Bykatt Skrevet 5. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2014 5. You fix!Canon EOS M med EF-M 22mm - ISO 200, f/3.2, 1/30s. Mimiko var ute på balkongen i regnet i dag. Hun var ute for første gang da solen strålte for noen dager tilbake. I dag var det vått og kaldt der, ikke varmt og spennende som sist. "You fix!" sa hun da hun hastet forbi meg. "Jeg blir skitten og våt på de hvite hanskene og støvlene mine!" Det var umulig å få et skarpt bilde av henne, vil tro selv de raskeste speilreflekskameraene ville slitt her. Men bevegelsesuskarpheten gjenspeiler virkeligheten, og på et vis syntes jeg bildet hadde noe ved seg. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Raskere lukkertid og ISO opp, så tror jeg nok du ville fått et klarere bilde. 1/30sek på dyr er kanskje greit om de er helt i ro. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Likte godt boblebildet, meget god byskildring der. Naturlige fine farger også. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 6. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2014 Raskere lukkertid og ISO opp, så tror jeg nok du ville fått et klarere bilde. 1/30sek på dyr er kanskje greit om de er helt i ro. Du har sikkert rett i det. Vi i auto-ISO-klubben glemmer i blant å tenke på slikt... Likte godt boblebildet, meget god byskildring der. Naturlige fine farger også. Takk. De var så søte, så! Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 6. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2014 6. SmørgåstårtaCanon EOS M med EF-M 22mm - ISO 100, f/2.8, 1/60s.Jeg vil tro dette er et byfenomen, men kan ta feil: På jobben hos meg ble Svenske flaggans dag feiret med en såkalt Smørgåstårta. Hvilket tydeligvis er loff med reker, egg, agurk, laks, ost, skinke og krem (?) - og svenske flagg til ære for dagen i dag. Jaja - hvem er jeg til å dømme? Gratulerer med dagen, alle svensker! 2 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Ikke helt 17. mai kanskje, men et godt forsøk. Får litt sånn 'tårta på tårta'-følelse, her var det dynget på med det meste de kunne finne, men det blå-gule innslaget strammet det opp litt. Og ja, grattis til alle svensker. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Du fikk frem mye godt på det bildet - har faktisk smakt en slik en gang, veldig gode og såesielle. (Det var i den svenske kirken i Liverpool) Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Takk for at du la ut det bildet! Nå har jeg fått kona til å love meg å lage smørgåstårta til meg 1 Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 fin variasjon her. Kattebildet på dag2 liker jeg best, langt bedre enn Smørgåstårta. Gi meg heller en Skagensalat Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2014 Takk for kommentarer. Har vært bortreist noen dager, så derfor lite aktivitet. Ikke helt 17. mai kanskje, men et godt forsøk. Får litt sånn 'tårta på tårta'-følelse, her var det dynget på med det meste de kunne finne, men det blå-gule innslaget strammet det opp litt. Og ja, grattis til alle svensker. Ja, her sparte man ikke på noen ting. Du fikk frem mye godt på det bildet - har faktisk smakt en slik en gang, veldig gode og såesielle. (Det var i den svenske kirken i Liverpool) Merkelig nok hadde jeg aldri hørt om dette før, selv om jeg har jobbet tett med svenske kollegaer i mange år. Takk for at du la ut det bildet! Nå har jeg fått kona til å love meg å lage smørgåstårta til meg Du får holde oss orientert om utfallet... fin variasjon her. Kattebildet på dag2 liker jeg best, langt bedre enn Smørgåstårta. Gi meg heller en Skagensalat Egentlig enig, men noen ganger kan nye, rare ting overraske positivt. Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Takk for at du la ut det bildet! Nå har jeg fått kona til å love meg å lage smørgåstårta til meg Du får holde oss orientert om utfallet... Skal prøve å huske det. Hun går med gips på handa for tida, og har aller nådigst fått utsettelse Endret 10. juni 2014 av aspirant Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2014 7. Cafe Cinema Canon EOS M med EF-M 22mm - ISO 100, f/4, 1/40s. Bakgårdscafè med sjel og stil. 1 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2014 8. BaksidenCanon EOS M med EF-M 18-55mm @ 33mm - ISO 100, f/4.5, 1/1000s. Dette monumentet ser jeg stort sett fotografert fra forsiden. Min subjektive mening er at det er like stormannsgalt fra baksiden... 1 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2014 9. Moderne observanterCanon EOS M med EF-M 22mm - ISO 100, f/2, 1/100s.Omgitt av skjønnhet fra en svunnen tid sitter man i sin egen verden, med den moderne tidsalders bekvemmeligheter, og lytter til museumets informasjonslydfiler. Det er noe paradoksalt og veldig riktig ved det på samme tid. 1 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2014 9. Samtidig, et sted i OsloCanon EOS M med EF-M 22mm - ISO 100, f/3.2, 1/400s.Øvrige kommentarer overflødig... Takk for at du la ut det bildet! Nå har jeg fått kona til å love meg å lage smørgåstårta til meg Du får holde oss orientert om utfallet... Skal prøve å huske det. Hun går med gips på handa for tida, og har aller nådigst fått utsettelse Kan ikke du lage smørgåstårta til henne i stedet, da? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Her var det kommet mye interessant - likte spesilet 7. Cafe Cinema.... Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Kan ikke du lage smørgåstårta til henne i stedet, da? Jo... men de har begynt å bli ganske oppgitte på telefonen til giftsentralen når de ser mitt nummer... Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Enig med Randi A. Cafe Cinema ble bra. Fin komposisjon og fint eksponert. Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Moderne observanter er et nydelig bilde! Er ikke sikker på hvor moderne jeg er, men der var det mye interessant å observere! Godt skutt Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Lure veldig på hvor Cafe Cinema befinner seg, enig i at det var et bra bilde, men jeg likte enda bedre 'Moderne observanter', fint fanget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå