Gå til innhold

Hva slags kjøpblokk burde jeg gå for ?

|SeVen|

Anbefalte innlegg

Heisann..! :)

Skal ha meg ei ny vannavkjølt blokk nå. Har hørt noen rykter om at det er noen blokker som ikke i miditiwer som har PSU rett over HK. Jeg har det, har et midi Qtec kabinett og et Abit Nf7 v2.0.

SÅ er det blokker som jeg ikke får brukt ? Skal ha ei blokk som koster max 500kr..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått tilbud om dette:

Chieftec DX-01Black "super-miditower" med 400W Qtec Dual Fan PSU

og komplett vannkjøling ferdig montert:

Innovatek Rev3.0 blokk 3/8"

Innovatek 120mm radiator 3/8" montert i front

Max Perf Replika radtiator 3/8 montert over PSU

Eheim 1048 pumpe 3/8"

Vanntank 3/8"

2x Papst 120mm vifter

Plug and play.

Selges kr 2500 kr

Legger ved en Maze3 cpublokk, en Maze chipsetblokk, et 80W Peltier element

og en AquaVia 1300 pumpe ved rask avgjørelse! (nypris 1500 kr).

------------------------------------------------------------------------------------

Ikke noe å si på prisen her vel ?

Lenke til kommentar

er ikke dette faktisk nesten to komplette vannkjølingskit med kabinett og psu? :p 2 pumper, to radiatorer, to kjøleblokker.

dessuten er det jo med vifter og peltier i tillegg.

som sagt, det eneste jeg ville gjort er å bytte psu. men du kan jo prøve å kjøre med qtec'en først da hvis du kjøper.. sjekke om den funker ok. en god psu på over 400w koster tross alt jo noen kroner.

Lenke til kommentar

Tror dere det systemet jeg kjøpte klarer å kjøre peltieren på 80w ? 80W er vel en liten peltier ? Tror dere jeg får bedre effekt av å bruke peltieren på cpu ?

Og når jeg har peltier.. er den en fast verdi på undersiden eller blir den kaldere vis vannet er kaldere på oversiden ?

Lenke til kommentar
Tror dere det systemet jeg kjøpte klarer å kjøre peltieren på 80w ? 80W er vel en liten peltier ? Tror dere jeg får bedre effekt av å bruke peltieren på cpu ?

Og når jeg har peltier.. er den en fast verdi på undersiden eller blir den kaldere vis vannet er kaldere på oversiden ?

Med de radiatorene så vil det gå fint, men vanntempen kommer uansett til å bli litt høyere enn uten pelt. et 80w pelt kan du ikke montere på CPU. Når man skal dimensjonere pelt så skal man helst ha over dobbelt så kraftig som det man skal kjøle ned. Alså på en overklokket AMD XP eller P4 så trenger man over 200watts TEC.

Peltets kalde side blir kaldere ettersom man kjøler ned den varme siden bedre. Om du leser peltierguiden til Hondaen så står det en del som er kjekt å vite. Den finner du under guides på overklokking.no

Lenke til kommentar
Det peltieret jeg får med er ikke 80w, det er 280W peltier, hva slags PSU trenger jeg til dette ?? Herregud.. må vel sikkert ha et 500W eller.no da.

Er det 24V eller 12V pelt? 280W pelt er vel vanligvis mere enn 12V, er det ikke?

Dessuten er 280W jææævlig mye, slik at du bør være supernøye med isolering både på baksida av hovedkortet, nedi socket`en og rundt både vannrør og nipler/kjøleblokk samt selvfølgelig rundt selve peltieren. Kan bli en heftig jobb!

DrErling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...