere den eksotiske lokalbefolkningen, fullt fokusert på sin mobil, slik vi gjerne er. Både her og der.

Lenke til kommentar

Jeg ønsket litt at du gikk på andre siden av duene og fikk litt høylys i øynene og ikke bare skyggesiden, da jeg så bildet. Ellers er det jo et flott bilde. Så en gang i Oslo en hel gjeng sånne duer rundt en sånn haug med brød, men da hadde jeg ikke kameraet med meg. Det var et fint motiv.

Lenke til kommentar

Fin gate-setting. Godt komponert.

Takk, takk.

Jeg ønsket litt at du gikk på andre siden av duene og fikk litt høylys i øynene og ikke bare skyggesiden, da jeg så bildet. Ellers er det jo et flott bilde. Så en gang i Oslo en hel gjeng sånne duer rundt en sånn haug med brød, men da hadde jeg ikke kameraet med meg. Det var et fint motiv.

Godt innspill. Knipset duene som nødbilder, og var redd for å skremme dem vekk. Men med så mye god mat så skulle det vel litt til for å jage dem...

Fint bilde av japansk kremoptikk og tilhørende hus, samt amerikansk frukt-mobil fra hovedstaden :)

Godt observert. Så den røde L-ringen etter at du påpekte det, og er enig i at det nok er en iPhone hos lokalbefolkningen... ;)

Lenke til kommentar

18. Roser foran Nasjonalgalleriet

IMG_1534-S.jpg

Canon EOS M med EF-M 22mm - ISO 100, f/4, 1/500s.

Vakre roser er det ikke mange som forbinder med bylivet. Men foran Nasjonalgalleriet blomstrer for tiden de vakreste roser. Her et forsøk å forevige noen av dem sitt miljø, med murbygg og urbane reklamebannere i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...